AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #1 Skrevet 30. august 2014 For mange år siden skjedde det noe i fylla. Jeg var veldig full og jeg sov i en seng fullt påkledd. Jeg minnes, som i en drøm, at noen lå over meg og voldtok meg... Jeg vet nok at det skjedde, men jeg minnes det så defust. I ettertid tenkte jeg ikke på det, men i det siste har det kommet tilbake. Jeg har ikke hatt noen kjæreste etter denne såkalte hendelsen. Jeg klarer ikke være når noen... Hvordan skal jeg legge frem dette for fastlegen? Det plager meg, men jeg husker det jo ikke, og jeg aner ikke hvem som gjorde det... Men jeg har det ikke bra i følelseslivet mitt, så jeg må nesten ordne opp i dette nå. Anonymous poster hash: 09b52...fde
Leini Skrevet 30. august 2014 #2 Skrevet 30. august 2014 Hvis det påvirker deg, må du ta tak i det. Hadde det bare vært et diffust minne, og ikke noen sen-traumer, så ville jeg sagt at du bør la det ligge (går an å prate på seg traumer..) Men med mindre det var vitner til det som skjedde, eller at han tilstår, er bevis ol tapt.. En lege vil iallfall kunne hevise deg videre til psykiatrisk sjukepleier. Håper det går bra med deg
Gjest extra Skrevet 30. august 2014 #3 Skrevet 30. august 2014 For mange år siden skjedde det noe i fylla. Jeg var veldig full og jeg sov i en seng fullt påkledd. Jeg minnes, som i en drøm, at noen lå over meg og voldtok meg... Jeg vet nok at det skjedde, men jeg minnes det så defust. I ettertid tenkte jeg ikke på det, men i det siste har det kommet tilbake. Jeg har ikke hatt noen kjæreste etter denne såkalte hendelsen. Jeg klarer ikke være når noen... Hvordan skal jeg legge frem dette for fastlegen? Det plager meg, men jeg husker det jo ikke, og jeg aner ikke hvem som gjorde det... Men jeg har det ikke bra i følelseslivet mitt, så jeg må nesten ordne opp i dette nå. Anonymous poster hash: 4fe78...f16 Snakk med fastlegen din om det og prøv å bli henvist til en psykolog, psykiater eller psykiatrisk sykepleier for å finne ut av tingene. Du kan si ting akkurat slik du vil, en fastlege vil ikke dømme deg eller mistenkeliggjøre deg. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #4 Skrevet 30. august 2014 Hvis det påvirker deg, må du ta tak i det. Hadde det bare vært et diffust minne, og ikke noen sen-traumer, så ville jeg sagt at du bør la det ligge (går an å prate på seg traumer..) Men med mindre det var vitner til det som skjedde, eller at han tilstår, er bevis ol tapt.. En lege vil iallfall kunne hevise deg videre til psykiatrisk sjukepleier. Håper det går bra med deg Jeg ikke vet hvem som gjorde det ... det var en fremmed ... Det påvirker meg, ja, men føler mye skyld fordi jeg var så full ... Føler jeg bare går i en ond sirkel. Anonymous poster hash: 09b52...fde
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #5 Skrevet 30. august 2014 Fortell hva som skjedde og hvordan det har påvirket deg, rett og slett. Anonymous poster hash: 4a5ad...7c8
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #6 Skrevet 30. august 2014 Hvorfor har du laget to identiske tråder? Anonymous poster hash: b3210...573
Leini Skrevet 30. august 2014 #7 Skrevet 30. august 2014 Er det noe som har skjedd som har fått dette minnet frem fra glemselen? Dette kommer vel til å høres litt brutalt ut, men tilgi deg selv. Full? So what? Det skjedde, det er ikke din feil at en idiot lot pølsa stå for tenkinga. DET ER IKKE DIN FEIL.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #8 Skrevet 30. august 2014 Snakk med fastlegen din om det og prøv å bli henvist til en psykolog, psykiater eller psykiatrisk sykepleier for å finne ut av tingene. Du kan si ting akkurat slik du vil, en fastlege vil ikke dømme deg eller mistenkeliggjøre deg. Lykke til! Jeg sliter mye med skam og skyldfølelse fordi jeg havnet i en sånn situasjon. Det hadde ikke skjedd om jeg ikke hadde blitt så full ... Jeg vet heller ikke hvem som gjorde det. Anonymous poster hash: 4fe78...f16
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #9 Skrevet 30. august 2014 Fortell hva som skjedde og hvordan det har påvirket deg, rett og slett. Anonymous poster hash: 4a5ad...7c8 Jo, jeg må prøve på det ... om jeg tør. Anonymous poster hash: 4fe78...f16
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #10 Skrevet 30. august 2014 Hvorfor har du laget to identiske tråder? Anonymous poster hash: b3210...573 Beklager ... fant ikke den andre og trodde ikke det gikk første gangen.. Anonymous poster hash: 09b52...fde
