Gjest Anonymous Skrevet 5. juli 2004 #1 Skrevet 5. juli 2004 Hei! Her kommer et sukk fra ei Bodøjente: jeg lurer på hvorfor folk er så innmari giddalause?? Jeg og min samboer har en del vennepar og venner, men de er så utrolig tiltaksløse. Aldri blir de med på tur, kino, grilling, ferie,spillekvelder....osv. Er det bare vi som er overivrige eller? Føler at folk har liksom nok med seg og sine, og gidder aldri å bli med på ting....Har jo lyst til å finne på noe på lørdagskveldene, istedenfor å sitt på sofaen å glo på tv...vil være sosial. Gidder snart ikke mase mer på dem. Selv om man har barn trenger man jo ikke mure seg inne???(Vi har selv ett barn). Blir så frustrert........gørre folk
Fat Sally Lee Skrevet 5. juli 2004 #2 Skrevet 5. juli 2004 Deler dine frustrasjoner! Jeg er av den oppfatning at sosialt samvær og moro skal prioriteres foran sofasliting og TV-titting... Vil en ha med seg noen (spesielt par) på kino, må det jo planlegges flere dager i forveien. Det er jo forståelig dersom paret har barn, men ingen av vennene mine har fått barn enda... Tar meg selv i å lure på om det er jeg som er uvanlig? Er det bare jeg som ikke har rast fra meg enda?
Jens Skrevet 6. juli 2004 #3 Skrevet 6. juli 2004 I vår vennegjeng, selv om folk både er gift og har barn, inviteres det til middager hver eneste helg! Da blir det drukket vin og spist god mat ut i de sene nattetimer. Hvis det ikke er invitert til privat, går vi ut og spiser etc. Vi er alle over 32. Man skal ikke slutte og ha det gøy og sosialt bare fordi man har giftet seg fått barn passert 30!
Suzy Skrevet 6. juli 2004 #4 Skrevet 6. juli 2004 Jeg tilhører nok en av de giddaslause... Vi er hos venner, eller inviterer med jevne mellomrom, men ofte vil vi bare sitte hjemme i sofaen og sløve. Årsaken er enkel - vi har 100 % jobb begge to - og begge har temmelig krevende jobber, vi har barn som krever sitt av oppmerksomhet osv, og vi har et nybygd hus med diger tomt som vi jobber med omtrent hvert ledige minutt ellers... Da er det godt å bare sitte stille og være sammen med hverandre de fleste helgene.
Gjest GreenSky Skrevet 6. juli 2004 #5 Skrevet 6. juli 2004 Det er ikke alle som har så mye overskudd at de orker å finne på så mye i helgene. Tror ikke at det har noe med giddalaushet å gjøre. De har nok lyst, men er for slitne.
Gjest Anonymous Skrevet 6. juli 2004 #6 Skrevet 6. juli 2004 Slitne, javel. Men hver gang? Man skal jo ikke slutte å leve selv om man har jobb og barn. Både jeg og min samboer har krevende jobber(100%) og har i tillegg ett barn. Det er jo ikke snakk om vill festing eller liknende, bare sosialt samvær...................Det er så mye om og men, ting som skal skje må planlegges ukesvis i forveien, og når endelig dagen kommer så trekker folk seg.....Går ALDRI å ringe og si :"Blir du med på kino i kveld?" Det blir ALTFOR impulsivt........Har selvfølgelig forståelse av at folk vil slappe av i helgene, men det må da gå an å rive seg ut av gostolen av og til???? :-x
Gjest tusjen Skrevet 6. juli 2004 #7 Skrevet 6. juli 2004 Da er nok jeg også en av de giddalause ... Akkurat nå er jeg arbeidsledig og har bedre tid enn noen gang før. Men før når jeg jobbet så hadde jeg rett og slett ikke overskudd når helgen kom... Så er det annenhver helg med stebarn. Bursdagsbesøk. Husvask.. Jeg synes det var deilig å slappe av i min egen stue om kvelden.. Gjerne med en flaske vin.. (Vanskelig å få barnevakt er også ett problem) Jeg har en venninne som har allverdens energi, enda hun er alenemor med 2 barn. Jeg beundrer henne virkelig og skulle ønske jeg hadde 10% av hennes energi.. men det har jeg ikke.. tusjen
Rio Skrevet 6. juli 2004 #8 Skrevet 6. juli 2004 Jeg er også giddalaus og lat. Jeg er bare sånn av natur, har veldig lite energi, og det irriterer meg. Er misunnelig på alle som er i 100, og greier alt og mer til. Jeg er ikke kjedelig, for jeg har lyst å gjøre alt mulig, men det er bare kroppen som ikke orker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå