Gå til innhold

Mat når man har sår hals

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har fryktelig sår hals for tiden og klarer ikke å få i meg mat. Jeg er sulten, men tørr ikke å spise fordi jeg har vanskeligheter med å svelge. Har dere forslag til mat som lindrer/ ikke gjør sår hals verre? Jeg har fått beskjed om å holde meg unna melkeprodukter, ettersom det gjør vondt verre. Jeg er veldig sulten og har levd på te siden i går kveld.

Anonymous poster hash: 171c5...0e1

Videoannonse
Annonse
Gjest constance90
Skrevet (endret)

Lollipop is!

---

Og så når halsen er nedkjølt spiser jeg bare noen skiver med kaviar eller noe :)

Endret av constance90
Skrevet

kald, myk mat!! ikek spis varm mat da det kan irritere mer. og is, masse is!

Anonymous poster hash: ad201...345
Skrevet (endret)

Jeg har vært mye plaget med halsbetennelse siden jeg var liten, og har så vondt at jeg ikke klarer å svelge flere ganger i året. For min del funker ikke det å kjøle ned halsen med is og lignende. Varm mat lindret litt, synes jeg. Tomatsuppe, rett i koppen pasta bolognese og lignende. Sug litt pastiller, det trenger ikke å være Repsils, vanlige drops funker og. Særlig polkagriser, og også bringebærdrops. Synes Pepsi max (og annen brus) er bedre å drikke enn vann.

Endret av Solsmil
Skrevet

Tomatsuppe med masse chilli syns jeg hjelper.

Skrevet

Gulrotsuppe med ingefær.

Anonymous poster hash: 3cb20...1ff
Skrevet

Har du prøvd noen halsdrops som heter Fribol? Jeg syntes de fungerte kjempebra og jeg ble mye bedre i halsen omtrent med en gang. Tror de selges på apoteket.

Ellers lever jeg mest på myntete, pasta, kjeks som blir myke i munnen (f.eks. Mariekjeks), suppe og grøt når jeg har skikkelig halsbetennelse.

God bedring!

Skrevet

Jeg har vært mye plaget med halsbetennelse siden jeg var liten, og har så vondt at jeg ikke klarer å svelge flere ganger i året. For min del funker ikke det å kjøle ned halsen med is og lignende. Varm mat lindret litt, synes jeg. Tomatsuppe, rett i koppen pasta bolognese og lignende. Sug litt pastiller, det trenger ikke å være Repsils, vanlige drops funker og. Særlig polkagriser, og også bringebærdrops. Synes Pepsi max (og annen brus) er bedre å drikke enn vann.

Har du sjekket mandlene? Hvis ikke burde du sikkert fjerne dem..

Gjest constance90
Skrevet

Er ikke så lett å få de fjernet nå. Man må vel ha hovne mandler omtrent døgnet rundt.

Skrevet

Ja, jeg fjernet mandlene når jeg var liten. Så per definisjon er det vel ikke halsbetennelse, men det føles sånn likevel.

Skrevet

Havrgryn kokt i få minutter i mye vann. Man kan også kverne grynene først slik at det blir mel. Glir rett ned.

Buljong (ikke fra en terning). Eventuelt også med litt grønnsaker som moses.

Anonymous poster hash: ae303...788

Skrevet

Eggerøre, næring og ganske myk mat.

Pleide også å ta en paracet en halv time før maten når det var som verst.

Skrevet

Varm suppe er notert ;) Men ikke glad i søtt akkurat nå.

Skrevet

Har du prøvd noen halsdrops som heter Fribol? Jeg syntes de fungerte kjempebra og jeg ble mye bedre i halsen omtrent med en gang. Tror de selges på apoteket.

Ellers lever jeg mest på myntete, pasta, kjeks som blir myke i munnen (f.eks. Mariekjeks), suppe og grøt når jeg har skikkelig halsbetennelse.

God bedring!

Jeg skal se etter Fribol på apoteket. Kjeks gir meg veldig ekkel smak på tungen når jeg er syk, så det er utelukket.

Skrevet

Havrgryn kokt i få minutter i mye vann. Man kan også kverne grynene først slik at det blir mel. Glir rett ned.

Buljong (ikke fra en terning). Eventuelt også med litt grønnsaker som moses.

Anonymous poster hash: ae303...788

Takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...