Gå til innhold

Omega3

Fremhevede innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Hvilken Omega3 er best? Har hørt at det ikke er alle som er like bra jeg... Er det aller best med tran? :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

I helsekostbutikken sa de at det aller beste er Omega 3 fra fiskeoljer, altså i realiteten fra tran, om du vil. Jeg vet ærlig talt ikke hvor forskjellen ligger.

Jeg trosset rådene og kjøpte et tilskudd med Omega 3, 6, 9 basert på linolje.

Gjest Lady-M
Skrevet

Men det er ikke helt riktig. De beste fettsyrene kommer fra planteoljer. Men de må behandles riktig, lav temperatur og de har ikke så lang holdbarhet.

Gjest Lilleulv
Skrevet
Men det er ikke helt riktig. De beste fettsyrene kommer fra planteoljer. Men de må behandles riktig' date=' lav temperatur og de har ikke så lang holdbarhet.[/quote']

Hva dere vet! :)

Gjest Lady-M
Skrevet
Hva dere vet! :)

Hehe.. Kaster meg over all litteratur om kosthold og trening og prøver det meste ut i realiteten. Dette er en av mine største interesser. :)

Gjest Ethereal
Skrevet

Og så er det utrolig hvor lett slik kunnskap fester seg i forhold til det man MÅ lære (faglige ting)... :roll:

Super Omega fra Proteinfabrikken (helsekost) koster 179,- for 120 tabletter. Dagsdosen er egentlig tre kapsler, men jeg tar to. Kapslene inneholder omega 3, 6 og 9 fra økologisk dyrkede linfrø. Eneste dumme med dem er at de er DIGRE :-?

Skrevet

Den beste omega-3 oljen kommer ikke fra fiskeolje/tran men fra selve fiskemuskelen. Der er olja renere enn olja fra levra. Fisken har også levra som rense organ der slaggstoffer samler seg.

Også er det viktig å merke seg hvor stort innehold av omega-3 fettsyrene EPA og DHA er det i produktet. Det er disse som er viktige å få i seg.

Kapsler kjøpt i butikken bør du skjære hull i og sjekke at de ikke er harsk, for trankapslene er som oftes det. Lys og temperatur trigger harsknig.

Å spise harsk fiskeolje er ikke bra for kroppen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...