Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Farget håret med henna for en stund siden, og resultatet var knapt synlig. Kan det ha noe med at vannet ikke var varmt nok da jeg blandet ut fargen? Eller var fargen bare alt for nær min egen? Brukte "bewitchng brown" fra BodyShop. Hadde i fargen i 5-6 timer. Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Hvilken farge en får varierer veldig fra hår til hår, faktisk. Du kan jo prøve med en sterkere blanding neste gang. :-)

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg har foresten bare prøvd ren henna kjøpt på apoteket.

Skrevet

Hvilken hårfarge du selv har har mye å si. Jeg pleier forresten å blande i noen spiseskjeer olivenolje også, det gjør godt for håret, men for alt jeg vet hjelper det for fargen. Jeg bruker den typen Henna du får kjøpt fra "innvandrerforretninger", vet ikke om det er det samme som du får fra apoteket. Fargen synes godt, men det kan som sagt ha å gjøre med at jeg blander en farge annerledes enn min egen.

Gjest gjest1
Skrevet

Har prøvd Henna-farge fra BodyShop engang, fargen ble fin den...rødt. Hadde hennaen i året i mange mange timer. MEN! Man kan ikke farge håret med vanlig farge før henna-håret har vokst ut..kan ende opp med oransje/grønn hår hvis man gjør det. Tror ikke jeg skal gjenta det.

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg får en følelse av at olivenolje "blokkerer" litt for at fargen trenger inn i håret jeg, men det kan jo være feil.

Men hvordan konsistens har henna-blandingen deres? Er den helt jevn, eller er det små partikler i den som minner litt om sand etc? Lurer litt på om jeg løste den godt nok opp, jeg :-?

Gjest GreenSky
Skrevet

*tenke* Joda, det var små "sandkorn" i den. Konsistensen var vel omtrent som en kukake. (beklager sammenligningen)

Skrevet

Men tror dere kommer det til å bli normalt resultat hvis jeg bruker rød henna i håret nå, selv om jeg nettopp har brukt brun?

Ble jo ganske misfornøyd, den brune synes jo nesten ikke :veldigsur:

Skrevet

Ja, så lenge det er Henna du farger håret med, så går det bra. Men ikke bruk kjemiske hårfarger. Tviler sterkt på at oljen blokkerer, den gjør godt for håret og mitt hår har alltid fått den fargen jeg har ønsket. Det lukter gjørme av håret en uke etterpå, men det er det vel verdt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...