Gjest extra Skrevet 30. august 2014 #11 Skrevet 30. august 2014 Jo, jeg må prøve på det ... om jeg tør. Anonymous poster hash: 4fe78...f16 Du kan også snakke med helseapparatet innenfor det kommunale (typisk Psykisk helse og rus). Saken er at du har mange muligheter.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #12 Skrevet 30. august 2014 Beklager ... fant ikke den andre og trodde ikke det gikk første gangen.. Anonymous poster hash: 09b52...fde Ok. Fort gjort. Anonymous poster hash: b3210...573
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #13 Skrevet 30. august 2014 Er det noe som har skjedd som har fått dette minnet frem fra glemselen? Dette kommer vel til å høres litt brutalt ut, men tilgi deg selv. Full? So what? Det skjedde, det er ikke din feil at en idiot lot pølsa stå for tenkinga. DET ER IKKE DIN FEIL. Minnet har alltid vært der og kvernet, men jeg har ikke turt å føle så mye på det. Men det har kommet sterkere tilbake nå. Kanskje fordi jeg blir eldre og ikke kan holde det tilbake lenger? Jeg kommer meg ikke videre i livet før jeg får ordnet opp i dette... Anonymous poster hash: 09b52...fde
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #14 Skrevet 30. august 2014 Du kan også snakke med helseapparatet innenfor det kommunale (typisk Psykisk helse og rus). Saken er at du har mange muligheter. Det er nok best å snakke med fastlegen først, tenker jeg... Jeg har ingen rusproblemer og har aldri hatt det heller, men jeg var jo ung og drakk alkohol på fest, så gikk det dårlig ... Anonymous poster hash: 4fe78...f16
Gjest extra Skrevet 30. august 2014 #15 Skrevet 30. august 2014 Det er nok best å snakke med fastlegen først, tenker jeg... Jeg har ingen rusproblemer og har aldri hatt det heller, men jeg var jo ung og drakk alkohol på fest, så gikk det dårlig ... Anonymous poster hash: 4fe78...f16 Psykisk helse og rus er ikke basert på kun de som har en rusproblematikk, men det er en kombinert kommunal tjeneste. Dersom de ikke skulle klare å hjelpe deg, så ville du uansett ha blitt henvist til fastlege eller spesialisthelsetjenesten.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #16 Skrevet 31. august 2014 Det var 100% ikke din feil! Det er aldri den som har blitt utsatt for voldtekt sin feil, ALDRI! Om du så låg der naken med spredte ben så er det INGEN som har rett til å "ta seg til rette" uten at du samtykker og er ved bevissthet! Det er ene og alene den mannen som gjorde dette sitt ansvar og skyld. Du skal IKKE føle skam eller skyld i det hele tatt. Du kan ta kontakt med dixi på www.dixi.no. Du fortjener hjelp. Du ble voldtatt og det et IKKE din skyld. Jeg sliter mye med skam og skyldfølelse fordi jeg havnet i en sånn situasjon. Det hadde ikke skjedd om jeg ikke hadde blitt så full ... Jeg vet heller ikke hvem som gjorde det. Anonymous poster hash: 4fe78...f16 Anonymous poster hash: db4ee...ece 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #17 Skrevet 31. august 2014 Våknet du uten klær dagen etter? Har du noen andre bevis for at det faktisk skjedde bortsett fra det difuse minnet? Hvorfor gjorde du ikke noe med det rett etter det hadde skjedd? Vil tro det er lite sannsynlig at du kommer til å finne ut noe mer rundt hva som skjedde så lenge etterpå, men du burde få hjelp til å legge dette bak deg og gå videre.Anonymous poster hash: 2e574...901
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #18 Skrevet 31. august 2014 Er det noe annet kjipt som skjer i livet ditt siden du nå plutselig begynner å "huske" ting som skjedde for mange år siden? Anonymous poster hash: d45f2...8fd
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #19 Skrevet 31. august 2014 Uansett bør du nok se en psykolog. Han kan muligens hjelpe deg å sortere tankene dine slik at du kan skille fantasi fra virkelighet. Anonymous poster hash: d45f2...8fd
Gjest brutal_mann Skrevet 31. august 2014 #20 Skrevet 31. august 2014 Ja, det var en voldtekt. Ja, du har traumer og trenger å få bearbeidet dette. NEI, det var IKKE din skyld! Du har INGENTING å skamme deg over! Men, du har garantert mye å grine, banne og skrike i sinne og smerte over. Når ting er som det er så ville jeg ikke en gang tenkt på å involvere rettsvesenet. Det vil ikke komme annet en frustrasjon utav det, dessverre. Men, jeg ville jobbet med å forstå og akseptere at denne hendelsen ikke reduserer din verdi som menneske. at du fremdeles er en person som har krav på respekt. At du er en person som har råderett over egen kropp. Du har nok ikke annet valg enn å akseptere at dt skjedde, for å så legge det hele bak deg og slutte å fokusere på det. Livet ditt ligger fremfor deg. Konsentrer deg om å bygge det og ikke la fortiden ta fra deg de mulighetene som ligger der i fremtiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå