Gjest Poirot Skrevet 5. juli 2004 #1 Skrevet 5. juli 2004 Noen som kan informere meg litt om denne kremen? Ble ikke så klok av Felleskatalogen.
Bellybutton Skrevet 5. juli 2004 #2 Skrevet 5. juli 2004 Heisann Poirot. Vil nødig virke høy på pæra....men hva var det du ikke forstod? Kikka litt i felleskatalogen og syns egentlig det ser greit ut,men det svarte jo ikke på ditt spørsmål... Vet fra tidligere at dette er en god salve på brannsår. Håper du ikke tar det ille opp!
Gjest Poirot Skrevet 5. juli 2004 #3 Skrevet 5. juli 2004 Jeg skjønte egentlgi fint lite, jeg. :oops: Sjekket der for et par dager siden og har ikke ordlyden i hodet akkurat nå, men jeg skjønte altså ikke helt hvordan den virker i praksis, rett og slett hva den gjør.
Bellybutton Skrevet 5. juli 2004 #4 Skrevet 5. juli 2004 Greit nok. Jeg er ikke utdannet noe som helst,bare farlig interesert. Forholdsvis mange vanskelige latinske ord for meg,men skjønner såpass at den hjelper for å forbygge og bekjempe infeksjoner i brannsår. Jo før jo bedre. Håper det er noen som har bedre forståelse enn meg og deg som kan klare opp i detaljene for deg. Lykke til!
Catlin Skrevet 6. juli 2004 #5 Skrevet 6. juli 2004 Bakteriedrepende krem som brukes til forebygging av infeksjoner ved alvorlige brannskader. Bør ikke brukes av gravide eller spebarn. Kan føre til at sårskorpen faller senere av og til endret utseende på brannsåret. Ved behandling av store områder eller langvarig bruk kan blant annet huden misfarges. Såret skal først renses - dette gjøres f.eks med natriumclorid (saltvann som kan kjøpes på apoteket) og sterile tupfere / kompresser. Brannsår får lett infeksjon, så her er det viktig å være nøye med hygiene. Påfør et tynt lag (3-5 mm) med krem i såret. For å beskytte sårkanten, kan det være greit å ha zinksalve på huden rundt såret. Sårsekret osv. kan bløte opp sårkanten og det er ikke noen fordel. Såret skal jo bli mindre og ikke større. Såret dekkes til med en kompress som ikke fester seg i såret - f.eks melolin.
Gjest Poirot Skrevet 6. juli 2004 #6 Skrevet 6. juli 2004 Bakteriedrepende krem som brukes til forebygging av infeksjoner ved alvorlige brannskader. Bør ikke brukes av gravide eller spebarn. Kan føre til at sårskorpen faller senere av og til endret utseende på brannsåret. Ved behandling av store områder eller langvarig bruk kan blant annet huden misfarges. Såret skal først renses - dette gjøres f.eks med natriumclorid (saltvann som kan kjøpes på apoteket) og sterile tupfere / kompresser. Brannsår får lett infeksjon, så her er det viktig å være nøye med hygiene. Påfør et tynt lag (3-5 mm) med krem i såret. For å beskytte sårkanten, kan det være greit å ha zinksalve på huden rundt såret. Sårsekret osv. kan bløte opp sårkanten og det er ikke noen fordel. Såret skal jo bli mindre og ikke større. Såret dekkes til med en kompress som ikke fester seg i såret - f.eks melolin. Takk for fint svar. Hvor lenge er "lengvarig bruk"? Hva menes med endret utseende? Hvor lenge bør man smøre på?
Catlin Skrevet 9. juli 2004 #7 Skrevet 9. juli 2004 Man smører vel til såret er borte - tror jeg.... Er slett ikke sikker der. Man bruker vel som oftes salven etter instruks fra legen? Spør legen eller snakk med en farmasøyt på apoteket. Farmasøyten kan helt sikkert svare på de andre spørsmålene dine også. Jeg vet dessverre ikke svaret på det du spørr om. Lykke til !
Gjest Poirot Skrevet 9. juli 2004 #8 Skrevet 9. juli 2004 Man smører vel til såret er borte - tror jeg.... Er slett ikke sikker der. Man bruker vel som oftes salven etter instruks fra legen? Jada, jeg har jo fåtrt instruks, men går ikke så mye til legen og nye spørsmål dukker opp i hodet i ny og ne.
jomfru74 Skrevet 11. juli 2004 #9 Skrevet 11. juli 2004 De fleste bruker kremen til såret har lukket seg slik at det ikke lenger er fare for infeksjon. Kremet skal da smøres tykt på (gjerne 1/2 cm!). Hvor lenge kommer dermed an på om hvor stort såret er og hvor fort huden leges. Håpet ditt sår gror fint
Gjest Poirot Skrevet 11. juli 2004 #10 Skrevet 11. juli 2004 Jeg er flink og smører tykt. Har nå holdt på i ca 2 uker, håper det begynner å lukke seg snart. Har ihvertfall fått blodkar oppå, de var der ikke før. Snart ferdig med tube 1, har resept på 2 til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå