løvemamma Skrevet 6. juli 2004 #1 Skrevet 6. juli 2004 Noen som har fjernet kobberspiralen? Får man uregelmessig blødning, mer/mindre blødning eller noe annet spennende? Skal fjerne den i begynnelsen av aug og gifte meg i slutten, og vil med andre ord ikke ha noen overraskelser...Utsettning med p-piller o.l er dessverre uaktuelt for hormonpåvirkelige meg :-?
Sita Skrevet 6. juli 2004 #2 Skrevet 6. juli 2004 Jeg mener å huske at jeg fikk uregelmessig blødninger når jeg fjernet min....... Utsetting med p- piller har jeg prøvd en gang og aldri mer!! Hadde skikkelige magesmerter, det som skulle være en flott 14 dagers tur på Hawaii, endte med flere dager til sengs :cry:
Gjest MrsL Skrevet 6. juli 2004 #3 Skrevet 6. juli 2004 Jeg brukte mensutsettende piller fått på resept fra legen. Fungerte meget bra :-)
9na Skrevet 6. juli 2004 #4 Skrevet 6. juli 2004 Noen som har fjernet kobberspiralen? Får man uregelmessig blødning, mer/mindre blødning eller noe annet spennende? Skal fjerne den i begynnelsen av aug og gifte meg i slutten, og vil med andre ord ikke ha noen overraskelser...Utsettning med p-piller o.l er dessverre uaktuelt for hormonpåvirkelige meg :-? Det er, som med det meste, veldig individuelt. Noen får veldig uregelmessige blødninger. Det er egentlig umulig å si på forhånd...
Sita Skrevet 6. juli 2004 #5 Skrevet 6. juli 2004 Jeg brukte mensutsettende piller fått på resept fra legen. Fungerte meget bra :-) Kanskje de fungere bedre? Det er 5 år siden jeg prøvde med utsetting av p-piller da
cecily Skrevet 6. juli 2004 #6 Skrevet 6. juli 2004 Kanskje de fungere bedre? Det er 5 år siden jeg prøvde med utsetting av p-piller da Mensutsettende piller og p-piller er ikke det samme.
Tari Skrevet 6. juli 2004 #7 Skrevet 6. juli 2004 Jeg brukte mensutsettende piller fått på resept fra legen. Fungerte meget bra :-) Det fungerte absolutt ikke for meg. Fikk mensen likevel og ble oppblåst og fæl til bryllupsdagen, magen sto rett ut osv.. Merket også på humøret at det var hormoner ute og gikk...
Tari Skrevet 6. juli 2004 #8 Skrevet 6. juli 2004 Det var rart...innlegget kom plutselig 2 ganger :-)
Spirito Skrevet 6. juli 2004 #9 Skrevet 6. juli 2004 Det er helt umulig å vente med å fjerne spiralen?
løvemamma Skrevet 6. juli 2004 Forfatter #10 Skrevet 6. juli 2004 Det er helt umulig å vente med å fjerne spiralen? Neida, men jeg har så mye vondt i magen + lange menstrasjoner og småblødninger med den at det liksom hadde vært greit, siden vi uansett skal prøve å få flere barn. Hvis det erimot blir helt helvete med blødninger, lar jeg selfølgelig være.
Spirito Skrevet 6. juli 2004 #11 Skrevet 6. juli 2004 Neida' date=' men jeg har så mye vondt i magen + lange menstrasjoner og småblødninger med den at det liksom hadde vært greit, siden vi uansett skal prøve å få flere barn. Hvis det erimot blir helt helvete med blødninger, lar jeg selfølgelig være.[/quote'] Sånn sett, ja. Det beste av to onder. Hva med å fjerne den nå, slik at ting får gått seg til litt før bryllupet?
¤Tiili¤ Skrevet 6. juli 2004 #12 Skrevet 6. juli 2004 Jeg brukte mensutsettende piller fått på resept fra legen. Fungerte meget bra :-) Jeg og! :enig_animasjon:
Piarina Skrevet 6. juli 2004 #13 Skrevet 6. juli 2004 Jeg fjernet en kobberspiral for ca et halvt år siden. Jeg kan ikke huske at det var noe uregelmessig med mensen da. Bare at det blødde bittelitt rett etter at den var fjernet. Ellers tror jeg syklusen var den samme hos meg ihvertfall. Jeg måtte vente 2 måneder på mensen etter p-pille bruk for et par år siden, men da har man jo bare hatt pille-mens, så det blir vel ikke det samme. Du kan nok regne med mindre ubehag og mindre blødninger, for kobberspiral gir en jo nettopp kraftigere blødninger enn normalt. Ps; ta gjerne en ibux eller paracet før du går dit for å ta den ut, for å slappe av litt mer slik at det er lettere å fjerne den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå