Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå skal det skje! Jeg skal kjøpe scooter :kul: Dette skal bli sommeren med stor S! Så, har dere noen anbefalinger...har tenkt litt på enten Vespa eller Aprilia. Liker litt den nostalgiske looken. Gleder meg til å la bilen stå og heller få litt vind i håret :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei venninde av meg har en som heter DAELIM S-FIVE. Den er visst veldig bra og " de som kan det" mener at dette er mye scooter for pengene. En av tingene hun liker med den er at den har litt større hjul enn endel andre slik at den er veldig stødig. Dessuten har den praktisk veske knagg forran...thihi.

Den selges feks på Ride MC på Ensjø i Oslo til 13.900,-

Her er en artikkel fra DinSide hvor en fra Ride drar frem nettopp Daelim. (Kanskje et ukjent merke men den har Honda motor.)

Det er et bilde der også...men den er ikke akkurat sånn "vintage" som du kanskje var ute etter da....

http://www.dinside.no/php/art.php?id=31462

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Jeg har en vespa et4 50cc 2004 modell.

Er superfornøyd. Den går fort nok for meg (55km/t), og akselrerer (?) bra ut av kryss. Bruker minimalt med bensin. Er 4-taktsmotor. Noe som gir en mye penere lyd, (du slipper den gressklipperlyden som er på de fleste scootere), du slipper også fylle på olje. Og de er mer miljøvennlige enn 2-takterne visstnok.

Så koster den også litt mer. 23490,- også kommer reg. hjelm og lås i tillegg. Men er vel verdt pengene synes jeg.

Lykke til hvertfall! Og gled deg. Er kjempegøy med scooter. Bare husk at man må tenke for alle andre i trafikken. Spesielt en del bilførere som ikke tar hensyn, overholder vikeplikt osv.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, det er den jeg har.

:hjerter: Er helt forelsket i den scooteren...

Jeg syns også den andre (Habana) er fin. Tenkte litt på den når jeg skulle kjøpe også, men kjenner en som har den og han er ikke fornøyd. Det som ser ut som krom er det tydeligvis ikke for det har begynt å ruste. Og har også hørt av andre at det er mye feil med de.

Det er ikke noe problem i oppoverbakker. (Ikke var dte et dumt spørsmål heller) Kjører greit 50-55 der også. Kjæresten min sliter litt mer enn meg når han låner den, men så veier han over 90 kg også da. Det er likevel ikke slik at den sliter frykelig med han heller, men litt tyngre blir det selfølgelig.

Skrevet

Lykke til med scooter-kjøpet. Er deilig med scooter, så lenge det ikke regner. Selv har jeg en Kymco Fever, som ikke ser nostalgisk ut i det hele tatt, men vet Kymco har to modeller som er litt mer retro; tror den ene heter People. Kymco får du kjøpt på Jeco på Ensjø og jeg har bare lovord å si om den :).

Skrevet

Hei dere

Takk for flotte svar. Har vært og lest på ulike nettsider og det ser ut til at Vespa ET-4 får mye skryt :-) Skal dra innom forhandler på fredagen og se på den. Har dere den ute hele tiden? I såfall, trenger man noe overtrekk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...