Gå til innhold

Middag for 10 personer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere forslag til en god men enkel middag for 10 personer?

Eller ville dere bestilt catering? Men det blir vel fort dyrt?

Anonymous poster hash: 53bf5...d09
Skrevet

Da tenker jeg automatisk ett eller annet gryterett-aktig, noe som bare blir bedre sv å stå og putre litt og er litt fleksibelt tidsmessig. Da kan du gjøre klart det meste på forhånd.

Anonymous poster hash: 7dec7...b88

Gjest Funky Punk
Skrevet

10 personer er jo ikke så mange. En vanlig familie er på 4-5 personer

Nå som det er høst og småkaldt, så syns jeg gryter passer godt.

Kanskje en viltgryte, tyttebær, potetmos, hjemmelaget brød.

Mye av dette kan ordnes i forkant av besøket,og det tar ikke mye tid fra deg mens gjestene er der.

Skrevet

Jeg varierer litt ett hvem som kommer, men boeuf bourguignon er godt selv om det tar litt tid å lage, i hvert fall hvis du skal lage den ordentlig. Med hjemmelaget potetmos pleier det å slå godt an.

En god chili con carne med nybak brød ved siden av passer nå som det begynner å bli litt kaldere. Det samme gjelder suppe. En kyllingsuppe med curry, tomat og krem kan smake veldig godt, igjen med godt brød.

Noen ganger lager jeg rett og slett flere smårettet. Kjøttboller, pai, vårruller, pizzasnurrer, innbakte pølser, kyllingvinger, scampi, hjemmelaget aioli, et par sauser, salater, og hva jeg måtte komme på å lage og har inne til. Brød og smør er et must her også. Dette er kanskje det som er mest populært blant mine venner.

• Liker 1
Skrevet

10 personer er jo ikke så mange. En vanlig familie er på 4-5 personer

Nå som det er høst og småkaldt, så syns jeg gryter passer godt.

Kanskje en viltgryte, tyttebær, potetmos, hjemmelaget brød.

Mye av dette kan ordnes i forkant av besøket,og det tar ikke mye tid fra deg mens gjestene er der.

Når alle i min familie er hjemme med følge er vi 10 stk :P er besteforeldre på besøk også er vi fort 15 stk :) alt serveres fra vanlig middag til fest mat.

Anonymous poster hash: 6bcfe...ef9

• Liker 1
Skrevet (endret)

Når alle i min familie er hjemme med følge er vi 10 stk :P er besteforeldre på besøk også er vi fort 15 stk :) alt serveres fra vanlig middag til fest mat.

Kult med 5 besteforeldre! :)

Endret av Brunhilde
  • Liker 3
Skrevet

Spørs jo hvor formell middagen skal være.

Pizza, taco ol er jo fint til mange. For ikke å snakke om grøt eller suppe.

Skal man sette seg ned til en "skikkelig middag" er det greit med ovnsformer som lasagne, moussaka, osv

Eller gryter med ovnsbakte poteter til..

Anonymous poster hash: abb14...907
Skrevet

Tusen takk for mange gode forslag :)

Anonymous poster hash: 53bf5...d09
Skrevet

Kult med 5 besteforeldre! :)

Ja ikke sant? Jeg synest det er veldig koselig!

• Liker 1
Skrevet

Ertesuppe! Alt du trenger er en enorm kjele. Veldig billig og enkelt er det også.

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Tapas er veldig godt og greit å lage til mange. Jeg pleier å bake Foccacia, og lage en stor gryte med spanske kjøttboller i saus. Resten av rettene er veldig enkle å lage og kan varieres til det uendelige, f. eks lefser smurt med røykelaks og kremost, oliven, kjøp inn noen gode oster og lag en del alioli :) Det fine med tapas er at alle finner noe som faller i smak. En delav rrettene trenger lite tiltredelse og kan lages i forveien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...