AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #1 Skrevet 31. august 2014 Har slitt med sosial angst i flere år, noe moren til kjæresten min ikke respekterer.. Det ble tidlig bråk der hun mente jeg var arrogant, sur, negativ og overlegen.. Forklarte henne at jeg ikke mente noe slemt med det, men at jeg bare er en person som ikke klarte å snakke så mye i sosiale sammenhenger. Da fikk jeg til svar at det var en tåpelig unnskyldning og himling med øynene.. Så 0 forståelse.. Ting gikk ok fram til nylig da hun klikket helt fordi jeg tydeligvis hadde sett sur ut under en middag hun hadde laget. Jeg var ikke sur, bare ukomfortabel fordi det var mange folk der. Dette forklarte jeg.. Hun sa masse stygge ting og sa blant annet at hele familien til samboeren min ikke liker meg.. Så hva gjør man da? Jeg får jo ikke gjort noe.. Anonymous poster hash: 9d716...aac
Forglemmegei Skrevet 31. august 2014 #2 Skrevet 31. august 2014 Uff hun høres fæl ut. Du får all min sympati. Kanskje samboeren din kan snakke med sin mor og si at du er veldig lei deg, fordi du kommer til tross for angsten, og gjør så godt du kan. Og sende henne en link til sosial angst så hun får litt forståelse. Evt hadde ikke jeg giddet å bli med på middag der mer. 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #3 Skrevet 31. august 2014 For det første, det er ikke andres ansvar å ta hensyn og ha forståelse for din psykiske sykdom. For det andre, det er ikke greit av deg å være en belastning for andre å kreve spesialbehandling i ett slik tilfelle, du er ikke sentrum av universet. For det tredje, det er ditt eget ansvar å prøve å bli frisk med å søke behandling, ingen andre enn deg selv kan gjøre livet ditt enklere. For det fjerde, svigermoren din oppfører seg som en drittsekk. Anonymous poster hash: 0a449...448 19
Gjest Vevila Skrevet 31. august 2014 #4 Skrevet 31. august 2014 For det første, det er ikke andres ansvar å ta hensyn og ha forståelse for din psykiske sykdom. For det andre, det er ikke greit av deg å være en belastning for andre å kreve spesialbehandling i ett slik tilfelle, du er ikke sentrum av universet. For det tredje, det er ditt eget ansvar å prøve å bli frisk med å søke behandling, ingen andre enn deg selv kan gjøre livet ditt enklere. For det fjerde, svigermoren din oppfører seg som en drittsekk. Anonymous poster hash: 0a449...448 Leste vi samme innlegg? Hvor står det at TS mener hun er sentrum av universet og krever spesialbehandling? Eller at hun ikke går til behandling? TS: Svigermoren din er ei kjerring, ville bare ignorert henne. Du har i alle fall prøvd. Evt be samboeren din ta en skikkelig prat med henne.
suprarenalis Skrevet 31. august 2014 #5 Skrevet 31. august 2014 Jeg har opplevd noe lignende. Og det jeg kan si er at, om di samboer ikke sier i mot sin mor når hun snakker nedsettende om deg, så er ikke forholdet helt optimalt. Jeg lærte dette på den harde måten. 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #6 Skrevet 31. august 2014 For det første, det er ikke andres ansvar å ta hensyn og ha forståelse for din psykiske sykdom. For det andre, det er ikke greit av deg å være en belastning for andre å kreve spesialbehandling i ett slik tilfelle, du er ikke sentrum av universet. For det tredje, det er ditt eget ansvar å prøve å bli frisk med å søke behandling, ingen andre enn deg selv kan gjøre livet ditt enklere. For det fjerde, svigermoren din oppfører seg som en drittsekk. Anonymous poster hash: 0a449...448 Gå å legg deg. Anonymous poster hash: 7cc14...876 8
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #7 Skrevet 31. august 2014 Leste vi samme innlegg? Hvor står det at TS mener hun er sentrum av universet og krever spesialbehandling? Eller at hun ikke går til behandling? TS: Svigermoren din er ei kjerring, ville bare ignorert henne. Du har i alle fall prøvd. Evt be samboeren din ta en skikkelig prat med henne. "Det ble tidlig bråk der hun mente jeg var arrogant, sur, negativ og overlegen.. Forklarte henne at jeg ikke mente noe slemt med det" Til dette sa TS at hun ikke fikk forståelse. Det er IKKE greit å være gjest og sitte å være sur og negativ UANSETT årsak og deretter syte fordi hun ikke fikk forståelse av svigermor for en slik oppførsel siden hun har sosial angst. Anonymous poster hash: 0a449...448 4
Gjest Vevila Skrevet 31. august 2014 #8 Skrevet 31. august 2014 "Det ble tidlig bråk der hun mente jeg var arrogant, sur, negativ og overlegen.. Forklarte henne at jeg ikke mente noe slemt med det" Til dette sa TS at hun ikke fikk forståelse. Det er IKKE greit å være gjest og sitte å være sur og negativ UANSETT årsak og deretter syte fordi hun ikke fikk forståelse av svigermor for en slik oppførsel siden hun har sosial angst. Anonymous poster hash: 0a449...448 Det er ikke alltid like lett å styre kroppsspråk når man har angst. TS har jo til og med gitt beskjed om dette. Det er mulig å være litt empatisk altså.
