AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #1 Skrevet 30. august 2014 Hvor mye styrer dere barnas vennskap når de er små? Har en jente som begynte på skolen nå. Hun går i klasse med jentene fra barnehagen, men disse bor ikke i nærheten av oss. Jeg har lagt til rette slik at hun er blitt kjent med to jenter fra klassen som bor i gåavstand fra oss. Hun ble kjent med disse en stund før skolestart. De leker fint sammen. Problemet er at hun ikke er kjempegiret på å gå til disse jentene etter skoletid, men hun maser mye på at hun vil til de hun har gått i barnehage med osv. Nå er jo ettermiddagene hektiske for de fleste av oss i hverdagene, så det er ikke mye sjanse til å avtale besøk og kjøre/hente da. (En ting er for vår del, men passer sjelden for de hun vil besøke også) Hun leker jo med dem på skolen, og evt. i helgene, og ser dem på fritidsaktiviteter de har feller i ukene. Hun går til de jentene som bor i nærheten hvis jeg pusher henne litt, eller så sender jeg melding til foreldrene og spør om jentene vil komme på besøk hit. Er sjelden disse jentene tar initiativ til å komme hit. (noe jeg synes er litt kjipt) Ville dere latt ting gå seg litt til, eller ville dere pushet hardt på at hun skal bli bedre kjent med jentene i nabolaget? Det er jo bare to uker siden de startet på skolen, så det er jo mye som er nytt ennå. Håper hun etterhvert foretrekker de jentene som bor her i nærheten...og at de etterhvert tar litt mer initiativ. Prøver å tenke at foreldrene til disse jentene ikke stresser sånn med dette som jeg gjør, og at det er derfor de sjelden kommer hit på eget initiativ. :gaah Skulle ønske jeg var litt mer avslappet, men jeg har så lyst at jenten min skal ha en god venninne som hun "alltid" kan gå til. Hun er veldig utadvendt og jeg tror ikke hun har noen sosiale problemer eller utfordringer. Har alltid hatt lett for å komme i kontakt med jevnaldrende. Selv sier hun at alt er fint, så det er bare jeg som stresser på dette! Anonymous poster hash: b982a...684
Gjest rangle Skrevet 30. august 2014 #2 Skrevet 30. august 2014 Virker som hun er såpass sosial av seg at dette vil ordne seg av seg selv, men jeg vet med meg selv at jeg ville nok stresset det litt og "presset" på med de nye jentene 2 uker er jo ikke lenge og et par uker til er kanskje alt som skal til er jo såklart trygt for henne med disse hun kjenner fra før da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå