Gå til innhold

Latterlige kvinner og dating

31 stemmer

1. 1. Forventer du å finne en fyr som aksepterer at det er hans oppgave å sette grenser for din dårlige oppførsel, eller klarer du å la være å være en drittunge helt av deg selv?

• Ja, jeg er en drittunge og trenger en som kan ta frem pisken.
      7
    • Er ikke en drittunge og kan styre meg selv tenk.
      19
    • Vet ikke lizzom, liker bare å føle meg kontrollert, dominert og passet på.
      5

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vgtv.no/#!/video/100582/se-den-pinlige-sjekkingen-i-jakten-paa-kjaerligheten

Se fra 20 sekunder og utover. Her fremstilles sjekkingen til disse mennene som klein og misslykket, men hvor kleint er det ikke med kvinner som snakker om hvordan de trenger å settes på plass når de ikke klarer å oppføre seg? Det slutter aldri å forbause meg hvor mye dumt kvinner lirer fra seg som de forventer å bli tatt seriøst med, og jeg skjønner ikke at fyren ikke bare himler med øya, men man skulle trodd at de fleste menn ikke var interessert i å leke mandom for umodne kvinnfolk som fortsatt ikke har lært å styre seg selv og ser etter reservepappaegenskaper i mennene de dater. Og dere kvinner lurer på hvorfor mennene stikker så fort dere har hoppa i køys sammen? Jeg la inn en poll, jeg er interessert i å finne ut hvor mange kvinner som faktisk syns de kan forvente å få påta seg en ansvarsløs rolle i forholdet der det er hans oppgave å sette grenser for henne.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva du mener..

Anonymous poster hash: c0d0c...f27
  • Liker 3
Skrevet

Forfriskende med ærlige kvinner da. Bedre med kvinner som har selvinnsikt nok til å innrømme at de trenger en mann for å holde dem i ørene dem, enn kvinner som skryter av at de er sterke og selvstendige samtidig som de griner til en psykolog tre timer i uken.

Anonymous poster hash: 9cde9...52d
  • Liker 3
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Hun mener vel bare at en mann bør kunne si sin mening og ikke er en tøffel. Skjønner ikke hvordan du klarte å tolke det slik..

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva du mener..

Anonymous poster hash: c0d0c...f27

Ok,jeg burde ha sitert henne i åpningsinnlegget. Det er en kvinne som forteller at hun trenger en som tør å sette henne på plass når hun er dum, der mennenes "dårlige" sjekking er i fokus. Hvorfor tror kvinner det er greit å gå rundt å ansvarliggjøre kjæresten sin for urimelig, barnslig og dum oppførsel som om de fortsatt er barn?

• Liker 2
Skrevet

Hun mener vel bare at en mann bør kunne si sin mening og ikke er en tøffel. Skjønner ikke hvordan du klarte å tolke det slik..

Nei, det er ikke det hun sier. Hun sier at hun trenger å bli satt på plass når hun blir dum

Skrevet (endret)

Forfriskende med ærlige kvinner da. Bedre med kvinner som har selvinnsikt nok til å innrømme at de trenger en mann for å holde dem i ørene dem, enn kvinner som skryter av at de er sterke og selvstendige samtidig som de griner til en psykolog tre timer i uken.

Anonymous poster hash: 9cde9...52d

Det er jo nettopp mangelen på selvinnsikt som gjør at de trenger en til å sette dem på plass. De klarer enten ikke å forstå når de går over streken, eller så går de over streken selv når de er klar over at de gjør det uten å se noe galt i akkurat det.

Endret av KajsaSueReturns
  • Liker 2
Gjest Faerunpedia
Skrevet

De fleste kan jo gå over streken iblant, særlig i krangler, eller når man er emosjonelt påvirket i en situasjon. Kanskje hun vet hun kan bli irrasjonell iblant og trenger å få tilbakemelding på det.

Skrevet

De fleste kan jo gå over streken iblant, særlig i krangler, eller når man er emosjonelt påvirket i en situasjon. Kanskje hun vet hun kan bli irrasjonell iblant og trenger å få tilbakemelding på det.

Men det er jo nettopp problemet. Kvinner går jo inn i relasjoner med folk med utgangspunkt i at emosjonelle krangler med kjefting og skriking er normalt. Vi vil ikke ha dumme kvinnfolk som ikke kan oppføre seg. Det er ikke søtt, det er ikke sexy, det er plagsomt og provoserende og de eneste fyrene som sitter og nikker når jenta breier ut med slike klare varselsignal er de fyrene som kommer til å stikke etter at de har fått sitt. Få skikke på deg selv før du går inn i et forhold.

• Liker 2
Skrevet

Det utsagnet der betyr: Jeg vil ha en som ikke jatter med meg samme hva jeg sier eller gjør, men som har sin egen mening.

Anonymous poster hash: becf9...e85
  • Liker 1
Skrevet

Det utsagnet der betyr: Jeg vil ha en som ikke jatter med meg samme hva jeg sier eller gjør, men som har sin egen mening.

Nei, det gjør ikke det. Det betyr at hun stadig er ute etter å teste grensene hans ved å oppføre seg teit. Hvis du går rundt å sier ting som andre ikke bør jatte med deg om så bør du gjøre noe med det.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har i hvert fall tendenser til å være over dramatiske/emosjonell. Dette vet jeg og er oppmerksom på det, men det har hent at typen har sagt "seriøst skjerp deg , nå overreagere du"

Syns det er greit jeg, sier det samme til han hvis han surmuler over noe dumt. I lengden er det bedre for da kan vi avslutte der og da og komme tilbake til det, når jeg har roet meg og tenkt over det vi sa.

Jente 23

Anonymous poster hash: 5d719...9bf
Skrevet

Nei, det gjør ikke det. Det betyr at hun stadig er ute etter å teste grensene hans ved å oppføre seg teit. Hvis du går rundt å sier ting som andre ikke bør jatte med deg om så bør du gjøre noe med det.

Jaja, du får bare være overbevist om det du har bestemt deg for. Du vil jo ikke høre på noen andre synspunkt uansett.

• Liker 2
Skrevet

Har en venninne som stadig snakker om at hun må ha en mann som kan sette henne på plass. Hun er umoden, går hos stadig nye psykologer, drikker seg full og har one night stands med menn jeg aldri ville tatt i.

NEI, ikke alle er sånn. Jeg er ikke sånn. Når jeg "ikke oppfører meg pent" så er det noe jeg prøver å si fra om, og jeg er ganske så direkte av meg, så fyren må ha ganske inngrodde antenner hvis han tror løsningen er å "sette meg på plass" i en sånn situasjon.

Anonymous poster hash: 12e87...fbc
  • Liker 1
Skrevet

Jeg var sammen med ei sånn ett års tid.

Men jeg fikk kalde føtter da vi begynte å snakke om barn.

Jeg orka ikke tanken på å både skulle oppdra en kone og barn samtidig.

Så etter det lærte hvertfall jeg hva jeg IKKE ville ha.... Jeg foretrekker en selvstendig partner til mine barn.

Jeg er nok en person som overtenker litt, men tanken på å få barn med ett menneske, som selv trenger oppdragelse ble umulig. Stakkars barna om jeg plutselig hadde havnet i en bilulykke.....

Anonymous poster hash: df413...ed7

• Liker 1
Skrevet

Dette som diskuteres har ikke noe med kjønn å gjøre. Det har med personlighet og livserfaring. De som ikke ønsker å oppdra noen, velger en partner med selvinnsikt og livserfaring som er ferdig opplært og slik man ønsker at han/hun skal være enkelt og greit.

TS: Det eneste jeg får inntrykk av ved denne tråden er at du er bitter på kvinner av en eller annen grunn.. det er noe du må jobbe med, ikke noe kvinner skal gjøre noe med.

• Liker 2
Skrevet

Dette som diskuteres har ikke noe med kjønn å gjøre. Det har med personlighet og livserfaring. De som ikke ønsker å oppdra noen, velger en partner med selvinnsikt og livserfaring som er ferdig opplært og slik man ønsker at han/hun skal være enkelt og greit.

TS: Det eneste jeg får inntrykk av ved denne tråden er at du er bitter på kvinner av en eller annen grunn.. det er noe du må jobbe med, ikke noe kvinner skal gjøre noe med.

Selvfølgelig har det noe med kjønn å gjøre. Som vanlig er fokuset og vinklingen på hva menn gjør galt i en sjekksituasjon, mens ingen reagerer på det sosialt tilbakestående inntrykket jente gir av seg selv ved å si noe så dumt.

Skrevet

Selvfølgelig har det noe med kjønn å gjøre. Som vanlig er fokuset og vinklingen på hva menn gjør galt i en sjekksituasjon, mens ingen reagerer på det sosialt tilbakestående inntrykket jente gir av seg selv ved å si noe så dumt.

Men det der handler jo om personlig tolkning. Det du synes er teit er ikke sikkert at alle andre synes er teit. Betyr det at de har feil og du rett? Fordi du er gud eller?

Meninger er nettopp det meninger. Hva andre mener og hva vi selv mener er tanker vi har som vi ser på som rett eller galt for oss. Så enkelt men likevell så komplisert. Du har din mening og det er helt fint det, jeg leser/ser det hele på en annen måte enn det. og det er helt fint det også. :)

Gjest Tassen10
Skrevet

Uten å ha sett klippet kan jeg forstå at bygdegutter fremstår som litt klønete når de skal date damer som er mer vant med kodene.

En av de første gangene jeg nettdatet, var det ei som spurte " jeg ser for meg at du er en mann som kan gi meg litt motstand?"

Og jeg forsto ingenting av hva hun mente, men jeg reagerte nesten med å bli litt sur. Litt sånn "hva faen er det hun tror om meg? Tror hun jeg er en kranglete fyr som er ute etter å stikke kjepper i hjula hennes?" :fnise:

Jeg forsto først i ettertid hva hun mente med det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...