Apocalypse Skrevet 31. august 2014 #9 Skrevet 31. august 2014 "Det ble tidlig bråk der hun mente jeg var arrogant, sur, negativ og overlegen.. Forklarte henne at jeg ikke mente noe slemt med det" Til dette sa TS at hun ikke fikk forståelse. Det er IKKE greit å være gjest og sitte å være sur og negativ UANSETT årsak og deretter syte fordi hun ikke fikk forståelse av svigermor for en slik oppførsel siden hun har sosial angst. Anonymous poster hash: 0a449...448 Det er stor forskjell på å være en sur og negativ gjest, og at verten klager fordi hun synes du ser sur ut... 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #10 Skrevet 31. august 2014 Svigermoren min er også deprimert, og hun hater meg som er helt frisk. Har forsøkt å være forståelsesfulle, og legger meg lite opp i hvordan hun ser ut. Men de frekke ordene og beskyldningene hun kommer med, fortjener et motsvar. Så nå treffer vi henne ikke mer. I ditt tilfelle TS, så er du nok ikke slik som svigermoren min. Du er jo ikke frekk og egosentrisk.. Derfor forstår jeg ikke helt din svigermors holdning til deg. Tror desverre at hun bare er ute etter å ta deg, forde hun sikkert tenker at du ikke er bra nok for sønnen hennes. Hun har iværtfall endelig vist sitt sanne jeg, og at hun ikke akkurat har så mange hjerneceller.. Hadde nok gjort hva jeg hadde kunnet for å støtte deg, om jeg var din svigermor Depresjon er ikke ensbetydet med at man også har dårlig personlighet. Det må da dette trollet forstå. Få kjæresten din til å ta en alvorsprat med denne skapningen.Anonymous poster hash: 6052f...469
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #11 Skrevet 31. august 2014 Altså jeg ER ikke overlegen, arrogant osv , det er bare noe HUN mener. Vi har prøvd å snakke med henne, men hun bare fortsetter meg å si at hun bare "sier det hun mener, og sånn et det". Vi har rett og slett bare kuttet henne ut. Jeg ber ikke om spesialbehandling, kun forståelse for at jeg ikke er sprudlende og skravlete.. -tsAnonymous poster hash: a751f...2c4 1
Pinkee Skrevet 31. august 2014 #12 Skrevet 31. august 2014 Slike mennesker bedrer i alle fall ikke situasjonen din. Så du gjør rett i å holde deg unna henne. Omgi deg med mennesker som respekterer deg for den du er 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #13 Skrevet 31. august 2014 Jeg ville ikke dratt dit mer, og hvis jeg var kjæresten ville jeg sagt min hjertens mening til moren min. Anonymous poster hash: 53713...a6b 1
suprarenalis Skrevet 31. august 2014 #14 Skrevet 31. august 2014 For det første, det er ikke andres ansvar å ta hensyn og ha forståelse for din psykiske sykdom. For det andre, det er ikke greit av deg å være en belastning for andre å kreve spesialbehandling i ett slik tilfelle, du er ikke sentrum av universet. For det tredje, det er ditt eget ansvar å prøve å bli frisk med å søke behandling, ingen andre enn deg selv kan gjøre livet ditt enklere. For det fjerde, svigermoren din oppfører seg som en drittsekk. Anonymous poster hash: 0a449...448 Jo vet du, mennesker man er i en såpass nær relasjon med som svigerfamilie, har ansvar for å oppføre seg som hyggelige og forståelsesfulle mennesker ovenfor hverandre. Dette må gå BEGGE veier. 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #15 Skrevet 31. august 2014 For det første, det er ikke andres ansvar å ta hensyn og ha forståelse for din psykiske sykdom. For det andre, det er ikke greit av deg å være en belastning for andre å kreve spesialbehandling i ett slik tilfelle, du er ikke sentrum av universet. For det tredje, det er ditt eget ansvar å prøve å bli frisk med å søke behandling, ingen andre enn deg selv kan gjøre livet ditt enklere. For det fjerde, svigermoren din oppfører seg som en drittsekk. Anonymous poster hash: 0a449...448 Jeg fatter ikke hvorfor så mange har likt dette innlegget her. Mangler du fullstendig en empatisk evne? Anonymous poster hash: a5d6f...6d6 7
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #16 Skrevet 31. august 2014 Det er ikke alltid like lett å styre kroppsspråk når man har angst. TS har jo til og med gitt beskjed om dette. Det er mulig å være litt empatisk altså. Stor forskjell på å være stille og "sjenert" og på å gi inntrykk av å være sur og arrogant når man er gjest hos andre. Jeg har utpreget sosial angst selv og er derfor veldig bevisst på hvordan inntrykk jeg sender ut i slike situasjoner. De fleste voksne mennesker med sosial angst skjønner denne forskjellen. Anonymous poster hash: 0a449...448
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #17 Skrevet 31. august 2014 Jo vet du, mennesker man er i en såpass nær relasjon med som svigerfamilie, har ansvar for å oppføre seg som hyggelige og forståelsesfulle mennesker ovenfor hverandre. Dette må gå BEGGE veier. Forsåvidt enig, derfor kom jeg med kommentaren min om svigermor. Det er likefullt TS sitt ansvar å oppføre seg som folk hos andre forde. Anonymous poster hash: 0a449...448
Gjest Vevila Skrevet 31. august 2014 #18 Skrevet 31. august 2014 Stor forskjell på å være stille og "sjenert" og på å gi inntrykk av å være sur og arrogant når man er gjest hos andre. Jeg har utpreget sosial angst selv og er derfor veldig bevisst på hvordan inntrykk jeg sender ut i slike situasjoner. De fleste voksne mennesker med sosial angst skjønner denne forskjellen. Anonymous poster hash: 0a449...448 Som sagt; har vi lest samme innlegg? Jeg oppfatter det som om TS er stille og sjenert, og har et lukket kroppspråk pga angsten. Sosial angst (og angst generelt) uttarter seg ikke likt hos alle, jeg f.eks smiler som en tulling og virker tydeligvis veldig imøtekommende. Jeg har derimot forståelse for at ikke alle opplever det likt som meg.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #19 Skrevet 31. august 2014 Det er ikke alltid like lett å styre kroppsspråk når man har angst. TS har jo til og med gitt beskjed om dette. Det er mulig å være litt empatisk altså. Joda, det er mulig å være empatisk og vise forståelse for psykisk sykdom, men det er ikke greit å KREVE forståelse og sympati for psykisk sykdom. Anonymous poster hash: 0a449...448
Gjest Vevila Skrevet 31. august 2014 #20 Skrevet 31. august 2014 Joda, det er mulig å være empatisk og vise forståelse for psykisk sykdom, men det er ikke greit å KREVE forståelse og sympati for psykisk sykdom. Anonymous poster hash: 0a449...448 For all del. Vil hun være drittsekk så må hun gjerne det. Det er vel derfor TS skriver her i utgangspunktet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå