AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #1 Skrevet 1. september 2014 Jeg og kjæresten min har vært sammen i drøyt ett år. Nå er han blitt voldelig og paranoid. Kaller meg for hore og han har slått meg et par ganger. Jeg vil ut av forholdet men føler det er så vanskelig fordi jeg fortsatt er glad i ham. Jeg trenger hjelp med å takle dette men vet ikke hvor jeg skal henvende meg. Vi deler mange felles venner og jeg er redd for å bli etterlatt dersom jeg skulle gå i fra ham. Det hele føles så håpløst for han er som fremmed for meg, ikke slik han var på starten av forholdet. Jeg føler meg så fortapt nå og aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er også redd for at han kan reagere voldelig dersom han finner ut av at jeg vil slå opp. Uff... dette gjør så vondt nå. Anonymous poster hash: e80bd...e90
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #2 Skrevet 1. september 2014 Hvor bor du? I Bergen har man Livskrisehjelpen, som ligger i samme bygg som legevakten. Hva med å sjekke om de har noe lignende der du bor? "Krisetilbud vold *sted du bor*" f.eks? Anonymous poster hash: 58970...e29
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #3 Skrevet 1. september 2014 Vi bor på et lite tettsted og det er vanskelig å finne slike fasiliteter i nærområdet. Jeg kan i værste fall flytte til pappa for han bor i byen men nå er det ikke noe jeg har vurdert ferdig enda. Det nærmeste vi kommer her er legevakten men føler det kanskje er litt vel mye for noe så usselt som samlivsproblemer? Ikke vet jeg... huff. Anonymous poster hash: e80bd...e90
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 #4 Skrevet 1. september 2014 Kjære deg, dra på legevakta - det er ikke noe som er usselt ved samlivsproblemer. Tro meg, selv små plasser med en idyllisk overflate er fulle av grums. Da jeg jobber ved et legekontor i et heller øde område, var det dessverre ikke fritt for at vi måtte rykke ut fordi mannen hadde slått kona helseløs (hun hadde angiveligvis falt i fjøset ...). I tillegg hadde vi en rekke konsultasjoner med kvinnelige pasienter som opplevde fysisk såvel som psykisk vold og overgrep i hjemmet. Du får hjelp, men det forutsetter at du kommer deg til legevakta/legekontoret. Jeg vil også råde deg til å ringe politiet hvis kjæresten din oppfører seg truende, slår deg, eller på annen måte volder deg vondt. Du skriver at du kan flytte til faren din. Gjør det. Og vær ærlig med hvorfor du vil flytte. Jeg vil anta at faren din kommer til å hjelpe deg alt han kan når han får høre grunnen til at du ønsker å komme deg bort fra kjæresten din. Jeg forstår at du er redd for hva som kommer til å skje etterpå. At du kommer til å få kjærlighetssorg, at du kanskje kommer til å miste venner. Til det kan jeg bare si følgende: Kjærlighetssorgen går over. Men jeg er redd for at det kan ta lengre tid for deg å gjenvinne selvrespekten for deg selv. Å akseptere det faktumet at du har latt et annet menneske behandle deg så nedrig. For hver dag du blir hos ham, jo lengre tid vil det ta for deg å finne tilbake til deg selv. Så derfor - gå nå. Og se deg aldri tilbake. Bare ta med deg lærdommen at du skal aldri la deg behandles så dårlig av noen igjen. Hva venner angår: Har du fortalt de hvordan kjæresten din behandler deg? Hvis ja, har de gjort noe med det? Har de tatt et alvorsord med ham? Hvis de vet og ikke gjør noe - vel, slike feige mennesker trenger du faktisk ikke i livet ditt. Og hvis du ikke har fortalt noen om hva som har skjedd, så vil de som faktisk er dine venner også være der for deg om du flytter. Ønsker deg alt godt for fremtiden og håper du kommer deg bort - du fortjener så adskillig mye bedre enn dette. Anonymous poster hash: 6ae70...7c3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå