Gå til innhold

Ignorerer hun meg eller har hun ikke tid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som bor i USA. Vi pleide å være skikkelig close og har pleid å skype hele tiden. Før skypet vi hver dag. Så ble det mindre og mindre, mest fordi hun ikke svarte når jeg skrev "hei." Sist vi skypet var 24 Juli, og det var ca. to dager etter at jeg hadde sent en epost og spurt om hun hadde det bra fordi hun aldri svarte når jeg skypet henne. Da skypet vi en liten stund, siden da har jeg prøvd å kontakte henne tretten ganger!

Jeg maser ikke. Jeg bare ser at hun er pålogget og så skriver jeg "Yo!" eller "Hei, hvordan går det?" Ikke noe mer. Får jeg ikke svar så får jeg ikke svar.

Men nå har jeg prøvd tretten ganger. Jeg ser henne pålogget hver dag.

Hun har en hektisk jobb, men hun er jo pålogget i helgene også. Jeg hadde forstått hvis hun hadde skrevet "Hei du... jeg har ikke tid akkurat nå." Eller skrevet en liten setning på mail og sagt at hun var veldig busy.... men jeg får ikke noe som helst kontakt! :(

Hva tenker dere? Jeg har egentlig snart gitt opp. Ignorer hun meg? Kanskje hun ikke vil være venner mer. Burde jeg sende en mail og spurt henne om hun har det bra? Det er i alle fall noe kontakt. Jeg kjenner at jeg blir veldig skuffet når nære venner ikke svarer av og til... eller ikke kan en gang si hvorfor de ikke kan svare. Vi skypet i fem minutter får hun forsvant for over en måned siden, og før det hadde jeg ikke fått tak i henne på flere uker.

Anonymous poster hash: 75fc5...7cb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

13 ganger? Not interested

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde en venninne som flyttet 1 år til USA når vi gikk på videregående. De første ukene holdt vi kontakten jevnt og trutt, og hun var vel den som tok mest initiativ til kontakt med oss her hjemme. Så gikk det en stund og vips, så fikk hun seg jo et nytt liv der, med masse nye venner og kjæreste osv. Hun kuttet omtrent helt kontakten med oss vennene her hjemme. I begynnelsen skjønte vi henne, for det er jo ikke så rart, hun gikk på high school med masse aktiviteter ved siden av skolen og hadde the time of her life. Men så gikk måned etter måned etter måned uten kontakt. Og den dagen hun faktisk kom hjem til Norge igjen var det rimelig kleint, for da hadde mange vendt henne litt ryggen og var ikke så interessert i å fortsette vennskapet med henne.....

Anonymous poster hash: 3eb7e...9d5
Skrevet

Hun er Amerikaner btw. 34 år gammel. Så ikke noe utvekslingselev. :)

Skrevet

"Jeg maser ikke". Jo, du maser. Tretten ganger uten svar er vanvittig mye, selv om det er over chat og enkle meldinger som "yo". Hun merker at du er utålmodig og det bygger seg opp frustrasjon og hun vet at du venter og det blir spm. og masse å ta igjen når dere faktisk prater.

Hun er i en annen tidssone så det er naturlig at kommunikasjonen blir haltende. I tillegg driver hun på med sitt, kanskje dater hun noen der borte. Min beste venninne bort på vestkysten og selv om vi er veldig close er kommunikasjonen noe mer haltende når hun er minus 7 timer.

Jeg antar at hun har truffet noen.

Anonymous poster hash: c25f7...b36
Skrevet

^*8 timer

Skrevet

Forresten, med "skikkelig close" håper jeg du mener reelle venner, ikke bare internettvenner.

Skrevet

Forresten, med "skikkelig close" håper jeg du mener reelle venner, ikke bare internettvenner.

Jeg har mange venner jeg har møtt på nett for å så møtt i virkeligheten. Noen av mine bestevenner ble jeg først kjent med på nett, så jeg syns ikke at de betyr "mindre".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...