Gå til innhold

Alkoholfritt bryllup?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Herligfred, her var det mange trangsynte mennesker! Det virker som flere her er mer ute etter en gratis fyllefest, enn en feiring av et fantastisk brudepar. Man kan da kose seg masse uten alkohol, hvis ikke vil jeg påstå at man lever et fattig liv! :skya:

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest C'est la vie:)
Skrevet

Herligfred, her var det mange trangsynte mennesker! Det virker som flere her er mer ute etter en gratis fyllefest, enn en feiring av et fantastisk brudepar. Man kan da kose seg masse uten alkohol, hvis ikke vil jeg påstå at man lever et fattig liv! :skya:

Kunne ikke vært mer enig! :klaske:

Skrevet

Alkoholfritt er helt okei, så lenge det kommer av brudeparets holdninger eller tro. Er det fordi man er gjerrig, så er det en annen sak.

I kusinen min sitt bryllup, var det alkoholfritt. De drikker vin ca hver helg, så var ingen grunn til at de ikke skulle kunne servere alkohol, annet enn at det var et budsjettbryllup. Det er jo deres valg, men jeg synes det er litt rart, da vin og god mat hører godt sammen :)

Og stemninger blir litt løsere, sånn er det bare. Må ikke bli heisafest for det.

Anonymous poster hash: 22c15...87b

En annen grunn kan være gjester som de vet vil bli fulle og lage dårlig stemning.

En venn av meg droppet alkohol fordi hun visste brudgommens foreldre og et par andre har problemer med å begrense seg, blir bare diskusjoner og upassende oppførsel når de drikker.

Drikke kan man gjøre alle andre dager i året, om noen ikke ønsker det i bryllupet så har jo ingen andre noe med hvorfor!

Anonymous poster hash: be059...58f

Skrevet

Helt greit med alkoholfritt bryllup, men jeg VIL PÅ DET STERKESTE anbefale at dere sjekker ut polets "alkoholfri"-avdeling, og kjøper inn god alkoholfri øl (ikke kjip klaustaler men skikkelige saker) og god juice som passer til maten (man får, som du sikkert vet siden du er avholds, også tak i alkoholfri som passer like godt til mat som vin gjør).

Det er rett og slett ikke særlig fest over Solo og Pepsi Max. Og, fordelen vi vindrikkere har, er at vin (såfremt det er riktig vin) HEVER måltidets smaksopplevelse. Man kan fint få til akkurat det samme med de riktige juicene/alkoholfri øl, men man vil aldri klare det med brus (til og med mine svorne "alkohol er djevelen"-avholds svigerfamilie er enige meg i dette).

• Liker 3
Skrevet

De går fordi alle de andre begynner å bli fulle, og "moroa" er ikke så innmari moro lengre..

Men jeg kan også legge til at folk som vanligvis drikker i sosiale sammenhenger pleier å være de første til å gå hvis de er på en tilstelning uten alkohol..

Hvertfall er det mine erfaringer :)

Dere vet jo ikke om nattmoroa er moro når ikke dere er tilstede.

Anonymous poster hash: e20c4...c49

• Liker 1
Skrevet

Dere vet jo ikke om nattmoroa er moro når ikke dere er tilstede.

Anonymous poster hash: e20c4...c49

Om man vet at man blir ukomfortabel når folk drikker, så har man jo lite der å gjøre.

Jeg drikker selv, og har de gangene jeg har vært sjåfør ikke hatt noen problemer med å forstå hvorfor folk som er edru ikke gidder å være der lengre..

Man kan jo ha det like morro som de som drikker, men definifjonen på hva som er gøy er kanskje ikke den samme?

Ikke vet jeg..

Skrevet

Joda, hadde det bare blitt med de glassene, men vet flere som ikke stopper der og har en tendens til å bli overstadig beruset, så er vel det jeg vil unngå. TS

Anonymous poster hash: 94773...cb2

Jeg forstår

Håper at det blir slik at dere slipper slik utrivsel

Anonymous poster hash: b82d1...8df

Skrevet

Helt greit med alkoholfritt bryllup, men jeg VIL PÅ DET STERKESTE anbefale at dere sjekker ut polets "alkoholfri"-avdeling, og kjøper inn god alkoholfri øl (ikke kjip klaustaler men skikkelige saker) og god juice som passer til maten (man får, som du sikkert vet siden du er avholds, også tak i alkoholfri som passer like godt til mat som vin gjør).

Det er rett og slett ikke særlig fest over Solo og Pepsi Max. Og, fordelen vi vindrikkere har, er at vin (såfremt det er riktig vin) HEVER måltidets smaksopplevelse. Man kan fint få til akkurat det samme med de riktige juicene/alkoholfri øl, men man vil aldri klare det med brus (til og med mine svorne "alkohol er djevelen"-avholds svigerfamilie er enige meg i dette).

Vel, om brudeparet ikke bryr seg om dette ser jeg ingen grunn til at de skal betale i dyre dommer for det..

For all del, jeg synes også det er flott dersom de har annen drikke en brus, men for min del setter jeg mer pris på god musikk enn drikke til maten..

Jeg haddd selv alkohol i bryllupet da, men om det var slik at jeg hadde måtte velge mellom god drikke og liveband, så hadde jeg valgt det siste :)

Folk setter jo pris på forskjellige ting, noenvil kanskje prioritere underholdning, eksklusiv pynt, eller hva det måtte være ;)

Personlig synes jeg "har du ikke råd til *ditt og datt* så kan du ikke gifte deg" -argumentene her inne er usmakelige.

Om et par har et ønske om å gifte seg, og vil dele begivenheten med andre, så burde de få lov til det, uten å måtte vente til de er 35 år og ferdig studert og i fast jobb. Bryllup er blitt så matrealistisk! (-men det er jo en helt annen diskusjon da) hehe ;)

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Alle har råd til å gifte seg. Ikke alle har råd til selskap. Noen har råd til et lite selskap med eksklusiv mat og drikke. Noen har råd til mer.

Gi meg god drikke fremfor lvemusikk når som helst.

Skrevet

Vel, om brudeparet ikke bryr seg om dette ser jeg ingen grunn til at de skal betale i dyre dommer for det..

For all del, jeg synes også det er flott dersom de har annen drikke en brus, men for min del setter jeg mer pris på god musikk enn drikke til maten..

Jeg haddd selv alkohol i bryllupet da, men om det var slik at jeg hadde måtte velge mellom god drikke og liveband, så hadde jeg valgt det siste :)

Folk setter jo pris på forskjellige ting, noenvil kanskje prioritere underholdning, eksklusiv pynt, eller hva det måtte være ;)

Personlig synes jeg "har du ikke råd til *ditt og datt* så kan du ikke gifte deg" -argumentene her inne er usmakelige.

Om et par har et ønske om å gifte seg, og vil dele begivenheten med andre, så burde de få lov til det, uten å måtte vente til de er 35 år og ferdig studert og i fast jobb. Bryllup er blitt så matrealistisk! (-men det er jo en helt annen diskusjon da) hehe ;)

Vel, om brudeparet heller ønsker livemusikk enn en fullverdig smaksopplevelse under måltidet for sine, så velger de det om de kun har råd til en av delene.

Skrevet

Vel, om brudeparet heller ønsker livemusikk enn en fullverdig smaksopplevelse under måltidet for sine, så velger de det om de kun har råd til en av delene.

Ja selvfølgelig! Det var liksom poenget mitt da.. at vi har forskjellige preferanser på hva en prioriterer ;)

• Liker 1
Skrevet

Her putter du fingeren på et ganske viktig poeng. Det er desverre veldig få som klarer feste uten alkohol. Det er ikke det at det ikke er mulig, men mere at vi "lærer" ikke det i vanlig sammenhenger.

Hvilket gjør at som regel når det blir invitert til alkholfritt bryllup, så blir jeg skeptisk til HVORFOR. For i erfaringens klare lys pleier det å være ett symptom på at fest i seg selv er en uting. Den tabben gjør man bare en gang.

Jeg har meldt meg på ett bryllup i høst som er alkoholfritt, men det var fordi jeg vet begge partene + mange av omgangskretsen har vært igjennom Juventesystemet, og disse vet jeg kan feste, selv uten alkohol.

Skrevet

De går fordi alle de andre begynner å bli fulle, og "moroa" er ikke så innmari moro lengre..

Men jeg kan også legge til at folk som vanligvis drikker i sosiale sammenhenger pleier å være de første til å gå hvis de er på en tilstelning uten alkohol..

Hvertfall er det mine erfaringer :)

Stemmer nok.

Skrevet

JA, alkoholfritt bryllup er helt greit!

Jeg har vært i begge deler, både med og uten alkohol. Min søsters bryllup var alkoholfritt, og det var en kjempefin dag. Da var jeg riktignok så ung at jeg ikke hadde fått lov å drikke uansett, men det var kjempegod stemning på festen uansett. Jeg har også vært i bryllup på en restaurant hvor vi fikk vin til maten, men jeg drakk ikke noe mer etter det. Jeg var student og trodde at man måtte betale for drikke selv etter middagen, selv om det viste seg at det var åpen bar. Hadde kanskje drukket et glass mer hvis jeg visste det, men det har ikke noe særlig å si. Hyggelig bryllup uansett. Har også vært i et bryllup hvor servitørene fylte opp glassene våre før vi rakk å drikke dem opp. Det var også gøy, men det ble nok helt ærlig litt for mye alkohol.

Man MÅ ikke ha vin til maten for at det skal være fest. Det er godt, ja, helt enig, jeg liker vin. Men det er bare tull at det ikke er fest uten. Jeg synes det er kjekt med spennende alternative drikker man ikke drikker så mye av i hverdagen, som eplemost, div. øl, osv, men det er ikke noe must. Jeg kan fint finne på å drikke brus på restaurant i stedet for vin. Så jeg synes det er tull at måltidet ikke er komplett uten, det er en konstruert greie som bare er allment vedtatt uten at det er hold i det.

• Liker 2
Skrevet

Det er mange som sier at de ikke drikker så mye, men det er godt med et glass vin til maten. Da kan man jo servere alkoholfri vin, hvis det er smaken og ikke rusen de er ute etter. Det florerer av potensielle alkoholikere i dette landet, takket være den nye vinkulturen.

Synes alkoholfritt bryllup høres veldig hyggelig ut faktisk :D

Anonymous poster hash: 1aaf2...24e
  • Liker 1
Skrevet

Leser alle trådene om betalbar. Er det " lov" å ha alkoholfritt bryllup, eller er det forventet at det skal nærmest flyte over av alkohol i bryllup?

Anonymous poster hash: 94773...cb2

Vi har nettopp bestemt at vi ikke skal servere alkohol i bryllupet vårt. Dette mest fordi det er en del som ikke drikker men også fordi vi ikke helt gidder.

Vi har derimot printer ut en barmeny slik at gjestene selv kan gå å kjøpe den alkoholen de måtte ønske.

Skrevet

Det er mange som sier at de ikke drikker så mye, men det er godt med et glass vin til maten. Da kan man jo servere alkoholfri vin, hvis det er smaken og ikke rusen de er ute etter. Det florerer av potensielle alkoholikere i dette landet, takket være den nye vinkulturen.

Enig med deg, bortsett fra å servere alkoholfri vin. Det smaker faktisk vondt ;) Altervin er og forblir ekkelt :) Ta det fra ei som liker vin, men som liker alkoholfrie bryllup også.
  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes også alkoholfritt bryllup høres helt fint ut, men du har nok misforstått litt hva alkohol gjør for vinen. Alkoholen er en viktig komponent i vinens smak, så hvis man liker smaken av vanlig vin, er det ikke noe man kan replikere ved å gå over til alkoholfri vin. Jeg tror manglende kunnskap om dette er grunnen til at mange tror at folk som drikker alkohol nødvendigvis må være ute etter rusen, fordi de ikke vet at smaksbildet forandrer seg helt når man tar alkoholen ut av ligningen.

Anonymous poster hash: ed5b0...91d

• Liker 1
Skrevet

Jeg har drukket noe ok alkoholfri vin, men det har vært veldig søt hvitvin, og det er jo ikke akkurat matvin.

Gjest Blondie65
Skrevet

Enig med deg, bortsett fra å servere alkoholfri vin. Det smaker faktisk vondt ;) Altervin er og forblir ekkelt :) Ta det fra ei som liker vin, men som liker alkoholfrie bryllup også.

Amen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...