Gå til innhold

Når begynner dere å kle barna i ull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier :) Vær og temperatur hadde og vært greit.

Anonymous poster hash: 4edc2...a07
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ull er egentlig fint året rundt da det puster godt og regulerer varmen. Kan bruke det på regnfulle sommerdager også. Nå er det 10-11 grader når vi triller morgenturen og da har hun på tynt ullundertøy så fleece eller tykkere ulldress og tynt vindtett lag oppå der igjen. (tynn) ull er etter min erfaring fint året rundt. Hun blir mindre klam og har aldri opplevd att hun blir for varm. Men har selvfølgelig ikke ull på de varmeste dagene i sommer

Gjest Magdalene
Skrevet

Ull er egentlig fint året rundt da det puster godt og regulerer varmen.

For noen er det fint.

Femåringen svetter bort i ull, så sant det ikke er 10 minus.

Toåringen er også varmblodig av seg, så drøyer nok ullen til det er rundt minus på morgenen.

• Liker 1
Skrevet

For noen er det fint.

Toåringen er også varmblodig av seg, så drøyer nok ullen til det er rundt minus på morgenen.

Ok min erfaring er att tynn ull/silke gjør jenta mindre klam.

Gjest Magdalene
Skrevet

Ok min erfaring er att tynn ull/silke gjør jenta mindre klam.

Ja, unger er forskjellige 😊
  • Liker 1
Skrevet

Som sagt ovenfor må du bare teste på egne unger. Små barn som sitter stille i vogn kan godt bruke ull under ved 15 grader og litt vind, men er det sol blir det for varmt for min.

Treåringen får ull underst når det er under 10 grader, men ikke enda siden det bare er 9 grader en knapp time på morgenen og blir 15-19 grader i løpet av noen få timer.

Anonymous poster hash: b7b88...76e

• Liker 1
Skrevet

Begynner ikke for alvor før i oktober når temperaturen er begynner å ligge på rundt 5 gr.

Men 5 åringen min som går på utegruppe i bhg får på seg ull nå på de våteste dagene fordi har har en tendens til å bli våt inn til skinnet. Og han var gjennomfrossen her en dag allikevel fordi han hadde gått våt for lenge. Så nå har jeg sendt med mellomlag i ull også.

Anonymous poster hash: b4bed...658
Skrevet (endret)

Når det er vær til det ;) Her brukes ull til langt ut i mai og fra september, ca. Det er ofte vått, rått og kjølig her vi bort, og da hjelper det ikke om det er 10 + grader i luften når det striregner og blåser sidelengs - da er det ullvær. Mitt barn går i naturbarnehage og er mye ute.

Endret av Harlekin
Skrevet

For noen er det fint.

Samme her, så ull er ikke sommerplagg her. Ble knapt brukt ull sist vinter siden vinteren var så mild.

Anonymous poster hash: eb4eb...643

Skrevet

Jeg hadde på guttungen ull i dag. Han er forkjøla og de er mye ute i bhg. Sa de fikk ta det av om han virket varm, men da jeg hentet hadde han det fortsatt på.

Anonymous poster hash: 6feb9...608

Skrevet

Vi har ikke begynt med ull på dagtid enda, her er det 15-19 grader og sol på ettermiddagen enda. Kommer til å legge litt ullklær i bhg i løpet av et par uker likevel, for det blir fort kaldt.

Tenker at vi begynner å ta på ull når det er under 15 grader hele døgnet.

Har forøvrig starta med ullpysjamas med en gang nattetemperaturen falt under 15 grader, for min gutt ligger sjeldent under dyne og vil helst ha åpent vindu :)

Skrevet

Når det er rundt ti grader hele dagen. Nå er det jo rundt 20 på dagtid så det er litt varmt enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...