LeneL Skrevet 31. august 2014 #1 Skrevet 31. august 2014 Kan noen forklare meg hvordan jeg kan regne ut differansekostnad ut fra FK, VK og TK? Sånn med teskje? Jeg føler meg så dum etter å ha googlet rundt lenge, at nå må jeg krype til korset og spørre.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #2 Skrevet 31. august 2014 Er du student? Dette må jo stå i læreboka di... Dersom du ikke er student, til hva skal du bruke dette?Anonymous poster hash: 5f01b...2fe 1
KaDust Skrevet 31. august 2014 #3 Skrevet 31. august 2014 Dette står ganske godt forklart i boka di. Hilsen en som hadde bed.øk i fjor, som også var nybegynner, men som ikke hadde noe som helst problem med å finne ut av det. 1
LeneL Skrevet 31. august 2014 Forfatter #4 Skrevet 31. august 2014 Ja, dere hjelper jo mye på selvtilliten.. Hvorfor ikke hjelpe fremfor å fortelle hva jeg skulle funnet ut av på egenhånd? Jeg tar et studie ved siden av en 100% stilling og familie, ikke det smarteste i verden hva tid angår, men jeg gjør det jeg kan for å sikre meg litt tyngde i arbeidslivet. Så: har du/dere noe konstruktivt og komme med, kom gjerne med det..
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #5 Skrevet 31. august 2014 Hvorfor må folk være så nedlatende? Det er patetisk... TS; Har ikke hatt bed.øk så jeg vet ikke hva du snakker om en gang, men kan du ikke spørre faglærer, noen i klassen eller noen du kjenner som kanskje jobber med noe lignende? Anonymous poster hash: a9923...843
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #6 Skrevet 31. august 2014 link til beskrivelse http://kunnskapssenteret.com/differansekostnader/ Anonymous poster hash: 3d97f...dbc
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #7 Skrevet 31. august 2014 Det hadde vært enklere å forklare hvis du hadde et konkret eksempel? Anonymous poster hash: faaf8...60f 1
LeneL Skrevet 31. august 2014 Forfatter #8 Skrevet 31. august 2014 (endret) Jeg trodde jeg forsto hva jeg skal gjøre, men faglærer har lagt inn en formel for retting så jeg kan se hvor mange prosent riktig jeg har til en hver tid. Så når det jeg tror stemmer ikke slår ut på prosenten, og jeg har prøvd alt bøkene sier, blir jeg litt rådvill.. Her er et utdrag av oppgaven: Endret 31. august 2014 av LeneL
KaDust Skrevet 31. august 2014 #9 Skrevet 31. august 2014 Jeg mente ikke å være nedlatende, men det enkelste er tross alt å åpne boka, og slå opp i ordlista bak. Det tar 30 sekunder maks å finne da. Fra boka mi: "Differanseenhetskonstnad utgjør den gjennomsnittlige kostnaden pr. enhet for en økning i produksjonen, men et begrenset antall enheter. Dette er en tilnærmet grensekostnad. Det hender at man ikke finner det hensiktsmessig å beregne kostnaden ved å produsere en enhet til, men har et anslag over hva det koster å lage f.eks. 1000 varer i tillegg. Differanseenhetskostnaden finnes da som økningen i totalkostnader som denne produksjonsveksten medfører, dividert på produksjonsøkningen. F.eks. hvis et firma skal lage 1000 yttligere av et produkt og kostnadene på disse 1000 er kr 80 000, blir da differanseenhetskonaden kr 80 per vare (80 000 / 1000). Differansekostnad er den totale kostnadsøkningen som følge av at produksjen økes med et gitt antall enheter." Også står det noe annet, og en tabell som viser hvordan det regnes utifra TK, FK og VK.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #10 Skrevet 31. august 2014 Finn ut hvor mye mer det koster å produsere 150 enheter enn 100 enheter, så legger du tallet inn i E19. (Hint: D19-D18) Så deler du dette tallet på 50 -> differanseenhetskostnad. Og slik fortsetter du nedover. Anonymous poster hash: ef8b5...ef2
LeneL Skrevet 31. august 2014 Forfatter #11 Skrevet 31. august 2014 Tusen takk for svar! Nå har jeg ihvertfall funnet ut at jeg hadde rett og at det er en feil i retteformelen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå