AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #1 Skrevet 30. august 2014 Er det noen her som har en smart løsning på å få en 180 seng til å bli 179? (2 rammemadrasser med 180 madrasser oppå). Vi har pusset opp soverommet og fjernet ett innebygget skap så vi fikk sengen vår inn dit. Åpningen var 180,5 og sengen vår skal være 180, men det passer pokker ikke inn......Uber frustrert..... Anonymous poster hash: 31363...83c
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #3 Skrevet 30. august 2014 Motorsag? Må vel være ganske stødig på hånden for kun å kutte av 1 cm vil jeg tro. Kanskje jeg kan prøve å høvle eller noe, men usikker på om det går. Tror rammen er laget av spon. Anonymous poster hash: 31363...83c
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #4 Skrevet 30. august 2014 Er det noen her som har en smart løsning på å få en 180 seng til å bli 179? (2 rammemadrasser med 180 madrasser oppå). Vi har pusset opp soverommet og fjernet ett innebygget skap så vi fikk sengen vår inn dit. Åpningen var 180,5 og sengen vår skal være 180, men det passer pokker ikke inn......Uber frustrert..... Anonymous poster hash: 31363...83c Er det listverk mellom gulv og vegg som hindrer sengen i å få plass, så kunne evt listene fjernes/byttes ut med smalere lister Anonymous poster hash: 5a6f9...20d 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #5 Skrevet 30. august 2014 Om rammet er laget av tre eller spon så kanskje dere kan pusse/slipe litt på begge sider? Anonymous poster hash: 751e3...596
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #6 Skrevet 30. august 2014 Er det noen her som har en smart løsning på å få en 180 seng til å bli 179? (2 rammemadrasser med 180 madrasser oppå). Vi har pusset opp soverommet og fjernet ett innebygget skap så vi fikk sengen vår inn dit. Åpningen var 180,5 og sengen vår skal være 180, men det passer pokker ikke inn......Uber frustrert..... Anonymous poster hash: 31363...83c Evt bytt ut sidene på sengen med et tynnere materiale Anonymous poster hash: 5a6f9...20d 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #7 Skrevet 30. august 2014 Må vel være ganske stødig på hånden for kun å kutte av 1 cm vil jeg tro. Kanskje jeg kan prøve å høvle eller noe, men usikker på om det går. Tror rammen er laget av spon. Anonymous poster hash: 31363...83c Lag ny ramme med tynnere materiale Anonymous poster hash: 5a6f9...20d
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #8 Skrevet 30. august 2014 Må vel være ganske stødig på hånden for kun å kutte av 1 cm vil jeg tro. Kanskje jeg kan prøve å høvle eller noe, men usikker på om det går. Tror rammen er laget av spon. Anonymous poster hash: 31363...83c Er det for trangt fra vegg til vegg, eller er det bare på gulvet at det er for trangt? Evt fjern listverket langs gulvet Anonymous poster hash: 5a6f9...20d
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #9 Skrevet 30. august 2014 Er det noen her som har en smart løsning på å få en 180 seng til å bli 179? (2 rammemadrasser med 180 madrasser oppå). Vi har pusset opp soverommet og fjernet ett innebygget skap så vi fikk sengen vår inn dit. Åpningen var 180,5 og sengen vår skal være 180, men det passer pokker ikke inn......Uber frustrert..... Anonymous poster hash: 31363...83c Går det an å sette ben på rammemadrassene, slik at du kan ta bort kantene på sengen? Anonymous poster hash: 5a6f9...20d
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #10 Skrevet 30. august 2014 Det er ikke listene som sperrer desverre. Det er selve bredden på sengen som er problemet. Klarte å skrelle av min nye tapet på mitt nyoppussede soverom når jeg skulle sette sengen på plass. Skikkelig fortvilt. Jeg kjøpte 180 seng for å få den inn der og det falt meg ikke inn at den var enda bredere Jeg er dessverre ikke så handy så jeg klarer ikke å lage ny ramme. Og om jeg skal pusse er jeg redd for at det blir fryktelig ujevnt også passer den ikke likevel.....Møkka seng! Hadde det gått ann å demontere bort den ene planken eller vil det gå heftig ut over stabiliteten på senga tro? Anonymous poster hash: 31363...83c
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #11 Skrevet 30. august 2014 Det er ikke listene som sperrer desverre. Det er selve bredden på sengen som er problemet. Klarte å skrelle av min nye tapet på mitt nyoppussede soverom når jeg skulle sette sengen på plass. Skikkelig fortvilt. Jeg kjøpte 180 seng for å få den inn der og det falt meg ikke inn at den var enda bredere Jeg er dessverre ikke så handy så jeg klarer ikke å lage ny ramme. Og om jeg skal pusse er jeg redd for at det blir fryktelig ujevnt også passer den ikke likevel.....Møkka seng! Hadde det gått ann å demontere bort den ene planken eller vil det gå heftig ut over stabiliteten på senga tro? Anonymous poster hash: 31363...83c Har du link til sengen og evt monteringsanvisningen, så kanskje noen av oss kan svare på det spørsmålet Anonymous poster hash: 5a6f9...20d
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #12 Skrevet 30. august 2014 Har du link til sengen og evt monteringsanvisningen, så kanskje noen av oss kan svare på det spørsmålet Anonymous poster hash: 5a6f9...20d sånn er den men med andre ben. http://www.skeidar.no/produkter/nova-plus-kontinental-madrass-150x200-cm har snudd den og løsnet litt av stoffet og ser det er sånn kuttede tagger som gjør festene. Kanskje jeg bare kan sage taggene dypere, da vil det jo evt gjøre at sengen blir mindre, kanskje....Det er dobbelt lag med plater så jeg må demontere hele møkka først også kanskje sengebunnen må tilpasses også Anonymous poster hash: 31363...83c
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #13 Skrevet 30. august 2014 sånn er den men med andre ben. http://www.skeidar.no/produkter/nova-plus-kontinental-madrass-150x200-cm har snudd den og løsnet litt av stoffet og ser det er sånn kuttede tagger som gjør festene. Kanskje jeg bare kan sage taggene dypere, da vil det jo evt gjøre at sengen blir mindre, kanskje....Det er dobbelt lag med plater så jeg må demontere hele møkka først også kanskje sengebunnen må tilpasses også Anonymous poster hash: 31363...83c Hvis det ser ut slik som på side 11 i denne brosjyren, så vil jeg tro at det går greit å flytte en av sideveggene i senga. Den har tykke ben som den hviler på også, ser det ut til. Evt skaff annen type beslag til å sette sammen senga med igjen, i hjørnene, dersom det du tenker å prøve går galt. Lykke til! http://viewer.zmags.com/publication/73d091ed#/73d091ed/10 Anonymous poster hash: 5a6f9...20d
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #14 Skrevet 30. august 2014 sånn er den men med andre ben. http://www.skeidar.no/produkter/nova-plus-kontinental-madrass-150x200-cm har snudd den og løsnet litt av stoffet og ser det er sånn kuttede tagger som gjør festene. Kanskje jeg bare kan sage taggene dypere, da vil det jo evt gjøre at sengen blir mindre, kanskje....Det er dobbelt lag med plater så jeg må demontere hele møkka først også kanskje sengebunnen må tilpasses også Anonymous poster hash: 31363...83c Du har ikke mulighet til å sette senga anderledes i det rommet, da? (slik at du slipper å forandre på konstruksjonen?) Anonymous poster hash: 5a6f9...20d
Gjest Lille-pus Skrevet 30. august 2014 #15 Skrevet 30. august 2014 Har du målt sengen og målt åpningen? Det er fryktelig lurt før du begynner å mekke på en kontinentalseng. Jeg vet det er lett å si at det må alltid være litt fabrikasjonstoleranse involvert, og at 0,5 cm desverre sjelden er nok når store ting skal inn på plass. Dette siden det krever uhyre nøyaktighet når sengen skal plasseres, fordi blir den bare en liten cm skråpassert så vil den ikke komme inn med en toleranse på 0,5 cm.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #16 Skrevet 30. august 2014 Jeg har alltid trodd at 180 seng betyr at madrassen(e) er 180 og dersom du har dem i en seng med kant rundt (og ikke bare rett på ben) blir det såklart bredere.... dvs du får vel ikke plass til mer enn akkurat madrassen(e) på den plassen du har tilgjengelig? Anonymous poster hash: 7b0b3...f91 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #17 Skrevet 30. august 2014 Jeg har alltid trodd at 180 seng betyr at madrassen(e) er 180 og dersom du har dem i en seng med kant rundt (og ikke bare rett på ben) blir det såklart bredere.... dvs du får vel ikke plass til mer enn akkurat madrassen(e) på den plassen du har tilgjengelig?Anonymous poster hash: 7b0b3...f91 Det har jeg å lært nå. Har tydeligvis gått litt fort i svingene for meg Anonymous poster hash: 31363...83c
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #18 Skrevet 30. august 2014 Har du målt sengen og målt åpningen? Det er fryktelig lurt før du begynner å mekke på en kontinentalseng. Jeg vet det er lett å si at det må alltid være litt fabrikasjonstoleranse involvert, og at 0,5 cm desverre sjelden er nok når store ting skal inn på plass. Dette siden det krever uhyre nøyaktighet når sengen skal plasseres, fordi blir den bare en liten cm skråpassert så vil den ikke komme inn med en toleranse på 0,5 cm. Jepp, jeg målte begge deler. Men siden jeg ikke akkurat er så handy så har hodet mitt laget en Donald løsning som virket fryktelig logisk, men som ikke helt holdt mål likevel. Men dette fikser jeg! (selv om det er jævlig surt med den nye tapeten min) Anonymous poster hash: 31363...83c
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #19 Skrevet 30. august 2014 Hvis det ser ut slik som på side 11 i denne brosjyren, så vil jeg tro at det går greit å flytte en av sideveggene i senga. Den har tykke ben som den hviler på også, ser det ut til. Evt skaff annen type beslag til å sette sammen senga med igjen, i hjørnene, dersom det du tenker å prøve går galt. Lykke til! http://viewer.zmags.com/publication/73d091ed#/73d091ed/10 Anonymous poster hash: 5a6f9...20d Supert! Hjertelig takk Jeg skal prøve å flytte sideveggen litt i morgen, så skal jeg oppdatere hvordan det gikk! Anonymous poster hash: 31363...83c
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #20 Skrevet 30. august 2014 Supert! Hjertelig takk Jeg skal prøve å flytte sideveggen litt i morgen, så skal jeg oppdatere hvordan det gikk! Anonymous poster hash: 31363...83c Hei Tusen takk for hyggelig tilbakemelding Jeg håper at du får sove godt, og ønsker deg lykke til med arbeidet i morgen Jeg er sikker på at resultatet blir bra Anonymous poster hash: 5a6f9...20d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå