Gå til innhold

Jobb som webredaktør?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er utdannet, og jobber som journalist, men kunne av flere årsaker tenke meg å skifte beite/videreutdanne meg. Har tenkt på div. webstudier, slik at jeg f.eks kan jobbe som webredaktør. Noen som har en slik jobb og kan fortelle litt om pluss og minus ved den? Arbeidsoppgaver? Lønn? Mulighet til å jobbe hjemmefra? etc. Og gjerne også hvilken utdanning jeg evt bør bygge på med. Jeg har Journalisthøyskolen og noen universitetsfag fra før...

-Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Og gjerne også hvilken utdanning jeg evt bør bygge på med. Jeg har Journalisthøyskolen og noen universitetsfag fra før...

Hva med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der vil du i så fall treffe meg.... :-)

Men du blir vel kanskje ikke webredaktør slik med det første, hvis du har tenkt å jobbe innen media, i alle fall. Kanskje kan du få den tittelen hos de som bare har en webmedarbeider, men de er vel snart i fåtall. Har inntrykk av at de fleste rekrutterer webmedarbeidere internt nå i denne tiden med nedskjæringer alle steder.

Hos oss er sjefredaktøren også redaktør på nettet, og tre medarbeidere jobber på avdelingen. Det er nok en vei å gå med arbeidsforholdene for webavdelinger ennå. Har inntrykk av at de oppdaterer mye hjemmefra i tillegg til det som kveldsfolket ellers legger ut, rett og slett fordi de legger ære i å ha et best mulig produkt.

Jeg kan ikke for mye om dette, men vet at det er en del webfolk som har tenkt å ta mediekonvergens fra høsten.

Lykke til!

Fru Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for svar, Nitha! Dette så jo helt toppers ut, akkurat noe slikt jeg er ute etter. Så kanskje vi sees, ja :-) Vet du mer om f.eks hvor arbeidskrevende studiet er, vil det la seg kombinere med jobb/familie? Jeg har i utgangspunktet full jobb og to barn under tre år, så..hehe. Men kanskje det er mulig å få til en ordning med jobben. Dette skal definitivt undersøkes nærmere! Må se å få registrert meg her slik at jeg kan sende deg en PM, men i mellomtiden håper jeg du ser svaret mitt her! Ha en fin dag og takk igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

Studiet er lagt opp som et deltidsstudie. Du kan velge emner eller ta hele sulamitten, som da vil strekke seg over to år. Det er lagt opp til samlinger som det eneste obligatoriske, tror jeg. Oppstart er i september. Det framstår akkurat nå som så lenge til at jeg ikke har satt meg mer inn i det ennå :roll:

Ta kontakt med høgskolen. Det kan godt være at det er noen ledige plasser siden dette er første året.

Kanskje vi ses da?

Fru Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei igjen, og takk for svar! :)

Søknadsfristen har jo dessverre gått ut ja, men jeg skal ringe en av høgskolene (er vel egentlig hipp som happ hvilken?) og høre på mandag. Krysser fingre for at det blir plass til meg! Hvis ikke får jeg slenge meg på neste gang det er opptak, vet du når det blir? Det ser i hvert fall utrolig interessant ut og akkurat det jeg har lett etter, så jeg håper.... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...