Gå til innhold

Hjelp meg med budsjettet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver litt med bryllupsplanlegging i dag også jeg. ;) Nå holder jeg på å finne ut hva ting koster og da trenger jeg noen innspill fra dere.

Jeg vet at tallene kommer til å variere mye, det er tross alt store forskjeller på hva vi velger. Kom med tallene deres, så får jeg i det minste en pekepinn.

Hva regner dere med å betale for:

*maten? Koldtbord eller middag. Antall retter.

*kjolen? Leie eller eie.

*underskjørt?

*tiara?

*slør?

*brudebuketten?

*drikke? Hva slags drikke.

Det er fint hvis dere i tillegg gidder å skrive hvor mange gjester dere skal ha.

Er det mye annet dere regner med å bruke penger på? Vi skal ikke ta bilder hos fotograf, så jeg vet at det mangler. I tillegg kommer vi til å bruke penger på leie av lokale og innkjøp av servietter, duker og materiale å lage bordkort, innbydelse osv av.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du sender meg en PM med din mailadresse, kan jeg godt sende deg hele budsjettet vårt?

(Vi har 70 gjester)

Hilsen Lullu

Skrevet

*kjolen? Leie eller eie.

*underskjørt?

*tiara?

*slør?

*brudebuketten?

For hele middagen inkl. drikke og aperitif samt kaffe avec + kaffe til kakene betalte vi drøye 60.000 for 74 middagsgjester + 15 kaffegjester. Vi feiret på hotell. Da hadde vi flott 4 retters meny med vin til.

Kjolen + underskjørt + sko kostet ca 10.000

Sløret drøye 200 (sydde selv)

buketten min + corsager + bukett til brudepike og oppsatser i festlokalet kostet 4000

Skrevet

Vi har 80 gjester til middag, og 20 ekstra gjester til kaffe

Vi skal ha koldtbord, og med en pris på 190,- pr gjest

*kjolen? Leie eller eie.

Kjolen er kjøpt på salg og kostet 4500,-

*underskjørt?

Underskjørt blir leid, og leieprisen er ca 500,-

*tiara?

Skal ikke ha

*slør?

Sløret kostet 650,- : et tolags tyll-slør som går ned til korsryggen

*brudebuketten?

Ca 1500,-

Til baren har vi hadlet drikkevarer på polet for nesten 17000,-. Skal ha fri bar.

Brus og øl til middagen kommer i tillegg.

Du har ikke tatt med i beregningen klær til din kommende. Og knappehullsblomster til ham, forloveren og ev. fedre...

Hva med blomster/annen pynt på bordene?

Pynt i kirka?

Klær til brudebarn?

Bryllupskaken og andre kaker koster jo også en del

Undertøy til deg

Skal dere overnatte borte på bryllupsnatten?

Frisøren koster jo også penger for deg (om du ikke skal lage ditt eget hår og legge din egen sminke)

Hva med musikk under festen? Levende eller CD?

Musikk i kirken?

Om dere skal gifte dere andre steder enn der dere sokner til - koster det noe å leie kirke/prest?

Hva med gifteringer?

Transport til/fra vielsen/lokalet?

(Har som dere ser tatt utgangspunkt i kirkebryllup- side det er det vi selv skal ha)

Dette var noe av det jeg kunne komme¨på i farten...

Skrevet

Vi skal ha ca 80 gjester på et velhus.

- Veldig usikker - mamma skal handle inn og vi skal ha spekematbuffet med litt annet ved siden av

*kjolen? Leie eller eie.

- kjøpt kr 11000

*underskjørt?

- skla leie kr 400

*tiara?

- skal bruke den mamme brukte da hun giftet seg

*slør?

- forloveren min syr - stoff kr 250

*brudebuketten?

- vet ikke enda -ei venninne skal lage den, så betaler kun for blomstene

- vi skal ha vin, øl og mineralvann til middag og fribar med sprit itillegg utpå kvelden. Foreløpig har vi kjøpt sprit for ca 4500 kr. Skal kjøpe inn 15 kartonger rødvin og 3 med hvitvin. Har ikke bestemt hvor mye øl og mineralvann vi skal ha enda.

Jeg har brukt ca 1000 kr på duker (kjøpt på rull), servietter og plastglass til velkomstdrink. Brukte ca 400 kr i materiale til innbydelsene.

Skrevet

Vi skal være 74 til middag, ingen kaffegjester. Servering, pynting, rydding, matlaging og diverse er inkludert i prisen vi betaler til lokalet.

*KIRKEN:

200,- for blomster på alteret.

Ingen ekstra blomster.

*FESTEN:

Suppe til forrett, indrefilet til hovedrett og parfait til dessert. Vin til maten. Kaffe avec, kaffe og egenbrakte kaker, fri bar. TOTALT ca 60 000 (Ca 800 per snute).

*MUSIKK:

Levende musikk 6000,-

*KJOLEN mm:

Kjøpt til 7500,- underskjørt får jeg låne av butikken, sko til 1000, slør til 2000, bukett til meg (brudgom, forlover og fedre skal ikke ha knappehullsblomst) 2000, undertøy (korsett + strømper) 1100, frisør 2500, ingen tiara.

Han har klærne klar allerede, så ingen ekstra kostnader der.

*FOTOGRAF:

Største og fineste skinninnbundne album, bilder ute og inne, farger og sort/hvitt + takkekort 7500,-

*INVITASJONER:

Kjøpt i bokhandel, invitasjoner og bordkort 600,-

*BRYLLUPSNATT:

Ekstra stort dobbeltrom med utsikt + bryllupspakken 1500,-

Det blir penger av alt dette her, men pyttsann det går bra likevel.

:bryllup:

Skrevet

Her er de tallene fra oss som jeg kan komme på i farten(sitter på jobb og skal egentlig ikke være på KG nemlig!). Vi har 71 middagsgjester og ca 15 ekstra til kaffen.

Tre retters middag ca 400,- pr. person.

Nattmat 75,- pr.person(spekemat)

Drikke: mye kjøpt på reiser og hyppige Sverigeturer. Anslagsvis 12-15000 for fri bar hele kvelden til 85 gjester, da er også velkomstdrink og drikke til maten tatt med.

Bryllupskake 1900,- tilkjørt.

Fotograf 1900,- for fotografering og prøvealbum med 16 bilder. Får de andre bildene med ved siden av. Vi tok det billigste albumalternativet og setter heller bildene over i et album med våre egne bilder fra hele dagen.

Bil kr.2500,- for veteranbil i to timer(til etter fotografering).

Leie av lokale kr.5000,- for hele helgen.

Lys og servietter ca 1000,-.

Diverse til å lage innbydelser og slikt av kr.1500,-

Solist i kirken kr.1000,-

Musikk kr 5000,-, trubadur.

Kjole 7500,-, kjøpt på salg

Slør og tiara ca 800,- tilsammen! De jeg hadde mest lyst på var billige også!

Underskjørt kr.600,-, kjøpt brukt over nett.

Undertøy kr.1500,-, dyrt men forhåpentligvis verdt det :sjarmor:

Sko kr. 400,- på Skoringen

Hår og sminke: ca 2500,- tilsammen tror jeg...inkludert prøvetimer, klipp og farging.

Klær til ham ca 7500,- for fullt antrekk.

Ringer ca 7000,-.

Dette ble litt rotete, for det er tatt rett ut av hodet i farta nå. Blomster har jeg enda ikke helt oversikt over.....Også er det helt sikkert noe jeg har glemt. Men dette er det hovedsaklige ihvertfall!

Skrevet
....sitter på jobb og skal egentlig ikke være på KG nemlig!). ....

Hohoho....ja da er vi SIKKERT flere som synder akkurat som deg :ler:

Skrevet

Middag:

18 middagsgjester, 3-retter med vin (1 glass hvitvin, 1/2 flaske rødvin, kaffe avec og cognac/likør) pluss velkomst-sprudlevin og appertizer: 20 000kr.

Kjole:

300kr på ebay, kjøpt

Underskjørt:

100kr på ebay, kjøpt

Slør:

800kr i brudesalong i Norge, silketyll eller hva de kalte det, 2 lags, til midjen

Tiara:

100kr, på salg i en brudesalong. Men vet ikke om jeg skal bruke den.

Alkohol:

80 gjester får 3 drikkebonger hver: 10 500kr

Lokalleie + kaffe til alle 80: ca 4000kr.

Brudebukett:

Vet ikke, har ikke bestilt ennå, regner med at det blir ca 1000kr. Dropper blomster inne i kirken, syns det er fint nok der fra før, + masse pene mennesker i pene klær og det er mye som skjer. Men jeg vil sette noe på kirketrappen, det syns jeg er koselig.

Skrevet

Klær (kjole til meg, capè, kjole m/blondekåpe til brudepike, skjorte,vest+jakke til brudgom + hans forlover og kjole m/blondkåpe til min forlover) kom på totalt (kun stoff) ca 5000,-!!!!!!!! :D Selve arbeidet for å lage dette var gratis ..damdideiiii :)

Mat - 7000,- (stående buffet m/kjøtt, fisk + kalkun + nattmat >pølse m/brød)

Drikke - 9000,- (inkl blandevann, sprit, cognac, kaffe, kaffemelk, stæsj til drinker, øl, vin)

Lokale - 3000 (inkl vask)

Transport - 2000 (limo)

Fotograf - 3500 (for prøveserie)

Takkekort 450 (RÅBILLIG - - bestilt takkekort via VG-nett Eurofoto. Kun 8.50 pr takkekort!!! Anbefales!!)

Engangskamera + fremkalling 1900,- (6 stk kamera. Og dette anbefales!! Var KJEMPEartig å se bildene vi mottok forleden dag!!)

Frisør 1500 (inkl prøvetime. Venninne er frisør og fikk det rimelig)

Sko 700 (fra England inkl toll)

Tiara 200 (fra USA ikke toll)

Undertøy 600 (norsk :wink: )

Blomster 2900,- (inkl bukett til meg + bukett til brudepike, 2 corsager + 16 røde roser til dekorasjon)

Oppvaskhjelp/servering/rydding 1000

Innbydelser ca 400 + 150 i porto (kjøpt papir etc fra Panduro. Laga dem sjøl)

Musikk - gratis ("ekstragave" fra pappa)

Mmm ja .....det er det jeg kan komme på i farta... :)

Skrevet

- Vi betaler ca 600 kr pr snute for fire retters middag( ca 35000 kr). Da kjøper kokken inn all maten han lager, og ordner før og etter + borddekking, rydding osv. + 50 kr pr pers ( 110 stk) for nattmat som blir en god suppe med brød til

Vi må i tillegg betale fem servitører- dette har vi ikke fått pris på enda.

*kjolen? Leie eller eie.

- Kjolen kjøpte jeg i USA. Den kostet 17000 kr om jeg skulle kjøpt den fra en brudebutikk i Oslo, mens jeg betalte det halve ved å bestille den fra USA ( men det tok sin tid før jeg fikk den da vel og merke, heldigvis bestilte jeg den tidlig)

Min kjære skal leie sjakett- tror det kommer på ca 2000 + sko som han kjøper

*underskjørt?

- Underskjørtet betalte jeg 50-100$ for tror jeg

*tiara?

- Tiaraen kostet 2000 ca

Så kommer smykker i tillegg- nå skal jeg ikke ha så mye smykker da, og får låne halskjede med mamma. Men armbånd og øredobber kommer på ca 5000 kr tenker jeg.

*slør?

- Husker ikke helt men tror jeg betalte 2000 ca for det tror jeg. ( Eller var det 2500)

*brudebuketten?

- Brudebuketten ligger på ca 1500. Vi får Èn pris på Dekorasjoner, kirkepynt, knapphullsblomster, bukett, og en liten til brudepiken- men de nevnte noe om at buketten kom på ca 1500,-

- Drikken har vi ikke kjøpt inn enda, men vi kjøper litt billig og litt dyrt øl, Noen flasker champagne til velkomstdrinkene, ca 15 fl sprit ( 10 flasker blir rundt 170 enheter hvis vi skal tro en vi snakket med på polet), det samme i likør, brunt ( + at vi har endel stående vi kommer til å bruke) og masse hvit og rødvin. Heldigvis kan man bare levere inn igjen det man ikke bruker.

Vi skal også bruke to bartendere som også skal ha betalt- Dette er søskenbarnet mitt og venninnen hennes, så jeg regner med de får 2000 kr på deling og ett gavekort på frisørsalongen våres.

Det er maten og drikka som koster mest- å dette er noe vi heller ikke kommer til å spare inn på. Vi har leid en fantastisk kokk, og fått komponert en fantastisk meny, så da får det heller koste litt.

Drikke vil vi heller ikke spare på ved feks å brenne selv. Forstår at noen gjør dette, hvis de ikke har budsjett til annet, men vi vil ikke gjøre det.

Vi kjøper inn massevis, å leverer heller tilbake.

Vi blir rundt 55 gjester til middag ( vet ikke eksagt da noen er blitt virkelig syke og ligger på sykehuset) og 110 til sammen på kaffen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...