Gå til innhold

Til dere som var utro en stund tilbake med samme partner som dere har idag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså. Jeg tror at de fleste som er utro er det bevisst eller ubevisst for en grunn. Ofte er det noe som skurrer i samlivet og som kanskje kommer frem når utroskapen skjer. Om dette stemmer evt, hva skjer med forholdet etter utroskapen? Og da tenker jeg helst på de forholdene hvor den uskyldige parten ikke vet noe. Har du et godt samliv idag eller er det fremdeles noe som skurrer osv. Og si gjerne om det var en engangsaffære eller om dere hadde et forhold med en annen, og evt hvor lenge siden det skjedde.

Anonymous poster hash: bd1b0...599
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du bare ha svar fra de som det skurret i samlivet til?

Undersøkelser på saken viser jo at det slettes ikke er tilfelle alltid - selv om det og absolutt er en årsak for mange.

Anonymous poster hash: 2032a...aad
Skrevet

TS her. Alle svar er like relevante :-) Vil gjerne høre flere sider av saken. Min teori er nødvendigvis ikke den rette.

Skrevet

Den største årsaken til utroskap er at mennesket trenger variasjon for å trives.

Altså: kjedsomhet / spennende med noe nytt.

Dette er det forsket på.

Skrevet

Forelskelse er som narkotika for kroppen. Ret og slett noe man kan bli litt hektet på og jakte etter. Den følelsen. For mange dabber de sterke følelsene av etter en tid, og jeg tror jaktinstinktet slår inn hos mange. Spenningen. Det som er forbudt er ekstra spennende og skaper en hel rekke kjemiske reaksjoner i kroppen.

Når det er sagt, så tror jeg noen er mer diponert for utroskap/sidesprang/brudd/svermerier/flørt, enn andre. Vi har ulike personligheter. Noen er mer spenningssøkende enn andre. Andre igjen setter vennskap høyt, og er ikke nødvendigvis så avhengig av den kriblende følelsen.

Jeg har vært utro i tidligere forhold. Og det skadet den andre, i tillegg til mitt eget selvbilde. Jeg forsøker så godt jeg kan, idag, å leve etter prinsippet om at jeg ikke gjør ting jeg ikke kan være stolt av/stå inne for. Ikke alltid like lett å etterleve, men rent egoistisk så blir livet bedre å leve når man gjør ting man kan stå inne for. Være ærlig med omgivelsene. Ta plass og vise hvem man er.

Jeg har to lange forhold - et jeg er i nå, der jeg aldri har vært utro. Og et tidligere ett, som ble avsluttet med utroskap. Det var min måte å gå ut av forholdet på.

Jeg ser et mønster, og det er jo veldig individuelt hvordan vi fungerer. men 10 år er en kriseperiode. Forelskelse og spenning går over. Panikken over aldri å få oppleve sterke følelser igjen kommer snikende. Jeg elsker den berusende, rare fasen der alt er rosa og fantastisk. Ja, det er rus for meg. Og ja, jeg er disponert for det, kan man kanskje si. men jeg er bevisst på det. Blir lett betatt og begeistret av andre mennesker. Er utadvendt, sosial. Nysgjerrig. Og faller lett for folk...har hatt en sterk crush i nåværende forhold, og har forsøkt å si noe om dette til mannen min. Uten å skremme. Være ærlig.

Jeg tror at for å holde ut et livslangt forhold, så må man velge bort de sterke følelsene til fordel for noe annet. Stabilitet, jevnt følelsesliv, vennskap. Ofte blir man mer rasjonell når det er barn i bildet.

Men jeg skal innrømme at tankene vandrer noen ganger. Og det hender jeg blir melankolsk og romantisk oppi hodet over "han jeg aldri kan få"-følelsen. men det handler mer om rusen enn om en bestemt person. Det magiske ved å utforske et nytt menneske - he he....

Anonymous poster hash: ff371...b3f
Skrevet

Jeg har vært utro i mine forhold når forholdet egentlig er ferdig, men jeg har vært redd for å gjøre det slutt. De har ikke visst at jeg har vært utro, jeg bare gjorde det slutt fordi utroskapen var spikeren i kista. Det ville blitt slutt uansett og jeg tenkte at jeg trenger ikke gjøre det verre enn det er ved å fortelle hele sannheten.

Jeg er derimot usikker på hvordan et forhold ville være dersom jeg hadde vært utro og fortsatt i samme forhold uten at han visste. Man er kanskje sammen likevel pga barn inni bildet, men ville forholdet kunne bli bra igjen?

Noen som har opplevd at ting ordnet seg med bare litt tid?

Skrevet

Jeg var utro fordi forholdet mitt er mer en avtale om å ikke være med andre (avstand pga jobb. Hjemme 3 uker i året)

Han jeg var utro med er en gammel flamme som aldri verken har blitt levd ut eller slukket. Han er fortsatt i sitt forhold.

Tror vi gjorde det fordi vi kunne og hadde lyst. Det føltes ut som sterke følelser fra begge kanter.

Vi har ikke snakket sammen siden. Og tror ikke han har fortalt samboeren om oss.

Anonymous poster hash: 7e99a...f90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...