Gjest Anonymous Skrevet 6. juli 2004 #1 Del Skrevet 6. juli 2004 http://www.dagbladet.no/magasinet/2004/07/.../05/402169.html Slike folk som dette går fritt i vår vide verden, og alikevel er det George Bush som vies alt hat? Jeg skjønner det ikke. Jeg vet det vanker mange rødstrømper her inne som vegrer seg for å kritisere kommunistregimer, men det er alikevel ikke til å forstå. Jeg håper Bush og USA snur Europa ryggen og kjører full boikott. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 6. juli 2004 #2 Del Skrevet 6. juli 2004 Du må ikke blande korta her nå. Komunisme er ikke dikatur men demokrati.. Problemet i de "komunistiske" landene rundt om kring, er at det ikke ble komunisme alikavel fordi de med makta ble griske... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 6. juli 2004 #3 Del Skrevet 6. juli 2004 Kan jeg få en link hvor noen her har sagt at de støtter Kim Jong Il? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 6. juli 2004 #4 Del Skrevet 6. juli 2004 Da tror jeg han må lete lenge.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 6. juli 2004 #5 Del Skrevet 6. juli 2004 Hei Donald! Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 6. juli 2004 #6 Del Skrevet 6. juli 2004 Kan jeg få en link hvor noen her har sagt at de støtter Kim Jong Il? Det er jo helt selvsagt det da Rattlesnake, klapper man ikke Bush på ryggen så støtter man opp om Kim Jong Il, og omvendt, alle som ikke klapper Kim Jong Il på ryggen støtter opp om alt Bush gjør!! det er jo eneste mulighet det ser du!! (og bare for å være sikker, dette er ironi rettet mot trådstarters merkelige måte å fremstille ting på!!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 6. juli 2004 #7 Del Skrevet 6. juli 2004 Det er jo helt selvsagt det da Rattlesnake, klapper man ikke Bush på ryggen så støtter man opp om Kim Jong Il, og omvendt, alle som ikke klapper Kim Jong Il på ryggen støtter opp om alt Bush gjør!! det er jo eneste mulighet det ser du!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 6. juli 2004 #8 Del Skrevet 6. juli 2004 Tina: Ja, han prøver vel febrilsk . Vi er litt delt politisk, som du sikkert har skjønt. Men jeg klarer jo å se det såpass nyansert at jeg skjønner at ikke du støtter regimer som Kim Jong II Aline: Jeg er enig. Jeg er så lei den høyrevridde(langt til høyre vel og merke) tankegangen om at: "er du ikke for oss, er du imot oss". Dessuten anbefaller jeg trådstarter å slå opp ordet "hat" i en ordbok. Hat er et sterkt ord, og jeg tror ingen i Norge føler hat til noen statsledere eller land her i verden. At man er i mot Bush sin utenrikspolitikk, betyr ikke at man hater USA, eller Bush. Bush er sikkert underholdende og hyggelig nok på et nachspiel (ihvertfall hvis man har stavekonkurranse på vanskelige ord). Nå har han visstnok sluttet å drikke da men.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 6. juli 2004 #9 Del Skrevet 6. juli 2004 Tina: Ja, han prøver vel febrilsk . Vi er litt delt politisk, som du sikkert har skjønt. Men jeg klarer jo å se det såpass nyansert at jeg skjønner at ikke du støtter regimer som Kim Jong II Har fått med meg at vi er det Men jeg håper nå de fleste forstår at jeg og de fleste andre komunister, ikke vil ha ett diktatur slik som de plassene komunismen har feilet.. Vi er da ikke så selvdestruktive Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 6. juli 2004 #10 Del Skrevet 6. juli 2004 he-he... jeg er veldig enig med deg Rattlesnake!! og er også enig i at det skal mye til før man HATER noen selv om man er imot deres måte å føre politikk på! Noen av oss klarer å ha flere tanker i hode på en gang skjønner du trådstarter, vi klarer BÅDE å misslike Bush for hans utenrikspolitikk + at vi klarer å se at han sikkert ikke er en reinsyra ond person + at vi også reagerer på annet dårlig eller maktsykt som skjer verden SAMTIDIG!! har du sett på makan!! det trodde du ikke var mulig det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. juli 2004 #11 Del Skrevet 6. juli 2004 Hvorfor dropper dere kontekst så åpenlyst? Ingen har integritet lengre? Hvorfor vies Bush kilometervis med spalteplass med krass kritikk, hvorfor snakker alle om hvor grusom Bush er, når han er et lam sammenlignet med titalls andre statsledere rundt i verden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 6. juli 2004 #12 Del Skrevet 6. juli 2004 Fordi USA er et demokratisk land, som skal stå fram som et godt eksempel for resten av verden. Det er ikke alle som har barnehage-mentaliteten "jeg er slem, men du er slmmere så da er det ok at jeg er slem". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 6. juli 2004 #13 Del Skrevet 6. juli 2004 Hvorfor dropper dere kontekst så åpenlyst? Ingen har integritet lengre? Hvorfor vies Bush kilometervis med spalteplass med krass kritikk, hvorfor snakker alle om hvor grusom Bush er, når han er et lam sammenlignet med titalls andre statsledere rundt i verden? Om trådstarter ikke hadde brukt sammenligning til USA i innlegget hadde nok diskusjonen blitt annerledes ogsgå. Det var trådstarter selv som la lista her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anton.25 Skrevet 6. juli 2004 #14 Del Skrevet 6. juli 2004 http://www.dagbladet.no/magasinet/2004/07/05/402169.html Slike folk som dette går fritt i vår vide verden, og alikevel er det George Bush som vies alt hat? Jeg skjønner det ikke. Jeg vet det vanker mange rødstrømper her inne som vegrer seg for å kritisere kommunistregimer, men det er alikevel ikke til å forstå. Jeg håper Bush og USA snur Europa ryggen og kjører full boikott. jeg håper Europa og resten av verden snur ryggen til Bush og USA. "USA" er vel noe av det mest patetiske og dobbeltmoralske på denne jord. Setter hele verden nærmest i kaos bare pga to skyskrapere kolapset etter et terrorangrep. Historisk så er denne hendelsen en stor vits. Langt værre ting har skjedde under regi av USA mot andre land. Vietnam, Chile, Nicaragua, Iran, Kongo osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 6. juli 2004 #15 Del Skrevet 6. juli 2004 Hvorfor vies Bush kilometervis med spalteplass med krass kritikk, hvorfor snakker alle om hvor grusom Bush er, når han er et lam sammenlignet med titalls andre statsledere rundt i verden? Så man skal altså holde opp med å kritisere Bush bare fordi det finnes noen som er verre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anton.25 Skrevet 6. juli 2004 #16 Del Skrevet 6. juli 2004 Hvorfor dropper dere kontekst så åpenlyst? Ingen har integritet lengre? Hvorfor vies Bush kilometervis med spalteplass med krass kritikk, hvorfor snakker alle om hvor grusom Bush er, når han er et lam sammenlignet med titalls andre statsledere rundt i verden? bla. for det en amerikansk president gjør og sier har langt større betydning enn noen andre statsledere. F.eks. er Brasil et stort land med nær 200 millioner mennesker, men det har relativt liten betydning for resten av verden hva Brasils statsleder gjør og sier i motsetning til den amerikanske. Det er blitt skapt en kulturkollisjon mellom Europa og USA etter den neokonservative Bush-regjeringens inntog samt store deler av verden. USA er en hegemon som dominerer resten av verden og man kan ikke annet en forvente at enkelte land ikke vil godta dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 6. juli 2004 #17 Del Skrevet 6. juli 2004 Så man skal altså holde opp med å kritisere Bush bare fordi det finnes noen som er verre? Emeraldine, det er flere under sultegrensen i Usa enn det er i nord korea..... Ikke glem at hver 6 amerikanske barn er fattigere enn det FN har satt som absolutt minimum for å overleve..... Ingen land har så stor utenlandsgjeld som usa. Ingen land har så store klasseforskjeller som i usa. Det er ikke nord koreas feil at landet er lukket, - det er resten av verden.... Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 6. juli 2004 #18 Del Skrevet 6. juli 2004 Det er ikke nord koreas feil at landet er lukket, - det er resten av verden.... Waco Tullprat. Landet er hermetisk lukket pga ordre fra lederen. De får ikke reise ut, og få får reise inn. Utenlandske medier er forbudt. Regimets kontroll er beinhard, med sensur og lyttende angivere over alt. Ja, det er mange under sultegrensen i USA. Men ikke prosentvis i forhold til N-Korea. Og ikke dør så mange av sult heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anton.25 Skrevet 6. juli 2004 #19 Del Skrevet 6. juli 2004 denne tråden ble garrantert startet pga de nye avsløringene om barnetoruren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 6. juli 2004 #20 Del Skrevet 6. juli 2004 Poirot det er flere som sulter i usa enn i nord korea.... Men samma det. Vet ikke om du kjenner til så mye historie, men du vet kanskje hva korea-krigen satt igang av amerikanerne endte med....? Kanskje de også skal ta litt av ansvaret for at landet har blitt så lukket...? Det var jo faktisk de som delte landet i to.... Det er like mye omverden sin skyld som det er nord koreas sin skyld at landet er lukket. Norge kunne jo f eks strekke ut en utstrakt hånd..... Norge kunne handle med landet slik at den får eksport og importindustri. kinserne og sør korea burde kanskje slutte å bruke så jævlig mye penger på forsvar som gjør at nord korea igjen bruker enda mer på forsvar.... Hvorfor vil nord korea ha A-bomben....? sikkert fordi at israel har den..... Waco Alt henger sammen poirot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå