AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #1 Skrevet 31. august 2014 Snuppa nærmer seg 2år og det betyr vel nytt besøk på helsestasjonen etterhvert. Vet det ikke er vaksiner,men hva gjør de da? Lege sjekk,generell prat med helsesøster? Noen som vet?Anonymous poster hash: de7fb...58a
LilleBallerina Skrevet 31. august 2014 #2 Skrevet 31. august 2014 De tester språkforståelsen og snakker om barnets språk. Husker ikke ang legesjekk, men tror ikke vi var hos lege...
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #3 Skrevet 31. august 2014 Hos oss var det mest dill, føler jeg. Men det er også mitt generelle inntrykk av helsestasjonen. Det de gjør i tillegg til vaksiner og måling bærer preg av at de kun ønsker å se barna og foreldrene sammen, for å forsikre seg om at barna har det bra. Turene dit føles bortimot bortkastet.Anonymous poster hash: a4359...40e
Sushi Skrevet 31. august 2014 #4 Skrevet 31. august 2014 Hos oss var det mest dill, føler jeg. Men det er også mitt generelle inntrykk av helsestasjonen. Det de gjør i tillegg til vaksiner og måling bærer preg av at de kun ønsker å se barna og foreldrene sammen, for å forsikre seg om at barna har det bra. Turene dit føles bortimot bortkastet.Anonymous poster hash: a4359...40e Er det bortkasta å sjekke om barn (og foreldre) har det bra? 2-årskontrollen er ikke før ca. 2 år og 3 måneder. De sjekker språk, og det er en legesjekk. Og så sjekker de vekt og høyde som vanlig. 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #5 Skrevet 31. august 2014 Er det bortkasta å sjekke om barn (og foreldre) har det bra? . Nei, det er jo ikke det. Mente vel egentlig at jeg selv ikke har følt at jeg har lært noe av helsesøster som jeg ikke kunne googlet fram på nett selv. Anonymous poster hash: a4359...40e
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #6 Skrevet 31. august 2014 2-årskontrollen skjer stort sett når de er nesten 2 1/2 år har jeg på følelsen av. De sjekker språk, rutiner, om barnet går i bhg osv. Min 2-åring fikk en bamse med beskjed om at den var trøtt, hva gjorde man da? Han la den i en dukkeseng og fikk så beskjed om at bamsen frøs, hva gjorde man da? Da la han på et pledd. Osv Følte egentlig at 2-årskontrollen var relativt omfattende, men så finnes det ingen 3-årskontroll heller da. Så skjønner at de skal gjennom en del. Anonymous poster hash: 60c3b...c0c
Sushi Skrevet 31. august 2014 #7 Skrevet 31. august 2014 Nei, det er jo ikke det. Mente vel egentlig at jeg selv ikke har følt at jeg har lært noe av helsesøster som jeg ikke kunne googlet fram på nett selv. Anonymous poster hash: a4359...40e Det stemmer vel egentlig for min del også. Synes likevel det er greit å gå på slike sjekker. Jeg får bekrefta at alt er bra og får ofte litt skryt i tillegg. Det er jo ikke kontrollene der man IKKE finner noe unormalt som er viktige, men det kan man ikke vite på forhånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå