Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

I forbindelse med at kjæresten min har dratt på fest i kveld, spør hun om jeg ikke kan komme og hente henne på byen (Oslo) fordi hun synes det er så skummelt med å gå og med buss, taxi og sånt hvis hun ender opp alene. Jeg vet ikke helt hva jeg tenker om det, og det er ingen "big deal", men er det egentlig greit å be kjæresten holde av lørdagskvelden og kjøre totalt 2 timer midt på natten for å bli hentet på byen? Jeg liker å hjelpe henne og synes det er viktig at jenter tar hensyn til egen sikkerhet når de er ute, men er virkelig så farlig å ta en taxi til togstasjonen eller vanskelig å gjøre en avtale med en venninne? Det er lett å si at man bare skal finne på noe gøy, men det er jo ikke noe poeng i å dra ut selv eller reise til venner når man sitter på vent som privatsjåfør. Jeg svarte vel på henvendelsen noe lunktent, og sitter nå med en litt rar følelse av å bli utnyttet.

Uansett, hva synes panelet? Btw, dette er ikke første gangen.

Anonymous poster hash: a4cad...29d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dere bytter på det å hente hverandre av og til, så er det vel ingen big deal. Jeg hadde lett gjort det for en jeg var sammen med, men det er meg.

Har du allerede planer, så er det jo ikke dårlig gjort om du ikke kan.

• Liker 6
Skrevet

Om det hadde vært meg så hadde jeg hentet kjæresten. Men hun kan ikke rekne med å få et ja hver eneste gang. Det er tross alt snakk om 2 timers med kjøring.

Anonymous poster hash: 32599...b50
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Man skal aldri si aldri. Jeg hentet typen (jeg jente, han gutt, ikke mann) fordi han var nervøs. Når jeg spurte om han kunne hente meg fikk jeg nei. Jeg skjønner kjæresten din litt, bare å gå til bussen syntes jeg var ille nok når jeg fikk et følge på menn som ville ha sex. Jeg takker forsatt øvre makter i dag at det kom noen eldre menn som hjalp meg ut av situasjonen.

Just saying.

Edit: Eksen altså.

Endret av dillyduzit
Skrevet

Hvor ofte er snakk om da?

For meg er det nesten en selvfølge at man gjør det for hverandre.

I våres var kjæresten min hos en kompis. Ble full og spøy og ville hjem. Da tok jeg nattbuss fra Oslo til kompisen (jeg var på byen men edru), og kjørte han hjem.

Og i sommer ville jeg på fest hos en venninne, men det ville tatt meg ca 2 timerå ta kkollektivt hjem og jeg skulle på jobb neste dag. Da kjørte og hentet kjæresren min meg (var 20 min kjøring kontra buss, båt og tog.

Men om det er hver helg og bare en vei så synes jeg ikke det er en selvfølge

• Liker 1
Skrevet

Hei igjen.

Takk for raske svar. Jeg kommer altså til å reise å hente henne, det har jeg tross alt sagt at jeg skal. Spørsmålet går vel heller i retningen: kan hun ikke prøve å finne en løsning som innebærer at ikke partner må holde av en hel kveld fordi man selv synes det er så viktig å reise på byen? Jeg ber aldri om en slik tjeneste selv, fordi jeg vet at hun ikke hadde syntes noe om det (hun vil gjerne hjelpe, men ville ikke syntes noe om å kjøre om natten, by, etc.).

Skrevet

Utnytta for at du blir spurt om å hente kjæresten din ?

Jeg hadde glatt henta kjæresten min om han spurte. Og det gjør jeg ofte også.

Men om man har andre planer er det selvfølgelig lov til å si nei, det passer ikke.

Anonymous poster hash: 99b0e...de1
  • Liker 1
Skrevet

Hei igjen.

Takk for raske svar. Jeg kommer altså til å reise å hente henne, det har jeg tross alt sagt at jeg skal. Spørsmålet går vel heller i retningen: kan hun ikke prøve å finne en løsning som innebærer at ikke partner må holde av en hel kveld fordi man selv synes det er så viktig å reise på byen? Jeg ber aldri om en slik tjeneste selv, fordi jeg vet at hun ikke hadde syntes noe om det (hun vil gjerne hjelpe, men ville ikke syntes noe om å kjøre om natten, by, etc.).

Spørs jo hvor ofte det er. Er det hver helg, så hadde jeg jo sagt ifra.

Skrevet

Hver helg hadde ikke vært aktuelt. Ei heller at jeg ikke kam legge planer fordi hun skal ut. Og jeg hadde ikke hentet henne når jeg er på jobb. Synes 2 timer er litt langt da (hver vei, eller tilsammen?), så om hun hadde festet ute ofte i den avstanden fikk hun nok ta inn på hotell.

Skrevet

Jeg synes to timer kjøring er ganske langt, men kunne nok gjort det innimellom, ellers ville jeg forventet at h*n ordnet det på et annet vis.

Om dere ikke bytter på, så hadde jeg vært enda mindre villig.

Gjest _LilleMy
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noe imot å gjøre det, men jeg hadde ikke sagt ja hver gang for å si det sånn. Skjønner derimot kjæresten din, det kan være skummelt å både ta buss og taxi på natten, med eller uten venninner.

• Liker 1
Skrevet

Hei.

I forbindelse med at kjæresten min har dratt på fest i kveld, spør hun om jeg ikke kan komme og hente henne på byen (Oslo) fordi hun synes det er så skummelt med å gå og med buss, taxi og sånt hvis hun ender opp alene. Jeg vet ikke helt hva jeg tenker om det, og det er ingen "big deal", men er det egentlig greit å be kjæresten holde av lørdagskvelden og kjøre totalt 2 timer midt på natten for å bli hentet på byen? Jeg liker å hjelpe henne og synes det er viktig at jenter tar hensyn til egen sikkerhet når de er ute, men er virkelig så farlig å ta en taxi til togstasjonen eller vanskelig å gjøre en avtale med en venninne? Det er lett å si at man bare skal finne på noe gøy, men det er jo ikke noe poeng i å dra ut selv eller reise til venner når man sitter på vent som privatsjåfør. Jeg svarte vel på henvendelsen noe lunktent, og sitter nå med en litt rar følelse av å bli utnyttet.

Uansett, hva synes panelet? Btw, dette er ikke første gangen.

Jeg synes at hun bør planlegge det slik at hun reiser hjem sammen med en venninne som bor i nærheten av dere, eller evt natter over hos hverandre (for å kunne dra hele veien hjem sammen)

Anonymous poster hash: c6a3b...36e

Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Hei igjen.

Har du spurt henne om dette? Om du ikke har sagt ifra,, og stadig vekk sier ja, så er det jo ikke rart at hun fortsetter å spørre.

Skrevet

Har du spurt henne om dette? Om du ikke har sagt ifra,, og stadig vekk sier ja, så er det jo ikke rart at hun fortsetter å spørre.

Hei.

Ja, jeg har påpekt dette, selv om jeg synes det sier seg selv. Jeg antar i utgangspunktet at heller ikke hun synes det er stor stas å sitte å vente på meg, og innretter meg deretter. Uten at hun trenger å påpeke det ;)

Uansett, dette er en liten sak i den store sammenhengen. Poenget for min del blir vel at jeg synes det ofte heller mot at det er greit at andre (les:jeg) gjør om planer og ordner opp, så lenge det handler om henne. Hun er ofte svært omtenksom og snill, men terskelen for å gjøre tilsvarende er høy.

Skrevet

Du føler deg utnyttet for att kjæresten spør om du kan hente? Jeg var veldig sjelden ute, og kjæresten hadde heldigvis ingen ting imot å hente. Skjønner om det skjer veldig ofte, men ellers er det rart du ikke er villig

• Liker 1
Skrevet

Bor nord i landet, så her betyr to timers kjøring en svipptur ;-) Hadde glatt henta evt kjæreste hvis han spurte. Så lenge det ikke er hver helg.

• Liker 1
Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Hei.

Ja, jeg har påpekt dette, selv om jeg synes det sier seg selv. Jeg antar i utgangspunktet at heller ikke hun synes det er stor stas å sitte å vente på meg, og innretter meg deretter. Uten at hun trenger å påpeke det ;)

Uansett, dette er en liten sak i den store sammenhengen. Poenget for min del blir vel at jeg synes det ofte heller mot at det er greit at andre (les:jeg) gjør om planer og ordner opp, så lenge det handler om henne. Hun er ofte svært omtenksom og snill, men terskelen for å gjøre tilsvarende er høy.

Men om du har påpekt det og dere har snakket om det, hvorfor sier du da ja når hun spør? Om dette irriterer deg så er det jo bare å si nei. Om du fortsetter å si ja, så vil hun mest sannsynlig fortsette å spørre ;)

• Liker 2
Skrevet

Vel, jeg hadde nok gjort det :)

Men jeg hadde forventa at partneren ikke kvia seg for å gjøre det samme for meg om jeg spurte..

2 timer er en ganske lang kjøretur, er det en vei eller tilbake også? :P

Skrevet

Vel, jeg hadde nok gjort det :)

Men jeg hadde forventa at partneren ikke kvia seg for å gjøre det samme for meg om jeg spurte..

2 timer er en ganske lang kjøretur, er det en vei eller tilbake også? :P

Hei :)

Det er heldigvis 2 timer tur/retur.

Skrevet

Så lenge dere ikke drar ut sammen, synes jeg ikke hun skal ta som en selvfølge at du stiller opp. Det er jo tross alt en kveld hvor du også kan gå ut med dine venner, i tillegg til at det er jævlig langt å kjøre, så neste gang sørger du for å ha egne planer. For hvis du stiller opp hver gang, vil maset aldri ende og du blir tatt for gitt og "utnyttet", ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...