Kasier Skrevet 1. september 2014 #1 Skrevet 1. september 2014 Vi er en familie på fem (barn på 7, 10 og 13) som alltid har feiret jul hjemme på tradisjonelt vis. Mine foreldre og svigers har byttet på å være hos oss annenhver julaften. Nå har det skjedd litt endringer i slekta med skilsmisser, unger annenhver jul o.l., så akkurat i år skal mine foreldre til mitt søsken og svigers skal til mannen min sitt søsken. Så da er vi plutselig helt alene! Og da åpner det seg jo litt flere muligheter, tenker jeg. Jeg har veldig lyst på en annerledes jul i år, og trenger hjelp til ideer. Alt fra å hjelpe til på en "alternativ jul" til å feire på hytta er aktuelt. Noen som har noen gode ideer til oss? (ferie til Thailand er ikke aktuelt, lommeboka er ikke veldig stor)
Sphynx Skrevet 1. september 2014 #2 Skrevet 1. september 2014 Er det ikke bare koselig å være hjemme da?
*Emma* Skrevet 1. september 2014 #3 Skrevet 1. september 2014 Jeg elsker tradisjonell jul alt for mye til å finne på sprell til jul. Vi endte alene bare oss 4 for ett par år siden og det var faktisk kjempe koselig Ellers kan dere jo invitere noen av alle dem som ikke har noen å feire jul sammen med. Blir sikkert en uforglemmelig utradisjonell-tradisjonell julefeiring
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #4 Skrevet 1. september 2014 Kommer ikke på noen annerledes jul, men dere kan jo bli med foreldrene på ene siden til søkenet? Koselig å dra på besøk også Anonymous poster hash: b022b...b0f
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #5 Skrevet 1. september 2014 Har alltid drømt om en jul på hytte Anonymous poster hash: e5a9f...f1b 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #6 Skrevet 1. september 2014 Hvis dere har noen vennepar som er i samme situasjon kunne jo det vært morsomt! Evt hvis det er noen "mindre heldige" barn i klassen til noen av barna som dere kan invitere? Hos oss inviterte vi alltid vennene våre som hadde andre religioner på julaften når vi var yngre, drt var veldig hyggelig husker jeg de fikk opplevd enn flott norsk jul med alt det innebar, og vi ble litt flere. Anonymous poster hash: 8809c...1d6
Furstina Skrevet 2. september 2014 #7 Skrevet 2. september 2014 Fira jul på hytte! Ta tid till att umgås, ge familjen brettspel i julegave. Ta en elektronikfri jul men se på mysiga filmer tillsammans, gå på skidor, åk slalom. 5
Kasier Skrevet 2. september 2014 Forfatter #8 Skrevet 2. september 2014 Tusen takk for mange fine svar Jeg syns absolutt at det kunne være koselig å bare være oss på julaften, og i og med både mannen og eldste gutten er veldig tradisjonsbunden, så blir det nok det. Jeg er litt mer "sprellete" og kunne nok funnet på mye rart. Skal ta med meg alle tipsene deres inn i familierådet, så får vi se hva det blir Vi har begynt med elektronikkfri sommerferie, så kanskje vi også skulle gjøre det i jula..?
Gjest Evans Skrevet 2. september 2014 #9 Skrevet 2. september 2014 Jeg har alltid satt pris på de julaftenen vi, altså mine foreldre og søsken, bare er oss. Helt uten andre slektninger. For et par år siden var det bare meg, mamma og pappa. Syns det også var veldig fint. Ikke stusselig i det hele tatt! Syns det er så rolig og godt. Ikke noe stress og press på at det skal være slik og slik og så flott.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #10 Skrevet 2. september 2014 Finnes alltids noen som sitter alene hjemme på julaften, inviter de hjem til dere! http://www.dagbladet.no/2012/11/27/nyheter/julaften/innenriks/ensomhet/24566023/ Anonymous poster hash: 4e46e...073
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 #11 Skrevet 2. september 2014 Dra hvor enn dere ønsker Har dere en hytte, er det supert. Hvis ikke er det flere steder man kan leie. Jeg vet bla om et sted hvor man kan bo i sin egen hytte, men har kun ca 200 m inn til hovedhuset hvor det er restaurant og bar. Mulig de er fullbooket for jul allerede, men... Jeg innbiller meg at både strandferie og byferie kan være kos Tilbragte en jul som backpackere i Egypt som student. Det ble en ikke-jul som jeg ikke ville valgt med barn. Men gøy på sin måte Anonymous poster hash: 9af5c...ea8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #12 Skrevet 4. september 2014 Jeg synes hyttejul høres koselig ut Anonymous poster hash: c2091...9b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå