Hjertefisk Skrevet 31. august 2014 #1 Skrevet 31. august 2014 Huff jeg har et lite problem og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med meg selv. Jeg er konstant bekymret for at kjæresten min prater med andre jenter på facebook. Jeg ligger i senga mi nå og ser han er online hele tida og klokka er over 01... Hvem er det han prater med? Jeg er paranoid, tenker negativt hele tida og går bare rundt og nesten venter på at han skal dumpe meg for noen andre. Jeg klarer ikke nyte forholdet vårt når jeg tenker slikt, men aner ikke hvordan jeg skal endre tankemønster! Jeg vet jo at det bare er meg han vil ha. Det suger så mye energi ut av meg og jeg blir nesten desperat. Min forrige kjæreste gjennom syv år var utro mot meg og jeg lurer på om det er litt av årsaken. Jeg så han chattet på nett i mange måneder men han klarte allikevel å holde hele utroskapen skjult. I tillegg begynte forholdet til min nåværende kjæreste litt "skeivt". Jeg hadde følelser for han men han ville ikke satse. Jeg var vel mest ei puleveninne for han og i denne perioden plumpet han ut med allskens info om alle de andre jentene han hadde pulet på, vært interessert i, hvordan de var i senga og at han ville være singel til han ble 30. Jeg følte meg ofte såret og lite verdt. Nå sier han at han har ombestemt seg og at det er bare meg han vil ha. Vi har det kjempekoselig når vi er sammen men med en gang jeg er alene dukker disse tankene opp..... Hva kan jeg gjøre??
Hjertefisk Skrevet 31. august 2014 Forfatter #2 Skrevet 31. august 2014 P.s jeg er ikke 16. Jeg er faktisk 27...
Gjest Chloe87 Skrevet 31. august 2014 #3 Skrevet 31. august 2014 I tillegg begynte forholdet til min nåværende kjæreste litt "skeivt". Jeg hadde følelser for han men han ville ikke satse. Jeg var vel mest ei puleveninne for han og i denne perioden plumpet han ut med allskens info om alle de andre jentene han hadde pulet på, vært interessert i, hvordan de var i senga og at han ville være singel til han ble 30. Jeg følte meg ofte såret og lite verdt. <-- Beklager, men etter å ha lest dette så kan jeg ikke fatte at du ville innlede et forhold med han?
kråkefjas Skrevet 31. august 2014 #4 Skrevet 31. august 2014 Nå sier han at han har ombestemt seg og at det er bare meg han vil ha. Funker hver gang
Gjest constance90 Skrevet 31. august 2014 #5 Skrevet 31. august 2014 Selvfølgelig har disse følelsene med fin ex å gjøre. Han sviktet deg, stolte på han og du ble såret. Å bygge opp tillitt igjen er vanskelig og gjerne spesielt når du virkelig ikke kjenner en person godt nok. 1. Tenk positivt om deg selv. Han sier han vil ha deg 2. Slutt å sjekk om han er "online". Jeg kan være online 24/7 fordi jeg ikke skrur av datamaskinen osv. Samme kan han. Prøv å koble av negative tanker. Gi han hvertfall en sjangse før du avfeier han. Han er tross alt ikke din ex.
Hjertefisk Skrevet 31. august 2014 Forfatter #6 Skrevet 31. august 2014 <-- Beklager, men etter å ha lest dette så kan jeg ikke fatte at du ville innlede et forhold med han? Det lurer jeg også på av og til. Var en periode hvor jeg gav opp hele han og datet andre menn. Så hvor såret han ble og jeg fikk en magefølelse av at han hadde sterkere følelser enn han har innrømmet. Det var han som første gang tok opp "hva om det blir noe mer mellom oss?" Også har han jo bare en forunderlig personlighet og sier akkurat det han tenker på! På godt og vondt. Poenget er at han ikke er den samme fyren han var før da han sa disse tingene. Han har ikke den samme innstillingen og ville aldri såret meg. Men jeg klarer bare ikke legge fra meg måten han var mot meg da, og nyte hvordan han er mot meg nå....
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #7 Skrevet 31. august 2014 I tillegg begynte forholdet til min nåværende kjæreste litt "skeivt". Jeg hadde følelser for han men han ville ikke satse. Jeg var vel mest ei puleveninne for han og i denne perioden plumpet han ut med allskens info om alle de andre jentene han hadde pulet på, vært interessert i, hvordan de var i senga og at han ville være singel til han ble 30. Jeg følte meg ofte såret og lite verdt. Og kvinner på KG påstår at kvinner velger drittsekker fremfor snille menn er en myte..... Anonymous poster hash: a7d5a...545
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #8 Skrevet 31. august 2014 Huff jeg har et lite problem og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med meg selv. Jeg er konstant bekymret for at kjæresten min prater med andre jenter på facebook. Jeg ligger i senga mi nå og ser han er online hele tida og klokka er over 01... Hvem er det han prater med? Jeg er paranoid, tenker negativt hele tida og går bare rundt og nesten venter på at han skal dumpe meg for noen andre. Jeg klarer ikke nyte forholdet vårt når jeg tenker slikt, men aner ikke hvordan jeg skal endre tankemønster! Jeg vet jo at det bare er meg han vil ha. Det suger så mye energi ut av meg og jeg blir nesten desperat. Min forrige kjæreste gjennom syv år var utro mot meg og jeg lurer på om det er litt av årsaken. Jeg så han chattet på nett i mange måneder men han klarte allikevel å holde hele utroskapen skjult. I tillegg begynte forholdet til min nåværende kjæreste litt "skeivt". Jeg hadde følelser for han men han ville ikke satse. Jeg var vel mest ei puleveninne for han og i denne perioden plumpet han ut med allskens info om alle de andre jentene han hadde pulet på, vært interessert i, hvordan de var i senga og at han ville være singel til han ble 30. Jeg følte meg ofte såret og lite verdt. Nå sier han at han har ombestemt seg og at det er bare meg han vil ha. Vi har det kjempekoselig når vi er sammen men med en gang jeg er alene dukker disse tankene opp..... Hva kan jeg gjøre?? Detter ender med forferdelse. Jeg er mann, og om min dame hadde hatt samme tanker ville det ikke vært bra. Jeg roter ikke med noen på Facebook eller andre plasser. Hvorfor ikke bare være åpen om dette og spørre ham? Kan du være sammen med ham, når han er på Facebook? Jeg ville ikke hatt problemer med det å ha dama ved siden av meg, mens jeg er pålogget, blitt kontakta av hunn- og hann-kjønn. Tror du er litt paranoid, ut i fra det du skriver. Tror ikke Facebook er den største sjekke-plassen, ville heller tenkt på Tinder, Eros etc. Anonymous poster hash: 9713d...e52
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #9 Skrevet 31. august 2014 Ikke tenk på det faktum at han er pålogga, det er både jeg og kjæresten så godt som 24/7, nettopp fordi vi bare har fanen til facebook åpen, og dessuten oppdaterer jeg loggen en gang kanskje hver andre time, bare for å se om noe interessant har skjedd. Ikke tenk på det, om det er det eneste "tegnet" du har Anonymous poster hash: f6bc0...9f9
mrhost Skrevet 31. august 2014 #10 Skrevet 31. august 2014 (endret) Jeg skjønner at dette er vondt. Et godt forhold handler om åpenhet, og at dere kan snakke om alt og bygge opp tillit til hverandre. Tillit er avgjørende for at forholdet skal vare og faktisk være vits i og ha. Dette bør du gjøre: 1. Snakk med han om bekymringene dine. Er han en bra mann det er verdt og satse på, skjønner han deg, og vil være med og jobbe tillit og trygghet tilbake. Hvis ikke han er det, er det noe vits og pine seg gjennom dette? 2. Tren hodet ditt med praktiske øvelser på og ha gode tanker. Visualiser og se for deg selv ha det fint med deg selv. Lage tydelige bilder av at du smiler, slapper av i kroppen og nyter tilværelsen av deg selv. Tren på dette ofte, gjerne flere ganger om dagen, og lag ulike "historier/bilder" av deg selv som trives. Du vil da etterhvert forandre instillingen din om hvordan du ser på deg selv, og du vil også merke både positive forandringer hos deg selv og de rundt deg. Men igjen. Oppfordre til felles trygghet i forholdet, tørr og prat om det. Er kjærsten din skilkelig Mann det er verdt og satse på forstår han deg og vil hjelpe deg med trygghet. Pps. Sjalusi uten og prate åpent om det er den største grunnen til samlivsbrudd. Lykke til! - Espen Korsvik Endret 31. august 2014 av mrhost 1
Hjertefisk Skrevet 31. august 2014 Forfatter #11 Skrevet 31. august 2014 Takk for gode råd. Jeg har faktisk snoka på facebooken hans en gang han glemte å logge av, og fant ingenting jeg burde bekymre meg for. (Jeg vet, skyt meg gjerne. Jeg er ikke stolt av det). Så ja, det er jeg som er paranoid. Vi har pratet om dette temaet og han vet jeg har tillitsproblemer og om jeg spør han hvem han prater med så svarer han alltid. Jeg glemmer ofte de fine tingene han har sagt. Som at han var interessert i meg fra første stund. At han flyttet inn på kontoret mitt for å være nær meg. Når han har trøstet meg når jeg var lei meg, gav meg blomster og sa at han skulle ønske at alle mennesker forsvant og at det bare var oss to... (Dette sa han før vi ble sammen). Men neida, i stedet for å tolke all jente-praten som at han var trygg og åpen med meg, tolker jeg det bare negativt. I motsetning til han blir jeg lett såret, og ei er jeg vant til folk som er så brutalt ærlige om alt sammen... Skulle gjerne tatt en restart på hele hodet mitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå