Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg trenger å få ting litt på avstand nå, og lurte på om dere kunne hjelpe meg og kanskje se denne saken i et annet lys. Jeg har vært sammen med typen i 3 år nå og jeg sliter til tider med veldig mye angst. Igår var han hos en kamerat og da jeg ringte han i 3tiden på natten sa han at han han skulle ta en taxi hjem fra byen. Han fortalte meg ikke om at han skulle på byen, men det var forsåvidt greit nok. Klokken 4.30 hadde han enda ikke kommet hjem og jeg satt nervøst hjemme og ventet. Det har skjedd en del episoder med han i fylla tidligere, så jeg har skjellig grunn til å være nervøs for han når han f.eks står i taxikø. Klokken 5 ringte jeg han igjen og da sa han at han var på nachspiel hos en kamerat. Vi avtalte da at jeg skulle hente han, og at han skulle gå ut akkurat da jeg kjørte slik at jeg bare kunne plukke han opp. Da jeg kom til kameratens hus var han ikke der. Jeg forsøkte å ringe han en million ganger og ventet der helt til 05.30! Jeg var så frustrert og redd for at det skulle ha skjedd han noe. Mobilen var skrudd av og jeg fikk helt panikk. Jeg fikk så mye angst at jeg måtte reise til legevakten og de anbefalte meg å ringe til politiet. Jeg fikk en samtale på legevakten og dro da hjem igjen i 7tiden. Han kom 08.00 drita full og forsto ikke hvorfor jeg var sur og lei meg og dro igjen. Da han kom utpå dagen idag var han blitt edru, men forsto enda ikke alvoret og at han hadde utsatt meg for utrolig mye angst. Jeg ble så frustrert at jeg sa at jeg ville flytte ut. Jeg opplever også at angsten har blitt mye forverret etter at vi ble sammen. Jeg føler at han ikke forstår og gjør ting verre.

Uff, jeg vil ikke virke sutrete. Men jeg føler at det er ganske alvorlig å ville gå fra ham, men jeg ser liksom ingen andre muligheter - enda. Har noen lignende erfaringer og tips?

Anonymous poster hash: e1bea...d34
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har erfaringer. Jeg hadde en samboer som var veldig egoistisk, ordet "hensyn" eksisterte i hans verden. Det vil si at han gjorde slike ting som du beskriver veldig ofte, og i tillegg andre ting som viste at han ikke evnet å "se" meg. I et tilfelle kunne jeg faktisk blitt alene igjen i et land uten telefon, klær og penger på grunn av hans tankeløshet, men heller ikke her skjønte han ikke at han hadde gjort noe galt.

Alt dette gjorde jo at selvbildet mitt var på bånn, og jeg hadde angst som deg. Han såret meg så ofte at jeg var oftere deprimert enn jeg var glad. Trygghet er så viktig for meg at jeg var helt ødelagt i dette forholdet.

Han dumpet meg nylig, og selv om det gjør vondt nå tror jeg at det er det beste for meg på lang sikt.

Er det andre ting han har gjort som du føler gir deg angst? Hvordan er han ellers?

Anonymous poster hash: 87229...b8c
Skrevet

Vel, angst eller ikke, slik oppfører man seg ikke mot andre. Jeg hadde blitt forbannet om dette hadde vært min mann.

Skrevet

Hvorfor driver du og ringer ham og "sitter hjemme og venter" når han er på fylla? Du er vel ikke moren hans?

Skrevet

Hvorfor driver du og ringer ham og "sitter hjemme og venter" når han er på fylla? Du er vel ikke moren hans?

Som du sikkert har lest har det skjedd ting med ham i fylla tidligere, og da er det helt normalt å bli engstelig når han ikke kommer hjem til avtalt tid, og heller ikke sier i fra.

• Liker 1
Skrevet

Om man sliter med angst, så er det ikke alt man orker å være med på. Hun ringte han i tre tiden, og han sa han skulle komme hjem. Er vel vanlig å bli engstelig og ringe på nytt da det ikke skjer. Ihvertfall da det har skjedd ting i fylla flere ganger.

Skrevet

Ja, jeg har erfaringer. Jeg hadde en samboer som var veldig egoistisk, ordet "hensyn" eksisterte i hans verden. Det vil si at han gjorde slike ting som du beskriver veldig ofte, og i tillegg andre ting som viste at han ikke evnet å "se" meg. I et tilfelle kunne jeg faktisk blitt alene igjen i et land uten telefon, klær og penger på grunn av hans tankeløshet, men heller ikke her skjønte han ikke at han hadde gjort noe galt.

Alt dette gjorde jo at selvbildet mitt var på bånn, og jeg hadde angst som deg. Han såret meg så ofte at jeg var oftere deprimert enn jeg var glad. Trygghet er så viktig for meg at jeg var helt ødelagt i dette forholdet.

Han dumpet meg nylig, og selv om det gjør vondt nå tror jeg at det er det beste for meg på lang sikt.

Er det andre ting han har gjort som du føler gir deg angst? Hvordan er han ellers?

Jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Jeg har flyttet til en by i en helt annen del av landet og sitter her helt LOST. Det har vært med på å forsterke angsten min i første omgang, og det blir ikke akkurat bedre av å sitte nervøs for at noe skulle ha skjedd med han. Jeg fikk også vite for fem minutter siden at han har sendt en del meldinger og ringt til ei dame... Det sier jo litt om hvordan han er. Når jeg konfronterte han med det, sa han at det ikke var noe vits i å fortelle meg det... :/

Anonymous poster hash: e1bea...d34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...