AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #1 Skrevet 1. september 2014 Jeg opplevde det jeg vil kalle dårlig kundebehandling i dag. Jeg var på et legekontor, det var første gang jeg var der. Jeg kom fem minutter før avtalen og gikk i resepsjonen for å melde min ankomst. Jeg så at to ansatte sto på et rom like innenfor, de pratet om private ting, hverdagslige ting. Jeg tenkte at de nok kom til å komme ut og ta imot meg, men tiden gikk, ingenting skjedde. De hadde en ringeklokke, jeg ringte på den. Ingenting skjedde. Et kvarter tok det, før hun ene kom ut. Da var det allerede ti minutter på overtid for min avtale. Den jeg hadde avtale med kom ut med en gang. Noen flere enn meg som opplever dårlig kundebehandling? Hva ville du ha gjort? Anonymous poster hash: 7fbc3...5bb
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #2 Skrevet 1. september 2014 Jeg hadde ikke gjort noe. Du kunne jo sagt fra til legen. Jeg føler ofte at det virker som at de kontordamene/helsesekretærene/sykepleierene på fastlegekontorene er på rovdrift, og det er mulig de hadde en pause som de hadde krav på, men pga mangel på folk så er der ingen som kan betjene luka hele tiden. Anonymous poster hash: 45a43...186
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #3 Skrevet 1. september 2014 Alle som ikke jobber på legekontor tror nok at vi bare "sitter" der, men enten at vi pausen vi har krav på. Eller så holder vi på med noe. (Kan ikke åpne en ny pasient før vi har gjort ferdig den andre på pcen) Anonymous poster hash: 8f5a4...3d4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #4 Skrevet 1. september 2014 De hadde bare behøvd å si at jeg skulle sette meg ned. Til siste innlegg: de sto og pratet om private ting. De jobbet ikke. Anonymous poster hash: 7fbc3...5bb
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #5 Skrevet 1. september 2014 Jeg hadde ikke gjort noe. Du kunne jo sagt fra til legen. Jeg føler ofte at det virker som at de kontordamene/helsesekretærene/sykepleierene på fastlegekontorene er på rovdrift, og det er mulig de hadde en pause som de hadde krav på, men pga mangel på folk så er der ingen som kan betjene luka hele tiden. Anonymous poster hash: 45a43...186 Pause de hadde krav på? Vanlige arbeidere har som regel kun krav på 3 pauser om dagen. Og det er 30 minutter lunsj, og en eller to 5 minuttere i løpet av dagen. Hvor passer 15 minutter pause inn her? De spiste jo tydeligvis ikke lunsj. Anonymous poster hash: 5ceb2...622
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #6 Skrevet 1. september 2014 Det går an å snakke til dem? Jobber selv i helsevesenet og tar ikke fem øre for å sette "late" helsepersonell i arbeid om de likevel står og snakker om PRIVATE ting på arbeid i arbeidstida. Anonymous poster hash: bca65...e96
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 1. september 2014 #7 Skrevet 1. september 2014 Jeg hadde sagt i fra til legen. Legen har vel gjerne mer "makt" i korridorene der enn det sekretærene har? En gang jeg skulle ha en time for å ta en eller annen test var det noe viktig i forhold til fasting som telefondama faktisk glemte å si i fra om da jeg ringte for å bestille timen. Det sa jeg i fra til legen min om, og han var enig med meg om at telefondama burde kommet med en påminnelse om det. Så får man jo bare håpe at de tar det med videre opp i systemet. For øvrig har de en postkasse inne på legekontor for ris og ros. Selv om det gjerne er mangel på skrivesaker og papir akkurat rundt disse kan du skrive en lapp om dette når du er hjemme for så å legge den oppi der en gang du har tid til det. Ta gjerne med datoen du var på legekontoret da de var uoppmerksomme, og hvordan de så ut de som stod bak disken.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #8 Skrevet 1. september 2014 Pause de hadde krav på? Vanlige arbeidere har som regel kun krav på 3 pauser om dagen. Og det er 30 minutter lunsj, og en eller to 5 minuttere i løpet av dagen. Hvor passer 15 minutter pause inn her? De spiste jo tydeligvis ikke lunsj.Anonymous poster hash: 5ceb2...622 Så hvis jeg har lunsjpause kvart på 12 også kommer det en kunde klokken 12, og jeg kommer ut kvart over 12 når pausen min er ferdig så har jeg bare hatt 15 minutters pause fordi det som skjer før kunden kommer ikke har telles? Og er det sånn at hvis jeg spiser maten min på 10 minutter så har jeg ikke lov til å bruke resten av min pause til å prate? Må lunsjpausen kun brukes til å spise?Anonymous poster hash: 6c0f3...cf0 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #9 Skrevet 2. september 2014 Så hvis jeg har lunsjpause kvart på 12 også kommer det en kunde klokken 12, og jeg kommer ut kvart over 12 når pausen min er ferdig så har jeg bare hatt 15 minutters pause fordi det som skjer før kunden kommer ikke har telles? Og er det sånn at hvis jeg spiser maten min på 10 minutter så har jeg ikke lov til å bruke resten av min pause til å prate? Må lunsjpausen kun brukes til å spise?Anonymous poster hash: 6c0f3...cf0 Så du er så firkantet på lunsjpausen at du ikke kan si "bare sett deg ned" til en kunde? Anonymous poster hash: 7fbc3...5bb
Gjest Evans Skrevet 2. september 2014 #10 Skrevet 2. september 2014 Jeg hadde ropt ut: Haaaaaalllllooooo? Gjort det flere ganger når ansatte er for opptatte med å prate om private ting, i stede for å ta i mot kunder/pasienter. Da kommer de, om de syns det er frekt eller blir sure fordi jeg avbryter deres private prat bryr jeg meg veldig lite om.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #11 Skrevet 2. september 2014 Så du er så firkantet på lunsjpausen at du ikke kan si "bare sett deg ned" til en kunde? Anonymous poster hash: 7fbc3...5bb Joda, jeg personlig hadde nok hjulpet kunden. Selv tar jeg svært sjeldent mer en 15 minutters lunsj, og går rett som det er å hjelper til når jeg har lunsj:) Men her stilte jeg bare spørsmål til en som hadde kommentert at det ikke kunne være en pause de hadde krav på fordi den visstnok bare varte i 15 minutter fordi TS bare hadde sett dem i 15 minutter, og at det ikke kunne være lunsj fordi de ikke spiste:)Anonymous poster hash: 6c0f3...cf0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå