Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler til stadighet at jeg ikke får gjort eller fulgt opp ting som jeg ønsker, men som jeg ikke orker når det kommer til stykket. Både når det gjelder interesser, kosthold, organisering i hjemmet, forbedring av utseende/klær. Viljen er der til dels, men så er jeg ofte bare så lat... Etter at jeg kommer fra jobben så føler jeg at jeg har brukt en hel dag på å jobbe, noe jeg synes er drittkjedelig, så da fortjener jeg bare å ha fri og ikke anstrenge meg. Samtidig har jo lyst å forbedre livet mitt på fritiden også. Det er stadig et dilemma det der, at jeg for eksempel har lyst å bli flink i en ting, men så liker jeg aller best å slappe av. Skulle ønske jeg var bedre, men det blir jeg kanskje aldri. Noen som kjenner seg igjen?

Anonymous poster hash: 53389...5bb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn som nå, så synes jeg mandagen kommer altfor fort. Helga er så vidt begynt, og så er den over. Så lenge varte den friheten. Og i morgen mandag har jeg kveldskurs som jeg har meldt meg på. Har ingenting lyst å gå. Har bare lyst å ha fri. Men kommer selvfølgelig til å gå på jobben i hvert fall, som alltid.

Skrevet

Høres akkurat ut som meg.. så du er iallfall ikke den eneste.

Anonymous poster hash: dceca...8ca
Skrevet

Jeg er sånn selv. Har bare funnet ut at jeg må lage meg en timeplan og følge den litt slavisk. Jeg har ting jeg skal få gjort, og det må gjøres, jeg har bare ikke ork til det. Tvang blir veien å gå for min del.

Skrevet

Sånn som nå, så synes jeg mandagen kommer altfor fort. Helga er så vidt begynt, og så er den over. Så lenge varte den friheten. Og i morgen mandag har jeg kveldskurs som jeg har meldt meg på. Har ingenting lyst å gå. Har bare lyst å ha fri. Men kommer selvfølgelig til å gå på jobben i hvert fall, som alltid.

Er det skolekveldskurs? Da har du jo sløset penger om du ikke går. Tenk på det. Og sett delmål - du trenger ikke å endevende hele den rolige hverdagen din. Ta dag for dag, gjør én ting som ikke er å ligge på sofaen hver dag, det kan være trene, gå tur... lage en treretters middag (?), øve på et instrument, prøve å lære et språk osv. Til slutt blir du hekta:)

Skrevet

Jeg er sånn selv. Har bare funnet ut at jeg må lage meg en timeplan og følge den litt slavisk. Jeg har ting jeg skal få gjort, og det må gjøres, jeg har bare ikke ork til det. Tvang blir veien å gå for min del.

Ok. Jeg fungerer litt motsatt. Hvis jeg tenker på at jeg MÅ gjøre en ting, så blir det gjerne til at jeg unngår å gjøre det. Så jeg prøver heller å si at hvis jeg ikke orker å gjøre det akkurat i dag, så er det ok. Og da blir det noen ganger til at jeg gjør det likevel, når jeg ikke føler press.

TS

Skrevet

Ok. Jeg fungerer litt motsatt. Hvis jeg tenker på at jeg MÅ gjøre en ting, så blir det gjerne til at jeg unngår å gjøre det. Så jeg prøver heller å si at hvis jeg ikke orker å gjøre det akkurat i dag, så er det ok. Og da blir det noen ganger til at jeg gjør det likevel, når jeg ikke føler press.

TS

Jeg ser greia di. Jeg VIL ikke jeg heller. Kan være grinete hele veien til trening og igjennom treninga og etterpå f.eks, men det må bare gjøres. Samme med å dra på jobb. Jeg vil ikke, men jeg gjør det. Dytt igjennom den "vil ikke" tankegangen og bare gjør det, samme om det er helt grusomt.

Skrevet

Er det skolekveldskurs? Da har du jo sløset penger om du ikke går. Tenk på det. Og sett delmål - du trenger ikke å endevende hele den rolige hverdagen din. Ta dag for dag, gjør én ting som ikke er å ligge på sofaen hver dag, det kan være trene, gå tur... lage en treretters middag (?), øve på et instrument, prøve å lære et språk osv. Til slutt blir du hekta:)

Nei, det er en fritidsinteresse som jeg liker på en måte, men likevel ofte ikke har ork/lyst til. Tror jeg føler litt prestasjonspress. Det med pengene har ikke virkning på meg, dessverre. Jeg gjør av og til ting som å gå tur. Men så neste dag så er jeg kjempelat igjen. Kjenner meg håpløs.

TS

Skrevet

Men hvorfor liker du ikke jobben din? Har du en utdannelse innen det du driver med? Har du noen reelle karrieremuligheter der du bor? Alle vil vel oppleve å være lei i blant, men de fleste i dette landet har mulighet til å ta en utdannelse innen noe de trives med.

Jeg synes selvfølgelig at det er veldig deilig med fri og å sove lenge og disponere dagen som jeg vil. Men jeg gleder meg også til å komme tilbake til jobben i morgen, med givende og inspirerende arbeidsoppgaver, og koselige kollegaer. :) Må være trist å grue seg for jobben hele tiden.

Skrevet

Men hvorfor liker du ikke jobben din? Har du en utdannelse innen det du driver med? Har du noen reelle karrieremuligheter der du bor? Alle vil vel oppleve å være lei i blant, men de fleste i dette landet har mulighet til å ta en utdannelse innen noe de trives med.

Jeg synes selvfølgelig at det er veldig deilig med fri og å sove lenge og disponere dagen som jeg vil. Men jeg gleder meg også til å komme tilbake til jobben i morgen, med givende og inspirerende arbeidsoppgaver, og koselige kollegaer. :) Må være trist å grue seg for jobben hele tiden.

Jobben min krever ikke spesiell utdanning. Den kunne vært verre, men er ikke spesielt givende. Jeg har prøvd mange ganger å finne ut hvilken utdannelse/jobb som kunne passe for meg, uten at jeg har klart det. Og jeg blir ofte sliten av å skulle tenke på det. Men jeg har nå søkt noen andre jobber, uten positivt resultat.

Skrevet

Utdannelse hjelper ikke på kollegaer. Og utdannelser betyr ikke at man er garantert spennende arbeidsdager, eller et godt arbeidsmiljø.

Noen har også generelt lav energi, og bruker endel på jobben slikt at man jevnt over ikke har noe energi igjen. Slik sett kan jobb bli noe som "tar" fremfor å "gi".

Anonymous poster hash: 79949...327

• Liker 1
Skrevet

Noen har også generelt lav energi, og bruker endel på jobben slikt at man jevnt over ikke har noe energi igjen. Slik sett kan jobb bli noe som "tar" fremfor å "gi".

Anonymous poster hash: 79949...327

Nettopp slik opplever jeg det. Jeg har kanskje ikke helt lav energi, men lav lyst/motivasjon. Jeg hater å gjøre ting jeg ikke liker. Så når jeg har vært på jobben gidder jeg ikke gjøre enda flere ting jeg ikke har lyst til.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...