Gå til innhold

Har han rett å være irritert på meg ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har flyttet sammen og han har 2 barn fra før og jeg har 1. Jeg har alltid vært opptatt at lekser skal gjøres skikkelig og hver kveld pleier datteren min å lese litt for meg. Det liker hun og hun har blitt veldig flink å lese (9år). Hun er skoleflink og liker å gjøre ekstra lekser osv. Jeg følger opp, retter, skryter osv. Barna hans(9 og 11) er ikke så opptatt av skolen og de sliter en del. Jeg har prøvd å si at han må bruke tid på de og kreve litt mer, at de bør lese litt mer, lese høyt for han osv. Jeg kan hjelpe, men jeg kan ikke følge opp alle og tvinge andre sine barn å jobbe mer. De bor hos oss 60% av tiden.De får velge selv om de skal lese eller hvor mye av lekser skal gjøres.

I kveld klikket det for han mens jeg satt og leste med datteren min. Barna hans så på tv mens han satt i sofaen på pc. Han synes at det er kjempe irriterende at jeg følger opp bare mitt barn og fra nå av skal han bare ta seg av sine egne barn osv. Og det har han irritert seg lenge over... Jeg ble helt sjokkert pga jeg har virkelig prøvd å få han til å forstå at man må jobbe med barna for at de skal lykkes på skolen. Nå er han bare skuffet og sur på meg pga han trodde at vi skal jobbe med sånne ting i felleskap.

Ts

Anonymous poster hash: 4680d...6ee

Videoannonse
Annonse
Gjest daisydaisy
Skrevet

Han virker som en vanskelig type.

• Liker 1
Skrevet

Han trodde dere skulle jobbe i fellesskap og med 'fellesskap' mener han at du skal gjøre det mens han sitter og glor på pc'n?

For en klovn!

• Liker 8
Skrevet

Hvor godt kjente du han før dere flyttet sammen?

Har dere prøvebodd?

Anonymous poster hash: 1836d...a73

Skrevet

Kanskje du skal flytte fra han så din datter ikke blir påvirket negativt av dette?

Anonymous poster hash: b53eb...78d

• Liker 6
Skrevet

Her er det en selvfølge at alle barna følges opp på samme måte. Mellomste til mannen min sliter med skole og lekser og som regel hjelper jeg han fordi jeg er den mest tålmodige. Jeg skjønner ikke hvordan noen familier med mine og dine barn klarer å få MITT barn- kun mitt ansvar til å fungere. Her er alle barna våre når vi er sammen. Da blir ingen forskjellsbehandlet og vi slipper å bli irritert på hverandre.

Men om dere vanligvis kjører mitt og ditt har han ingen grunn til å være sur på deg nei.

Anonymous poster hash: 3715d...7d1

• Liker 1
Skrevet

Her er det en selvfølge at alle barna følges opp på samme måte. Mellomste til mannen min sliter med skole og lekser og som regel hjelper jeg han fordi jeg er den mest tålmodige. Jeg skjønner ikke hvordan noen familier med mine og dine barn klarer å få MITT barn- kun mitt ansvar til å fungere. Her er alle barna våre når vi er sammen. Da blir ingen forskjellsbehandlet og vi slipper å bli irritert på hverandre.

Men om dere vanligvis kjører mitt og ditt har han ingen grunn til å være sur på deg nei. Anonymous poster hash: 3715d...7d1

Poenget, slik jeg leser HI, er at far/stefar verken bidrar med egne barn eller med hennes barn, men likevel forventer at hun gjør det meste med alle barna. Hun skriver jo at hun kan bidra med alle barna, men hun klarer neppe å gjøre alt alene og hvorfor skal hun det?

• Liker 2
Skrevet

Som sagt barna hans er vant å gjøre akkuratt som de vil og det er faren som må sette ting i gang, begynne med å følge opp lekser, lese sammen... Og da kan jeg hjelpe med å følge opp. Hvis de begynner å sutre så gir han opp. Som sagt jeg kan hjelpe , men det er han som har ansvaret med å snakke med barna og forklare at det må jobbes mer med lekser og lesingen

Ts

Anonymous poster hash: 4680d...6ee

• Liker 1
Skrevet

Det høres jo ikke ut som oppfølging av lekser er noe din samboer har prioritert, desverre. Det er jo ganske sprøtt at han blir irritert på deg når du leser med din datter. Han kunne jo brukt tiden til og gjøre lekser med sine barn.

Hvordan følger han ellers opp barna sine?

Anonymous poster hash: 002b3...d6f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...