Gå til innhold

Hvordan vite hvor mye hunden tåler?

Ylajali

Anbefalte innlegg

Vi tenker på å dra på fjelltur i sommer. 3 dager, med 3 etapper på ca 8 timer.

Den lengste turen hunden vår har vært med på sammen med oss er 4 timers gåing frem og tilbake. Problemet var at hun ble veldig sår på potene og trivdes dårlig med de sokkene vi hadde kjøpt. Hun var også temmelig utslitt en stund etterpå. Det er en amstaff tispe.

Vil ikke begi oss ut på noe som sliter henne fullstendig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åj, såre poter er ikke noe særlig for hund :(

Hvis hun ikke kan bruke sokker ville jeg ikke utsatt hunden for en så lang tur....

Prøv dere frem med sokker ijgen og smør potene med potesalve eller noe annet lindrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier alltid å trene opp frøkna på forhånd før vi drar på fjelltur. Sykkeltrening er glimrende kondisjonstrening, bare unngå asfalt.. Er kondisen noenlunde i boks før vi drar,går hun greit lange etapper (7-9 timer) med kløv. Men som sagt, da må hun trenes på forhånd. Hvor gammel er hun?

Ang. såre poter, ta med potesalve og gjerne potesokker også. Det at hun ikke liker potesokker, prøver hun å bite de av seg? Prøv å fest de godt fast og ikke la henne få "sjansen" til å prøve å bite de av? På langtur pleier de ofte å droppe sånne unoter ganske fort. Vet du hvordan terrenget ca er på turen? Er det stort sett bare stein hele veien eller litt myrunderlag også? Det har også litt å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips! :)

De sokkene hun har er ganske stive, vi tenkte kanskje vi skulle prøve å kjøpe noen i litt bedre kvalitet. Problemet er at hun går med stive bein når hun har dem på, helt merkelig. Men kanskje hun blir vant hvis vi øver litt med nye før vi drar? Tror det er litt blandet underlag ja, men på den ene etappen er det vel ganske mye fjell og rett opp. Hun er 2,5 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du øver litt med sokken på, tror jeg nok dette skal gå bra!

Min hund måtte pent venne seg til å gå med sokk da hun skjærte opp poten sin på glassplinter. Jeg satte sokken godt fast, og ga henne ingen mulighet tilå stoppe opp for å ta den av. Hun vennet seg fort til å gå med sokken. Husk poteslave og vaselin!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia

Vi kjøpte noen kjempegode sokker som satt godt på foten. (Festet med to borrelåser) Han var ikke fornøyd til å begynne med, men det tok fort slutt.

Ellers er jo ikke en Am staff så lett å putte i sekken den blir sliten. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hadde noen gode sokker til dobermannen min også. Med gummi under og glidelås bak, og to borrelåser foran, de gikk han greit med, men med de andre "tøysokkene" likte han ikke å gå med. Dessuten hørtes det ut som om vi kom travende med en hest ...

Disse skoene heter forresten sabro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...