Gjest Ingen ekspert Skrevet 6. juli 2004 #1 Del Skrevet 6. juli 2004 Hei Aner ikke under hvilken tråd jeg skal post dette, så jeg forsøker her :-) Saken er at nå om dagen står jeg opp en god stund før min kjæreste for å gå på jobb. Det jeg kunne tenke meg var å kjøpe noen røde roser og et lite kort som jeg kan legge på nattbordet til henne når hun våkner. I den samenheng har jeg et par spørsmål som kanskje noen kan hjelpe meg med. Hva som er vanlig antall roser? Har det ulike antallet noen forskjellig betydning? (Mener å ha hørt dette). Hvordan kan jeg best holde dem skjult over natten. Kan jeg feks ha dem i sekken natta over? Hvordan skal de da best oppbevares? Litt amatør at jeg ikke vet dette selv, men den som ikke sprø får heller ikke svar :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 6. juli 2004 #2 Del Skrevet 6. juli 2004 Har hørt at det skal være oddetall.. Altså 3-6-9 osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 6. juli 2004 #3 Del Skrevet 6. juli 2004 Å for en skjønn tanke!!! Rosene holder seg best litt kjølig. Èn rose hadde jeg personlig syntes hadde vært helt perfekt med mindre det er en spesiell anledning. Det skulle vært flere som deg i verden, så hadde det vært færre skilsmisser :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lompa Skrevet 6. juli 2004 #4 Del Skrevet 6. juli 2004 Antall og alt sånt er uviktig. Det å våkne til en bukett blomster, samme hva, eller bare èn enkelt blomst, må være helt herlig . Lettrørt som jeg er,hadde jeg grini meg bort uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. juli 2004 #5 Del Skrevet 6. juli 2004 Jeg synes nesten at èn rose er aller mest sjarmerende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mel-anie Skrevet 6. juli 2004 #6 Del Skrevet 6. juli 2004 Hadde blitt superlykkelig hvis min kjære hadde lagt en rose på nattbordet mitt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litt mer ekspert Skrevet 6. juli 2004 #7 Del Skrevet 6. juli 2004 Takk for hyggelige svar. Så lenge hun bli glad er jeg fornøyd, men det gjør ikke noe om den ser fin ut også da :-) Det beste er vel bare å prøve meg frem. De har kanskje noen gode tips i blomsterbutikken også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. juli 2004 #8 Del Skrevet 6. juli 2004 For å ta vare på den over natta, kan du jo putte den i en vase som kan stå nederst i klesskapet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. juli 2004 #9 Del Skrevet 6. juli 2004 Dette er hva jeg har hørt: oddetall gir man til kjæresten og partall til venner. (Til bursdager er man mer "fri"..) 3 roser skal visst nok symbolisere "Jeg elsker deg". Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Icy Skrevet 6. juli 2004 #10 Del Skrevet 6. juli 2004 så lenge den man ikke gir rosen/roser til ikke har god peiling på blomster selv så spiller det overhode ingen rolle! Ikke vits i å la antall roser bekmyre deg. Jeg syns en rose om morgene som en extra oppmerskomhet hadde vært konge å gitt til en man er sammen med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 6. juli 2004 #11 Del Skrevet 6. juli 2004 Jeg synes nesten at èn rose er aller mest sjarmerende... ....og jeg synes 1 rose er noe av det mest harrye som finnes.... For en flott tanke! Kom bare til å tenke på at jeg er så trøtt når jeg står opp at det ikke er sikkert jeg ville sett blomstene på nattbordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Icy Skrevet 6. juli 2004 #12 Del Skrevet 6. juli 2004 ....og jeg synes 1 rose er noe av det mest harrye som finnes.... For en flott tanke! Kom bare til å tenke på at jeg er så trøtt når jeg står opp at det ikke er sikkert jeg ville sett blomstene på nattbordet. dette har ikke en dame lov til å si vel? alle damer liker roser :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 6. juli 2004 #13 Del Skrevet 6. juli 2004 Jeg liker roser. Men vil heller ha 3 eller flere enn bare 1. Synes ikke en rose er noe særlig fint. (Men bedre enn ingen. Men han spurte jo om antall) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss-X Skrevet 7. juli 2004 #14 Del Skrevet 7. juli 2004 Jeg hadde ikke brydd meg om antall. Hun blir sikkert kjempeglad uansett! Det hadde ihvertfall jeg blitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 7. juli 2004 #15 Del Skrevet 7. juli 2004 Dersom det er "den rette" rosen, så kan den ligge alene, men en ensom rose krever myyyyye mer av rosen en det f.eks. tre gjør, eller flere. la den stå mørkt ihvertfall, og så kaldt som mulig. skal du ha den liggende i sekken over natta så hør med butikken om de putter i nok vann til at den holder, og kanskje de har en sånn lang eske å legge den i? slik man ser i amerikanske filmer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest litt mer ekspert Skrevet 7. juli 2004 #16 Del Skrevet 7. juli 2004 Fortsatt takk for tipsene. Fant også dette på en nettsiden når det gjelder betydningen, uten at det nødvendigvis er noen fasit :-) 1 rød rose: Jeg begjærer deg. 3 røde roser: Jeg elsker deg 7 røde roser: Jeg er din for evig 12 røde roser: Det sterkeste utrykk for evig kjærlighet 1 rød rose pluss to knopper: Dette må holdes hemmelig Tror jeg prøver med 3 røde roser i denne omgang, så får vi heller øke ved neste anledning :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lompa Skrevet 8. juli 2004 #17 Del Skrevet 8. juli 2004 LYKKE TIL! Uansett er det utrolig søtt og romantisk!Det er vel det eneste jeg savner litt hos min kjære.En blomst i ny og ne. Har prøvd å kjøpe en rose til ham,og han ble glad for den, men det har ikke kommet noe blomster tilbake ennå. Men han er verdens skjønneste og snilleste, så at han ikke har skjønt det at enkelte jenter ønsker seg blomster i blant får så være. Si fra til oss når du har gjort det,da!og reaksjonen hennes! (JEG?NYSGJERRIG?!! :o ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 10. juli 2004 #18 Del Skrevet 10. juli 2004 Historie fra i dag morges: Sluket på badet gikk tett da jeg dusjet og sambo barberte seg, og vi fikk vann over alt. Sambo prøvde å tørke opp en del, men det gikk ikke så fort. Skrudde av dusjen, sambo gikk på kjøkkenet for å fikse andre ting mens jeg fortsatte å tørke. Hører masse banning og sverting, før han sier at han tar med søpla ut og kjøper croissanter til frokost. Tenker "Jada, det var den dagen", for han hørtes sur og misfornøyd ut. 5 min etter kommer han tilbake med criossanter og en langstilket rose til meg. :D Utrolig koselig. Tenkte straks at dagen faktisk ikke kom til å bli så ille like vel. Hvis du har en blomsterbutikk i nærheten, så er det lureste å kjøpe blomstene samme dag. Gå ut og snik deg inn igjen om du må. Eller få blomstene levert hjem til henne eller på jobben hennes. Jeg fikk en stor bukett røde roser levert på jobben 2 ganger faktisk, av sambo. Fordi han syntes det var kult. Det funka. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 10. juli 2004 #19 Del Skrevet 10. juli 2004 Åh, jeg også vil ha sånn.............. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 10. juli 2004 #20 Del Skrevet 10. juli 2004 Åh' date=' jeg også vil ha sånn..............[/quote'] Mann eller roser??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå