Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal
Skrevet

Hva slags renseprodukter bruker dere? Jeg har brukt Ultracalming Cleanser fra Dermalogica i ett år nå, og er egentlig ganske lei av den...

Ellers liker jeg en rensekrem fra Decleor, eller renseskummet fra Shiseido The Skincare.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lilleulv
Skrevet

Bruker den rensekremen til L'oreal jeg (grønn). Den kan jeg fjerne øyensminke med oxo, så da går det fort :) Etterpå bruker jeg ansiktsvann (lurer på å kjøpe meg clinique etter et tips jeg har fått her).

Har lurt på dermalogica neste gang jeg skal kjøpe nytt, men det er så j*** dyrt :-?

Jeg har myk hud og ingen kviser, men en del sorte prikker som det er umulig å bli kvitt :frustrert: De forsvinner ikke uansett hva jeg bruker av renseprodukter... Hvis det er noen som har noe å anbefale for min hudtype så fyr løs! :)

Gjest Ethereal
Skrevet

En slik halvlitersflaske (473ml) fra Dermalogica koster rundt omkring 400 kroner hos hudpleier, 300 på nett. Den varer i ca seks måneder hos meg. Ikke så dyr i bruk, med andre ord!

L'Oreal synes jeg er så skrekkelig parfymert :-?

Skrevet

Jeg bruker biotherm sin rosa serie. Den er ikke dyr og veldig drøy. Pluss at den lukter godt (diskret, svak duft) Renseproduktene pluss ansikstkremen i samme serie har gitt meg mye bedre hud.

Av andre produkter (utenom de billige og ubrukelige de selger i dagligvarehandelen) har jeg prøvd Dior sine. Disse var også bra, men litt dyrere. Er mest fornøyd med biotherm sine når det gjelder sånne produkter.

Gjest gjest1
Skrevet

Hvis du liker renseoljer så er Babor sin veldig god. Det er en 2 trinns rens med en grunnrens Hy-öl først og en annen olje over som heter phytoactive. Den første passer alle hudtyper (+at de har en for fet hud), men phytoactive finnes i flere varianter fra tørr og sensitvi til fet.

Jeg liker denne rensen kjempegodt. Huden blir ren uten å bli tørr. Jeg har normal/kombo hud som er dehydrert.

Skrevet

Brukte den rosa serien fra Biotherm en stund i vinter, da jeg hadde ganske tørr hud.

Den har en mild og god duft, og føles veldig behagelig ut.

Kan ofte kjøpes i reisestørrelse, så du får prøvd det ut.

Gjest Ethereal
Skrevet

får utslett av Biotherm, det eneste jeg tåler derfra (for ansiktet) er den GAMLE Biosensitive-serien, som er "forbedret"

Hmm, Babor er notert, ellers lurer jeg på en renseolje fra Decleor, hvis den lar seg vaske bort totalt

Gjest gjest1
Skrevet

Babor etterlater ingen rester ihvertfall. Vaskes lett bort og trenger heller ikke toner etterpå. Har ikke prøvd Decleor, men den skal visstnok også vaskes lett vekk uten å etterlate rester.

Gjest Poirot
Skrevet

Skal nå teste ut en uparfymert Cosmica ansiktsvann fra apoteket.

Gjest Ethereal
Skrevet

Avene fra apoteket er bra, kanskje titte litt der. Halv pris (i forhold til parfymeri) er ikke så dumt...

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Nivea sin Gentle Cleansing Milk (for alle hudtyper), og rosa aniktsvann (for tørr/ømfindlig hud), og huden min er kjempemyk og kvisefri. :D

Skrevet

YSL (tror jeg) skal ha en serie for de med ømfintlig hud. Fikk anbefalt de når jeg spurte om produkter for de med parfymeallergi. Har aldri prøvd de, men du får sikkert prøver om du spør i et parfymeri.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei! Har sett at du er skeptisk til Dr. Hauschka pga alkohol (Hm, kanskje jeg burde skaffe meg et nick snart.), men du burde virkelig prøve det likevel. Jeg har slitt lenge med å finne riktige produkter for min tørre, litt kvisete, sensitive hud, uten hell til jeg prøvde Dr.H. Har prøvd både Decleor, Dermalogica, apotekmerker og parfymerimerker, men ingenting har egentlig forbedret huden min noe særlig.

Nå har jeg brukt kun Dr. H i snart to måneder, og huden min er helt forandret. Den er myk og ren og gjennomfuktet.

Kan ikke huske sist jeg var så fornøyd med huden min. Alkoholen merker jeg ingenting til, selv om jeg har pleid å reagere på hver minste lille ting før. Biotherm, f.eks er helt forferdelig til min hud.

Jeg anbefaler deg uansett til å prøve en kur med Rythmic night conditioner. Den inneholder ikke alkohol og du kan bruke den om natta under nattkremen. Den føles som vann når du tar den på, men gir masse fuktighet. Lykke til!

Nå hørtes jeg sikkert ut som den selgeren, og det var ikke meningen. Jeg er bare så fornøyd!

Gjest Cuddly
Skrevet
. Jeg har slitt lenge med å finne riktige produkter for min tørre, litt kvisete, sensitive hud, uten hell til jeg prøvde Dr.H. Har prøvd både Decleor, Dermalogica, apotekmerker og parfymerimerker, men ingenting har egentlig forbedret huden min noe særlig.

Nå har jeg brukt kun Dr. H i snart to måneder, og huden min er helt forandret. Den er myk og ren og gjennomfuktet.

Det høres akkurat ut som min hud, og jeg har hatt lyst til å prøve Dr.H...

Du kunne ikke være så snill Gjest, og fortelle akkurat hvilke produkter du bruker? :bukke:

Gjest Ethereal
Skrevet

@My: du kan kjøpe en liten prøvepakke (i blikkeske) fra Dr. Hauscka med masse ulike produkter. De har bl.a rensemelk (god) og en rensekrem som stinker noe borti natta! Ellers er rosekremen god, og Quince (kvede) kremen for normal hud.

Hmm, kanskje Hauscka?? (nå ble jeg i tvil; syntes produktene svidde sist jeg testet dem ut)

Gjest Étoile
Skrevet

Hva med Matis? Har bare prøvd under hudpleiebehandlinger selv, men synes de kjennes deilige ut og lukter mildt og godt. Har Dermalogica rens ut neste århundre tror jeg, så blir lenge til jeg skal prøve noe nytt... :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
Det høres akkurat ut som min hud, og jeg har hatt lyst til å prøve Dr.H...

Du kunne ikke være så snill Gjest, og fortelle akkurat hvilke produkter du bruker?

Det som er dumt med dr.H er at de som distribuerer det stort sett har svært liten greie på det. Hvertfall her som jeg bor. Man må liksom prøve seg frem litt selv.

Jeg bruker:

Morgen: Rensekrem, Clarifying toner og ansiktsoljen. Noen ganger blander jeg litt ansiktsolje i den flytende dagkremen eller tar litt vitalmaske under oljen.

Kveld: Fjerner sminke med rensemelken, rensekrem og clarifying toner. Bruker ikke krem om natten, men hvis du syns det er uvant i begynnelsen kan du bruke vitalmasken i et tynt lag. Dessuten bør du ta en hudkur for å vende huden til produktene og få raskere forbedring.

1-2 ganger i uken: Facial steembath og leiremasken. For å få en dyprensende effekt blander jeg litt ansiktsolje og clarifying toner i leiremasken.

Vitalmaske.

Ellers kan du sjekke www.drhauschka.com

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Forresten så har jeg blitt så vant til lukta, at jeg tenker ikke over det lenger.

Gjest Ethereal
Skrevet

Hmm, nå har jeg lest/hørt så mye positivt om Dr. H at jeg har lyst til å gi tingene en ny sjanse... Hvordan ligger de prismessig, og hva trenger jeg først og fremst?

Rensemelk?

Rensekrem?

Rose dagkrem

Toner?

hmm...

Gjest Anonymous
Skrevet

Prisene ligger ca mellom 100 og 200. Kjempegreit, for det er liksom ingen stor utgift å gå og kjøpe et nytt produkt.

Rensemelken er egentlig nok til å rense og fjerne sminke, men jeg elsker rensekremen og anbefaler den i tillegg. Den skal ikke brukes som peeling, men bare "trykkes" inn i huden. Tar litt tid, men er vel verdt det.

Siden jeg ikke bruker nattkrem syns jeg toneren gir den nødvendige fuktigheten. Den er på sprayflaske og kan også brukes for å friske opp i løpet av dagen.

Når det gjelder dagkrem så må du nesten bare prøve deg frem. Jeg liker ikke kvedekremen noe særlig, syns den har en litt for salve-aktig konsistens. Da syns jeg rosekremen er bedre, men kanskje litt for fet nå på sommeren. Den flytende dagkremen har en lettere konsistens, men gir likevel masse fuktighet.

Du bør også kjøpe en Hudkur. Hudkur N er for normal hud som er ute av balanse, Hudkur S virker mest på rosacea og couperose. Hudkurene koster ca 15,- per ampull (det holder med en om dagen, selv om det står to), og skal helst brukes hver natt i 28 dager.

Tror en "startpakke" kommer på under 1000 kr, og det er jo ikke så verst sammenlignet med andre merker på det kvalitetsnivået. I USA f.eks hvor dr.H er mer anerkjent er prisene mye høyere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...