Gå til innhold

Jeg er matavhenging og feit.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er rimelig frustrert over meg selv. Å spise mat har blitt en besettelse. Jeg kan ikke moderere meg selv. Spiser jeg ikke alt går jeg rundt og tenker på restene konstant. Kroppen er tung og ubehagelig. Men jeg "MÅ" spise og drikke usunne ting. Det påvirker konsentrasjonen. Har jeg med meg mat på jobb/skole spiser jeg den med en gang og går heller sulten hjem fordi jeg klarer ikke konsentrere meg når jeg vet jeg har mat med meg...

Eneste måten å blitt kvitt avhengigeten måtte blitt å kutte ut mat helt... Eller spise ting jeg ikke liker...

Vurderer å prøve å kun drikke næring jeg trenger. Og da lage noen ufyselige blandinger i mikseren. Feks tunfisk med banan og melk... Da altså å tvinge meg selv til å kun innta næring for å leve, ikke som noe jeg gleder meg til...

Noen som vet hva jeg bør gjøre når jeg av erfaring vet at jeg aldri klarer å moderere mengden mat? Kan denne "drikkedietten" funke?

Anonymous poster hash: 12d21...7d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du bør gjøre er å gå til legen din og fortelle om dette. Det er nemlig ikke normalt, og vil mest sannsynlig falle under betegnelsen spiseforstyrrelse. (Du visste at spiseforstyrrelse ikke alltid er anoreksi eller bulimi?) Overspising eller tvangsspising er en reell lidelse og det trenger behandling. Gå til legen!

Anonymous poster hash: 28ce5...cdb
Skrevet

Jeg er matavhengig og tynn

jeg har akkurat samme problem som deg bare at jeg er tynn, jeg spiser bare usunt men vil ikke gå ned i vekt da.

Anonymous poster hash: 6e004...df8
Skrevet

Ja, støtter en tur til legen og få henvisning til enten psykolog eller ernæringsfysiolog, gjerne begge deler, og helst noen som samarbeider.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...