Gå til innhold

Hva er galt?

Tonje

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått litt problemer når jeg urinerer. Det svir, og det kommer litt blod, hver gang.. :-? Kan noen fortelle meg hva dette kanskje kan være? Det er veldig irriterende, og flaut :oops: .. Og setter stor pris hvis noen kunne svare meg på dette.. :wink:

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som blærekatarr for meg. Drikk mye, og så mye sur drikke som mulig (apelsinjuice, vann med sitrondråper, tranebærsaft...). Gå på toalettet etter hver gang du har hatt sex (innen 15 minutter). Vask deg med Asan eller liknende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Hei ....

Gå til legen og få deg en pencelin kur....

Du har en urinveis innfeksjon...ingentin å være flau over...og ikke noe farlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen dersom det ikke går over etter et par dager med mye vann og sur drikke. Det er ingen vits i å bruke pencilin dersom du klarer å kurere det selv, men det er ingen vits i å vente for lenge heller. Jeg klarer alltid å kurere meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Hei Ragnhil...

Ikke for å være frekk ,men vet du hva som kan skje om du ikke behandler urinveis innfeksjon og går med det over lengre tid...?!

Innfeksjonen går videre og kan sette seg i nyrene og det er ikke noe å spøke med....

Det er bedre å gå til legen en gan for mye enn en gang for lite......

Så jeg holder på mitt jeg og ber derfor deg Tonje om å gå til legen for å være sikker.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Lottemor, selvfølgelig vet jeg at man kan få nyrebekkenbetennelse dersom en urinveisinfeksjon går over lang tid. Men to dager er IKKE lang tid. Dersom man bruker pencilin for ofte risikerer en at bakteriene blir resistente, og da får man en type urinveisinfeksjon som IKKE lar seg behandle med pencilin så lett, og en risikerer kronisk urinveisinfeksjon, noe som er så plagsomt at det nesten er invalidiserende.

Det er på ingen måte farlig å forsøke å behandle seg selv først. Dr. Anker på DoktorOnline har flere ganger rådet folk til å gjøre dette før de går til legen. Du har rett i at det er bedre å gå til legen en gang for mye enn en gang for lite, men med pencilin er det omvendt. Bedre en gang for lite enn en gang for mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0

Det høres veldig ut som blærekatarr!!

Mitt tips:

Ta med en liter juice (eller mer) og sett deg på do og drikk til det er tomt. Etter kort tid går det over! Eneste negative er at du blir rimelig sur i magen, men ta noe nøytraliserende hvis det blir for ille. Hvis det kommer tilbake med en gang bør du oppsøke lege...

Hold deg unna pillekurer hvis du kan. Jeg endte opp med candida etter et par slike kurer i tillegg til en vanikd penicilin kur.. Ikke spesielt morro å slite med det i 1 1/2 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tranebær er bra, f.eks som saft eller kapsler(selges på helsekost).

Vi gir det til eldre på et sykehjem jeg jobbet som forebyggende også, koster litt men lite i forhold til hva en antibiotika kur koster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...