Gå til innhold

Hvorfor jeg er blitt en drittsekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

1. Ble mobbet hele barneskolen

2. Alkohol gal og voldelig far

3. Sex gal onkel (broren til pappa)

4. Ufrivillig sex med en ekkel mann

5. Dop

6. Depresjon

7. Sykdom i familien

8. Misslykket selvmordforsøk

9. Opplevd bare folk som ikke er til å stole på

10. Folk som har hakket ned på meg for alt mulig hele oppveksten.

11. Damer som bare har sviktet meg og oppført seg skikkelig bitch (x'er)

Det har gjort meg til en drittsekk. Bare sånn at dere vet hvorfor jeg er en idiot.

Endret av Baby_Blue
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig mange som har opplevet like mye fæle ting som deg, og fremdeles ender opp som hyggelige mennesker.

Du velger fortsatt selv selv hvordan du vil oppføre deg.

• Liker 25
Skrevet

Hvorfor skriver du "ufrivillig sex med ekkel mann" og ikke voldtekt?

Anonymous poster hash: 23f5d...ec8
  • Liker 3
Skrevet

Det er veldig mange som har opplevet like mye fæle ting som deg, og fremdeles ender opp som hyggelige mennesker.

Du velger fortsatt selv selv hvordan du vil oppføre deg.

Jeg klarer nok å oppføre meg den dagen jeg havner i et forhold med ei som virkelig bryr seg og ikke svikter meg. Er lov å drømme om å møte ei.

Skrevet

Hvorfor skriver du "ufrivillig sex med ekkel mann" og ikke voldtekt?

For jeg liker ikke det ordet.

• Liker 3
Skrevet

Her har jeg bare opplevd:

- Mobbing

- Alkoholisert mor

- Voldelig far

- Misbrukt av stefar

- Depresjon

- Selvmordsforsøk

- Voldtektsforsøk (gjort av gutten jeg var forelsket i)

- Å måtte klare meg fullstendig på egen hånd fra jeg var 16 år (økonomisk osv)

Jeg er ikke en drittsekk. Livet er hva du gjør det til, og å være en drittsekk og skylde på vonde opplevelser er rett og slett ikke holdbart. Vi er mange som har opplevd mye vondt, men det gir oss ingen rett til å la vårt sinne/bitterhet/sorg gå ut over andre.

Anonymous poster hash: ad5af...fe5

• Liker 13
Skrevet

Ok.

Så hvilke forferdelige hendelser har traumatisert deg til et sånt nivå at du er blitt Arsenal fans?

Anonymous poster hash: d393e...9fe
  • Liker 7
Skrevet

Yeah, join the fucking club! Tror du at du er den eneste som har hatt det tøft? Realitycheck on aisle 4! Legitimerer deg ikke å oppføre deg som et rævhål. Get over it.

Anonymous poster hash: d8ecc...da6
  • Liker 4
Skrevet

Jeg klarer nok å oppføre meg den dagen jeg havner i et forhold med ei som virkelig bryr seg og ikke svikter meg. Er lov å drømme om å møte ei.

Eller kan det være slik at damene blir bitchy fordi du er en drittsekk?

Jobb med deg selv først du.

• Liker 6
Gjest brutal_mann
Skrevet

1. Ble mobbet hele barneskolen

2. Alkohol gal og voldelig far

3. Sex gal onkel (broren til pappa)

4. Ufrivillig sex med en ekkel mann

5. Dop

6. Depresjon

7. Sykdom i familien

8. Misslykket selvmordforsøk

9. Opplevd bare folk som ikke er til å stole på

10. Folk som har hakket ned på meg for alt mulig hele oppveksten.

11. Damer som bare har sviktet meg og oppført seg skikkelig bitch (x'er)

Det har gjort meg til en drittsekk. Bare sånn at dere vet hvorfor jeg er en idiot.

Men, du har jo ikke lyst å være denne personen. Hvilke tanker gjør du deg om å bli den personen du ønsker å være?

• Liker 6
Skrevet

Ok.

Så hvilke forferdelige hendelser har traumatisert deg til et sånt nivå at du er blitt Arsenal fans?

Anonymous poster hash: d393e...9fe

Ingen så vidt jeg vet. Jeg er fan av akkurat hvilken fotball klubb jeg vil. Liker ikke andre den klubben bryr jeg meg en faen i. De får passe på sin egen klubb.

Yeah, join the fucking club! Tror du at du er den eneste som har hatt det tøft? Realitycheck on aisle 4! Legitimerer deg ikke å oppføre deg som et rævhål. Get over it.

Anonymous poster hash: d8ecc...da6

Har jeg sagt at jeg er den eneste som har hatt det tøft? I så fall hvor? Alle takler det forskjellig vet du? Alle blir forskjellige. Hvis du ikke visste det så har du lært noe nytt.

Eller kan det være slik at damene blir bitchy fordi du er en drittsekk?

Jobb med deg selv først du.

Nei de oppførte seg jævlig før jeg ble sånn.

• Liker 1
Skrevet

Men, du har jo ikke lyst å være denne personen. Hvilke tanker gjør du deg om å bli den personen du ønsker å være?

Nei vil ikke, og har aldri drømt om å bli sånn. Klarer ikke endre meg før de rundt meg begynner å oppføre seg bedre mot meg. Ikke en gang de eldre søskene mine liker meg.

Skrevet

Nei vil ikke, og har aldri drømt om å bli sånn. Klarer ikke endre meg før de rundt meg begynner å oppføre seg bedre mot meg. Ikke en gang de eldre søskene mine liker meg.

Vel, hvor stor tror du sannsynligheten er for at alle rundt deg plutselig skulle bestemme seg for at på tross av at du nå er en "drittsekk" så vil de nå behandle deg superfint? Kanskje 1, men aldri alle du ønsker det fra.

Det må begynne med deg. Du er den eneste personen du kan endre. Det gjør ufattelig vondt når man har opplevd så mye vondt, og attpåtil måtte bite i seg siste rest av stolthet og ta første skrittet på vei mot å reparere deg selv og relasjonene til de rundt deg. Men det er verdt det, for til sist kan du kanskje legge fra deg sinnet og tristheten.

Anonymous poster hash: ad5af...fe5

• Liker 7
Skrevet

Jo, ønsker du å endre deg kan du det.

Og hvorfor skal en snill og flott dame bli sammen med deg, når du er en drittsekk?

Du velger selv hvem du ønsker å ha i livet ditt. Og endrer du oppførsel mot dem, vil de sikkert endre seg mot deg. Gjør de ikke det, så er det sånn det er .

• Liker 1
Gjest brutal_mann
Skrevet

Du er jo ikke nødt å forholde deg til dine søsken, bare fordi de er søsken. Velg personer som har positiv effekt på deg selv. Du må også lære deg å stole på mennesker og å like deg selv. Det er en veldig lang og kronglete prosess. Tro meg, jeg har tatt den reisen, er enda ikke i mål, og jeg hadde et betydelig bedre utgangspunkt enn deg. Men, det er ikke umulig, om du vil endre deg selv.

Oppsøk psykolog som en av tingene for å komme på rett vei. Hvis du ikke har så finn en måte (som ikke skader deg selv eller andre) å få ut sinne og frustrasjon over livet så langt. Gråt, bann, kjeft og smell! Men aller viktigst, lær deg å gjenkjenne gode ting og gode mennesker og velg å oppsøke disse.

• Liker 5
Skrevet

En drittsekk er en drittsekk, uavhengig av hva du har opplevd. Det endrer ingenting.

Du har utbrodert her for å forlenge listen (folk som hakker på deg faller under mobbing, damer som har sviktet faller under folk som ikke er til å stole på).

Mesteparten av dette er ikke unormalt, og alle jeg kjenner som har opplevd disse tingene har ikke problemer med hvordan de behandler andre.

Du kan si hva du vil, men du hadde ikke starten tråden om du ikke syntes det var legitimt å unnskylde deg selv.

Skrevet

Men om du sier at du ikke klarer å endre deg før andre endrer seg, sitter du jo igjen med veldig liten makt over din egen situasjon. Da er du helt maktesløs faktisk. Er det ikke bedre å ta ansvar for den oppførselen du mener gjør deg til en drittsekk? Da tar du i alle fall også tilbake litt av makten over ditt eget liv. Du kan hvis du vil og tror, det tar ofte bare ganske lang tid å endre noe med seg selv. Men ikke gi opp, det å endre seg selv kan være en veldig interessant reise. Jeg tror du er på vei :)

Anonymous poster hash: b13a0...ccf

Skrevet

Som deg, og flere av de andre som var svart deg så har jeg også opplevd mye leit og møtt mange jævlige mennesker.. Men jeg prøver å være snill mot alle jeg møter. Ønsker ikke å bli som de menneskene som ødelegger andre.

-Alkoholisert og psykisk syk mor

-Fraværende far som avviste meg da jeg ville flytte fra mor.

-Voldelig, alkoholisert og til dels narkoman stefar.

-Stefar solgte meg til flere av sine kamerater.

-Rømte hjemmefra som 16 åring til fremmed by. Bodde i et parkeringshus en stund.

-Blitt banket av tidligere samboer så jeg har fått nerveskader og skader i indre øret/balansen.

-Mislykket selvmordsforsøk.

-Utnyttet av flere guttevenner fordi jeg er desperat etter kjærlighet og omsorg, bare for å bli kastet vekk som en våt sokk etterpå.

Anonymous poster hash: 37e12...160

• Liker 1
Skrevet
"You have brains in your head. You have feet in your shoes. You can steer yourself in any direction you choose. You're on your own, and you know what you know. And you are the guy who'll decide where to go"

- Dr. Seuss

"Strength does not come from winning. Your struggles develop your strengths. When you go through hardships and decide not to surrender, that is strength"
- Arnold Schwarzenegger
Når det skjer leie ting med oss er det enkelt å tenke at man skal gi opp og bare spre kvalme videre ut i verden, men man har altså et valg. Som Dr. Seuss antyder så har du et valg om hvilken person du skal være. Det er nettopp de som har opplevd mye leit, men som på tross av dette "reiser" seg opp igjen og lever livet etter "den gyldne regel", som blir til fantastiske mennesker. Du har et valg og skal jeg gi deg et råd så er det å bruke dette valget du har for hva det er verdt. Bli den beste du selv kan bli.
Skrevet

Jeg har blitt voldtatt, vært i et forhold hvor jeg ble mishandlet fysisk og psykisk, vokste opp med å ha eneansvar for moren min (psykisk sykdom og rusmisbruk), hatt PTSD, spiseforstyrrelser og vært selvskader osv... Jeg er deprimert og har vært det siden jeg var liten. Psykiske problemer og traumer er ingen unnskyldning for å behandle andre som dritt og dermed bidra til at de opplever noe av det samme som du sliter med.

Anonymous poster hash: 57fa2...981

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...