AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #1 Skrevet 31. august 2014 Har vært på besøk hos søsteren min i helgen , og de har en 9 mnd gammel sønn som lager typiske baby hyl , samt vanker om natta.. Svogeren min kjefter på nevøen min fordi han våkner om natta og på morgenen når han hyler får han kjeft og i tillegg "straff" ved at frokosten som står forran babyen ikke blir servert.. Noe som fører til gråt.. Får helt vondt inni meg, og lurer på om det er normalt å straffe/kjefte på så småbarn fordi de eksprimiterer med stemmen / gir uttrykk for at de kjeder seg..Anonymous poster hash: 0d298...459
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #2 Skrevet 31. august 2014 Kan godt være sant, er mange fæle foreldre der ute. Jeg ville tatt meg en prat med søsteren din, og nei man skal ikke kjefte på de fordi de hyler og våkner, alle babyer tester stemmen sånn og alle babyer våkner på natta i blant. Tips de om at heller kan prøve å avlede babyen på en hyggelig måte med f.eks en leke. Og om det ikke nytter så er det ikke så mye å gjøre, han der faren der burde blitt kastet på hodet ut! Jeg hadde ikke godtatt om mannen min gjorde denne psykisk mishandlingen av sønnen min. http://www.nrk.no/livsstil/sa-mye-sinne-taler-barnet-ditt-1.11621576 Anonymous poster hash: 116ff...0d8 5
Miss Indi Skrevet 31. august 2014 #3 Skrevet 31. august 2014 Har vært på besøk hos søsteren min i helgen , og de har en 9 mnd gammel sønn som lager typiske baby hyl , samt vanker om natta.. Svogeren min kjefter på nevøen min fordi han våkner om natta og på morgenen når han hyler får han kjeft og i tillegg "straff" ved at frokosten som står forran babyen ikke blir servert.. Noe som fører til gråt.. Får helt vondt inni meg, og lurer på om det er normalt å straffe/kjefte på så småbarn fordi de eksprimiterer med stemmen / gir uttrykk for at de kjeder seg..Anonymous poster hash: 0d298...459 Det er misshandling!!!!! Kanskje du skulle tatt en tlf til barnevernet, bare for å få råd. De kunne ha tatt en tlf. Noe bør gjøres. Foreldrene er HELT på jordet. Straffen i dette tilfellet funker fullstendig mot sin hensikt og barnet blir bare mishandlet og usikker. Stakkars liten. ! Du er oppegående, hjelp foreldrene å bli bedre, men å si i fra til dem selv, kan være vanskelig. 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #4 Skrevet 31. august 2014 Det er misshandling!!!!! Kanskje du skulle tatt en tlf til barnevernet, bare for å få råd. De kunne ha tatt en tlf. Noe bør gjøres. Foreldrene er HELT på jordet. Straffen i dette tilfellet funker fullstendig mot sin hensikt og barnet blir bare mishandlet og usikker. Stakkars liten. ! Du er oppegående, hjelp foreldrene å bli bedre, men å si i fra til dem selv, kan være vanskelig. Barnevernet ringer ikke folk sånn, de må få en bekymringsmelding eller at foreldrene selv tar kontakt. Anonymous poster hash: 116ff...0d8
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #5 Skrevet 31. august 2014 Han har nok misforstått en del. Forklar han at dette er et lite menneske ikke en hundevalp. Skjønner det er ubehagelig å konfrontere dem med noe sånt, men vi har alle ansvar for å forsvare barn som blir dårlig behandlet. Gjør det før barnet tar skade av, det eller hele situasjonen eskalerer. Anonymous poster hash: 2e39e...3d8 5
Ylva Virvla Skrevet 31. august 2014 #6 Skrevet 31. august 2014 GRUSOMT Et så lite barn skjønner ikke at han ikke får frokost fordi han hyler. Han kan ingenting for at han våkner om natta. Synes ingenting om å holde på sånn med et eldre barn heller, men å holde på sånn med en baby er jo bare fælt og har dessuten ingenting for seg. 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #7 Skrevet 31. august 2014 GRUSOMT Et så lite barn skjønner ikke at han ikke får frokost fordi han hyler. Han kan ingenting for at han våkner om natta. Synes ingenting om å holde på sånn med et eldre barn heller, men å holde på sånn med en baby er jo bare fælt og har dessuten ingenting for seg. Akkurat, ungen skjønner ikke hvorfor han ikke får frokost, han er alt for liten til å koble det til at det er pga hylingen. Og hylingen for han er stemmetesting og en del av utviklingen, ikke rampestreker. Høres ut som at kanskje mora lar faren gjøre dette fordi hun ikke tør annet? Anonymous poster hash: 116ff...0d8 2
Miss Indi Skrevet 31. august 2014 #8 Skrevet 31. august 2014 Barnevernet ringer ikke folk sånn, de må få en bekymringsmelding eller at foreldrene selv tar kontakt.Anonymous poster hash: 116ff...0d8 Det er helt feil. Det er bare å ringe dem å be om råd!! 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #9 Skrevet 31. august 2014 Det er helt feil. Det er bare å ringe dem å be om råd!! Selvfølgelig kan man be de om råd Men du skrev "de kunne tatt en tlf", noe jeg tolket som at bv kan ringe foreldrene, men kanskje jeg misforstod Anonymous poster hash: 116ff...0d8
kaprifolen Skrevet 31. august 2014 #10 Skrevet 31. august 2014 Hadde også irettesatt dem, og påpekt at deg her er snakk om et barn, ikke en valp. Og jeg er "streng" nok til å slenge litt relevant faglitteratur på bordet og sagt "les dette, eller så får jeg helsesøster og barnevern til å forklare det til deg". 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #11 Skrevet 31. august 2014 Jeg må bare spørre dere som drar frem valpe eksempelet, hva mener dere med dette? er dette oppførsel som dere synes er ok mot en valp? en valp og et lite barn er ikke så forskjellige i hva de forstår og ikke... en liten valp forstår heller ikke kjeft mot at den må på do om natten feks. jeg blir så provosert når man hører om uakseptabel behandling av barn så kommer det en eller annen dust med kommentaren "det er ikke en hund" Anonymous poster hash: b8c27...77f 9
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #12 Skrevet 31. august 2014 Jeg må bare spørre dere som drar frem valpe eksempelet, hva mener dere med dette? er dette oppførsel som dere synes er ok mot en valp? en valp og et lite barn er ikke så forskjellige i hva de forstår og ikke... en liten valp forstår heller ikke kjeft mot at den må på do om natten feks. jeg blir så provosert når man hører om uakseptabel behandling av barn så kommer det en eller annen dust med kommentaren "det er ikke en hund" Anonymous poster hash: b8c27...77f Enig med du! Anonymous poster hash: 116ff...0d8 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #13 Skrevet 31. august 2014 Jeg må bare spørre dere som drar frem valpe eksempelet, hva mener dere med dette? er dette oppførsel som dere synes er ok mot en valp? en valp og et lite barn er ikke så forskjellige i hva de forstår og ikke... en liten valp forstår heller ikke kjeft mot at den må på do om natten feks. jeg blir så provosert når man hører om uakseptabel behandling av barn så kommer det en eller annen dust med kommentaren "det er ikke en hund"Anonymous poster hash: b8c27...77f Det er vel ingen som kjefter på en valp fordi den må på do. Poenget her er at å oppdra et barn kontra å oppdra en valp. For strengt tatt så består det å oppdra dyr i å irettesette (ikke kjefte, aldri kjefte) og det gjør man gjerne ikke til en liten baby eller små barn så tidlig. Anonymous poster hash: bb2b3...758
Gjest AllisHagtorn Skrevet 31. august 2014 #14 Skrevet 31. august 2014 Jeg synes dette kvalifiserer for en bekymringsmelding til barnevern og helsestasjon som kan veilede dem i hjemmesituasjoner. Dette anser jeg for å være mishandling av barn. 7
Ciara Skrevet 31. august 2014 #15 Skrevet 31. august 2014 Dette er overhodet ikke normalt. At man kan bli ekstremt sliten og frustrert av å ha en baby som våkner ofte om natten, er klart. Man kan også bli så sliten at man blir sint der og da, og komme med et utbrudd en gang i blant. Men å straffe et barn på denne måten - et barn som attpåtil bare er ni måneder - det vitner om en skremmende mangel på kunnskap om barn. Det høres også forferdelig hjerteløst ut. Hvordan er denne faren ellers? Jeg hadde sagt fra til søster eller ringt barnevernet. Sannsynligvis hadde jeg også blitt oppbrakt der og da og sagt hva jeg mente... 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #16 Skrevet 31. august 2014 Jeg tenker også at det er på sin plass å melde fra om dette, for disse foreldrene viser en ekstremt manglende forståelse for barnets behov, og de må lære seg å gi omsorg på riktig måte. Det kan de få veiledning til, og jo før jo heller.Anonymous poster hash: a1306...1d0 4
Betasuppe Skrevet 31. august 2014 #17 Skrevet 31. august 2014 Si fra til foreldrene først, og hvis de støter deg ut så hadde jeg meldt fra!
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #18 Skrevet 31. august 2014 Blir helt kvalm nå! Har ei jente på 8 mnd som oppfører seg likt. Tester stemmen mye og blir en del hyl. De gjør det jo ikke for å være slem. Dette ville jeg ringt barnevernet for. Stakkars gutt som får kjeft og nektet mat for helt normal babyoppførsel. Oppvåkning på natta er ikke uvanlig, det kan være han har vondt i gommene, magen eller til og med att farens oppførsel gjør han så utrygg att han sover dårligAnonymous poster hash: 72839...46f 4
minister-mio Skrevet 31. august 2014 #19 Skrevet 31. august 2014 Barnet på 9 måneder kommuniserer jo med hyl. Helt drøyt å straffe og kjefte! Du må snakke med din søster TS! 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #20 Skrevet 31. august 2014 Hvis du er seriøs med dette innlegget så håper jeg du melder ifra til noen. Egentlig burde du sagt noe der og da til foreldrene, ikke bare stått og sett på. Babyer kommuniserer ved å gråte, det er deres språk. Anonymous poster hash: e8fc4...7cb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå