Gå til innhold

Hvordan be ut en gutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge gått og vært småinteressert i en fyr. Han er morsom, utadvendt og definitivt min type personlighetsmessig :) Men jeg sliter med selvtiliten og er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gå frem. Vi kjenner hverandre litt og er Facebook-venner, men snakker ikke noe særlig sammen der. Kan hende vi møtes tilfeldig en gang i blant og da er det ganske "god stemning" mellom oss.

Hvordan skal jeg gå frem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! hvordan går det med deg? skjer om dagen? har du lyst til å ta en kaffe med meg en dag? Tror du bare kan gjøre det enkelt og bare spørre :)

Skrevet

"Hei blir du med å finne på noe på (Sett inn dag som passer)?"

• 3 uker senere...
Skrevet

Nei ikke vær så direkte. Spør indirekte, som foreksempel på en lørdag ettermiddag "alle vennene mine er opptatt, skikkelig surt... :P "

Å si noe sånt fører nesten alltid til at gutten spør om dere to skal finnne på noe da. Dette er metoden du skal bruke.

Og hvordan gikk det forresten ts, spurte du ham på face?

Anonymous poster hash: e9de7...78e

Skrevet

Det gikk heller dårlig. Vi snakket litt sammen, men han virket ikke superentusiastisk for å prate med meg. Vi pratet en times tid og så døde det bare ut. Turte ikke spørre om noe sånt for å si det sånn.

Skrevet

Det er egentlig bare å spørre. Selvtilliten min hadde gått i taket, om en jente spurte meg ut!

Skrevet

Er ikke bare-bare å spørre ut noen. Ikke alle har selvtilliten til det =P

Gjest HarryDotter
Skrevet

Er veldig annerledes og kanskje litt hardere å holde en interessant samtale via nett da (Om det var den som døde ut etter en time?)

Og JO...du kan "bare spørre han ut" :) Menn flest syntes det er positivt og veldig hyggelig! Da blir de stolte og føler seg bra....OM han ikke er interessert, så vil han garantert være smørblid og sette pris på initsiativet ditt. Og er du like blid IRL som du ser ut på bildet ditt, så bør ikke det være avskrekkende heller...hahahaha

Det er faktisk helt utrolig flott å få slik oppmerksomhet fra en dame.....Så GO FOR IT SISTA!!! :fnise:

Skrevet

For å være ærlig så tror jeg det varierer veldig fra gutt til gutt om de liker at jenta tar initiativet på å gjøre noe. Hvis du vet at han har pleid å ta initiativ med andre jenter ville jeg nok ikke spurt ham ut. Hvis ikke kan det jo være han er for nervøs til spørre selv, og da er det jo flott om noen kommer han i forkjøpet!

Skrevet

Men hvordan kan man spørre noen, uten å spørre dem da? Dessuten, forskning har vist at eksponeringsøvelser gjør under. F.eks. om man har fobi mot noe, så eksponerer man seg for den fobien, helt til man innser til slutt, at fobien egentlig bare var en irrasjonell sak.

Ergo, for å få bedre selvtillit, så må man kaste seg ut i det. Det verste fyren kan gjøre er å si nei. Vil du hige etter noen som ikke er interessert i deg, sånn i lengden? Selvfølgelig ikke, for du kommer jo til å bevege deg videre og kanskje møte noen som du er enda mer interessert i og kanskje blir det enkere for deg å be han ut, for da har du allerede hatt den erfaringen hvor du opplevde "verste scenarioet".

Gjest HarryDotter
Skrevet

Men hvordan kan man spørre noen, uten å spørre dem da? Dessuten, forskning har vist at eksponeringsøvelser gjør under. F.eks. om man har fobi mot noe, så eksponerer man seg for den fobien, helt til man innser til slutt, at fobien egentlig bare var en irrasjonell sak.

Ergo, for å få bedre selvtillit, så må man kaste seg ut i det. Det verste fyren kan gjøre er å si nei. Vil du hige etter noen som ikke er interessert i deg, sånn i lengden? Selvfølgelig ikke, for du kommer jo til å bevege deg videre og kanskje møte noen som du er enda mer interessert i og kanskje blir det enkere for deg å be han ut, for da har du allerede hatt den erfaringen hvor du opplevde "verste scenarioet".

Syntes du skriver fornuftig.....Tenker sånn om det jeg og...må da være bedre å få klarhet i om han muligens er interessert. Da kan man iallefall gå videre dersom han sier nei

Skrevet

Det gikk heller dårlig. Vi snakket litt sammen, men han virket ikke superentusiastisk for å prate med meg. Vi pratet en times tid og så døde det bare ut. Turte ikke spørre om noe sånt for å si det sånn.

Dere snakket litt sammen ansikt til ansikt eller på nett? Ikke alle er like entusiastiske når det kommer til nettkommunikasjon, og i tillegg er det lett for at man kan bli distrahert av andre ting i pausene mellom meldinger. Så det at samtalen døde ut av seg selv, trenger ikke nødvendigvis å bety noe.

Skrevet

Vel.. De mennene jeg har vært borti når det gjelder slike ting, har jeg liksom bare hoppet i det.
Spurt de om de hadde lyst til å finne på noe, møtes i byen på cafe eller noe slikt. Og det har ofte endt veldig bra :Nikke:
Jeg er egentlig ganske delt. Kan være sjenert og beskjeden så til de grader, men finner jeg noen som virkelig tar min interesse, så biter jeg i det sure eple og tar sjangsen!

Det verste som kan skje er jo at man får et nei. Ja, det gjør vondt, men da vet man hvordan ståa er.
Da er det mye lettere å legge det bak seg å gå videre! :)

Skrevet

Dere snakket litt sammen ansikt til ansikt eller på nett? Ikke alle er like entusiastiske når det kommer til nettkommunikasjon, og i tillegg er det lett for at man kan bli distrahert av andre ting i pausene mellom meldinger. Så det at samtalen døde ut av seg selv, trenger ikke nødvendigvis å bety noe.

Vi har snakket sammen både ansikt til ansikt og på nett. Men det er sjelden vi er alene når vi snakker ansikt til ansikt. Så det er sjelden noen anledning til å bare spytte ut at man vil finne på noe.

Gjest HarryDotter
Skrevet

Vi har snakket sammen både ansikt til ansikt og på nett. Men det er sjelden vi er alene når vi snakker ansikt til ansikt. Så det er sjelden noen anledning til å bare spytte ut at man vil finne på noe.

Det finnes mange triks vetu :) Skriv en lapp med en frisk melding på og snik den i jakkelommen hans f.eks......Vær kreativ.....en mann med vett i skolten vil se slikt som at hun er veldig interessert. Og positiv interesse fra en dame er aldri å forakte!

Les litt situasjonen du er i med ham og prøv på noe frekt og kreativt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...