Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips? Over alt hvor jeg leter finner jeg bare artikler om at blå øyne bare passer til bruntoner og gult/bronse.. Men jeg syns det er så kjedelige farger, har lyst på litt sprekere farger! :) Er så kjedelig å måtte velge de brune tonene når man går i sminkeavdelingen og ser øyenskyggefarger i alle regnbuens farger. Må da være noe mer som ser ok ut til blå øyne? Så: noen som har ideer eller tips? Gjerne med bilde også..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen tips? Over alt hvor jeg leter finner jeg bare artikler om at blå øyne bare passer til bruntoner og gult/bronse.. Men jeg syns det er så kjedelige farger, har lyst på litt sprekere farger! :) Er så kjedelig å måtte velge de brune tonene når man går i sminkeavdelingen og ser øyenskyggefarger i alle regnbuens farger. Må da være noe mer som ser ok ut til blå øyne? Så: noen som har ideer eller tips? Gjerne med bilde også.. :)

Jeg skal love deg at youtube er mer hjelpsomt enn KG med mindre du vil se ut som en panda.

Anonymous poster hash: 566e7...242

Skrevet

Jeg har blå øyne og synes jeg kler best lillatoner på øynene.

Anonymous poster hash: efd7b...37e

• Liker 1
Skrevet

Farger til blå øyne er gul, orange, rød, gull, rosa, lilla og blå og brun :)

Her er en med blå øyne som blogger om sminke, så da kan du se litt selv.

http://www.veckorevyn.com/Smink

Gjest BabyBlue
Skrevet

Red Brick fra MAC er råkul på blå øyne! Men må brukes varsomt da den er ganske skrikende. Orange sånn generelt sett er ganske fint på blå øyne synes jeg, hvor langt man vil dra det velger man selv.

Noe som dette kanskje?

eprdm1.png

(Kilde)

Skrevet

Jeg skjønner at du kanskje ikke mener fargerikt slik som jeg noen ganger mener fargerikt, men..... Du kan helt seriøst bruke akkurat de fargene du vil. Øyefargen har tilnærmet nada å si for om sminke blir fint eller ikke, om det kun er kledelig og flatterende som er målet synes jeg hudtone og generelle farger "i" personen selv har mer å si.

Det er klart at noen farger vil forsterke blå øyne, for eksempel oransje og kobber som BabyBlue nevner over meg her, men om du bare generelt er ute etter å sminke deg fin og ikke bryr deg om at øynene dine blir enten to hakk mer eller mindre blå trenger du ikke tenke på farger.

Når jeg vil forsterke min blåfarge bruker jeg ofte MAC Expensive Pink sammen med MAC Antiqued, og da gnistrer øynene mine nærmest, men det er likevel ikke det som er avgjørende for om sminken er fin eller ikke. Det er dog et nyttig "verktøy" for dager hvor jeg vil ha noe enkelt som funker og som jeg vet jeg føler meg fin i :)

Skrevet

Sølv er fint, Svart, lilla som folk sier er fint, blått! Man kan egentlig bruke alle mulige farger for du kan lage så mange kombinasjoner som gjenspeiler fargen på øynene dine og dine trekk.. Orange og rødt er kanskje litt voldsomt til øynene, men ved å blande de rette fargene sammen og sminke deg sånn du kler det så kan det bli utrolig fint! Prøv deg frem og utforsk litt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...