AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #1 Skrevet 30. august 2014 .... og hvor mange og hvilke konti har dere? Jeg har: - Studentkonto (Brukskonto) - Høyrentekonto (som er til sparing/buffer) - BSU Anonymous poster hash: 068c2...522
AndreasBR Skrevet 30. august 2014 #2 Skrevet 30. august 2014 (endret) Jeg sparer ingenting enda siden jeg nylig har fått refinansiert et par dumme valg. Men jeg holder på å flytte alt av kontoer til DnB, og da blir det: - Brukskonto med bankkort - Lønning/regningskonto - BSU konto. Regner med at jeg kommer spare 1500 på BSU hver måned, samt opprette en superspar (2.6% rente) som bufferkonto. Du spør om hva vi legger bort i sparing, men sier ingenting om hva du sparer. : > Endret 30. august 2014 av AndreasBR 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #3 Skrevet 30. august 2014 Sparer ca 15 000 kr hver måned. Har vanlig sparekonto, BSU, to brukskonto med bankkort. Anonymous poster hash: 10204...b31
AndreasBR Skrevet 30. august 2014 #4 Skrevet 30. august 2014 Sparer ca 15 000 kr hver måned. Har vanlig sparekonto, BSU, to brukskonto med bankkort. Anonymous poster hash: 10204...b31 :O Skulle ønske jeg hadde råd til det, haha
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #5 Skrevet 31. august 2014 Jeg sparer ingenting enda siden jeg nylig har fått refinansiert et par dumme valg. Men jeg holder på å flytte alt av kontoer til DnB, og da blir det: - Brukskonto med bankkort - Lønning/regningskonto - BSU konto. Regner med at jeg kommer spare 1500 på BSU hver måned, samt opprette en superspar (2.6% rente) som bufferkonto. Du spør om hva vi legger bort i sparing, men sier ingenting om hva du sparer. : > Hvorfor Dnb? De er dyre, dårlige og har lav sparerente. Anonymous poster hash: be860...dcd
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #6 Skrevet 31. august 2014 Hvorfor Dnb? De er dyre, dårlige og har lav sparerente. Anonymous poster hash: be860...dcd Sikkert fordi dnb har en skikkelig nettbank. Noe som faktisk er verdt. Anonymous poster hash: 7d797...fed
Anglofil Skrevet 31. august 2014 #7 Skrevet 31. august 2014 (endret) Tidligere sparte jeg mellom 10-15000 kr per måned (som student). Hadde da BSU, BSU 2.0 og ulike høyrentekontoer foruten vanlig brukskonto. I januar kjøpte jeg leilighet og betaler heller ekstra ned på lånet som er rundt 10000 kr per måned (det varierer fordi man noen ganger får uforutsette utgifter, lisensen skal betales osv). Jeg har heller ikke lenger BSU-kontene siden jeg måtte bruke disse ved boligkjøp. Jeg har derfor bare høyrentekonto ved siden av vanlig brukskonto. Mvh Yvonne Endret 31. august 2014 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #8 Skrevet 31. august 2014 Tidligere sparte jeg mellom 10-15000 kr per måned (som student). Hadde da BSU, BSU 2.0 og ulike høyrentekontoer foruten vanlig brukskonto. I januar kjøpte jeg leilighet og betaler heller ekstra ned på lånet som er rundt 10000 kr per måned (det varierer fordi man noen ganger får uforutsette utgifter, lisensen skal betales osv). Jeg har heller ikke lenger BSU-kontene siden jeg måtte bruke disse ved boligkjøp. Jeg har derfor bare høyrentekonto ved siden av vanlig brukskonto. Mvh Yvonne Sparte du 10-15000 med eller uten studielånet? Et lå er jo ikke akkurat egne penger, de skal tilbakebetales, så det var vel kanskje uten dem? Det er jo skikkelig bra gjort Anonymous poster hash: be860...dcd
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #9 Skrevet 31. august 2014 lån* Anonymous poster hash: be860...dcd
Anglofil Skrevet 31. august 2014 #10 Skrevet 31. august 2014 Sparte du 10-15000 med eller uten studielånet? Et lå er jo ikke akkurat egne penger, de skal tilbakebetales, så det var vel kanskje uten dem? Det er jo skikkelig bra gjort Anonymous poster hash: be860...dcd Ja, jeg hadde studielån og levde av dem. Klart jeg vet det skal tilbakebetales, men det gav ihvertfall meg mulighet til å spare såpass mye at jeg kunne kjøpe meg en leilighet rett etter at jeg fikk meg fast jobb. Mvh Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #11 Skrevet 31. august 2014 Hvorfor Dnb? De er dyre, dårlige og har lav sparerente. Anonymous poster hash: be860...dcd DNB er ikke dårlige. DNB har best tilgjengelighet, kjempebra mobil- og nettbank, og er generelt konkurransedyktige på det meste. Anonymous poster hash: 44fc2...ab4 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #12 Skrevet 31. august 2014 Ja, jeg hadde studielån og levde av dem. Klart jeg vet det skal tilbakebetales, men det gav ihvertfall meg mulighet til å spare såpass mye at jeg kunne kjøpe meg en leilighet rett etter at jeg fikk meg fast jobb. Mvh Yvonne Å ja, jeg har alltid trodd at de trekker fra det lånet en evt har fra før av jeg, ikke at de ser på annet lån som egenkapital. Kanskje det er litt ulik praksis. På meg trakk de fra studielånet selv om jeg hadde spart det på egen konto som kapital i tillegg til annen egenkapital Anonymous poster hash: be860...dcd
Anglofil Skrevet 31. august 2014 #13 Skrevet 31. august 2014 (endret) Å ja, jeg har alltid trodd at de trekker fra det lånet en evt har fra før av jeg, ikke at de ser på annet lån som egenkapital. Kanskje det er litt ulik praksis. På meg trakk de fra studielånet selv om jeg hadde spart det på egen konto som kapital i tillegg til annen egenkapital Anonymous poster hash: be860...dcd De så på sparepengene som egenkapital, men trakk fra studielånet fra lånet jeg kunne fått..Jeg kunne fått låne 800.000 kr alene, men så var de så snille og lot min mor være medlåntaker (hun betaler selvsagt ikke på lånet, men hennes inntekt regnes med) og da fikk jeg låne 1,2 millioner. Det var derimot nok til å kjøpe egen leilighet (lånte 1 million). Mvh Yvonne Endret 31. august 2014 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #14 Skrevet 31. august 2014 DNB er ikke dårlige. DNB har best tilgjengelighet, kjempebra mobil- og nettbank, og er generelt konkurransedyktige på det meste. Anonymous poster hash: 44fc2...ab4 Jeg har Ya-bank. Aldri opplevd at nettbank eller app har vært nede. Og de har høye innskuddsrenter. Jeg prøvde DNB for et par år siden med sa fort opp kontoene mine der da jeg oppdaget Ya.Anonymous poster hash: 9faf8...e39 1
Anglofil Skrevet 31. august 2014 #15 Skrevet 31. august 2014 Jeg har Ya-bank. Aldri opplevd at nettbank eller app har vært nede. Og de har høye innskuddsrenter. Jeg prøvde DNB for et par år siden med sa fort opp kontoene mine der da jeg oppdaget Ya.Anonymous poster hash: 9faf8...e39 Jeg har også YaBank, samt Bank Norwegian, Topprente.no og noen flere, i tillegg til DnB. DnB er ikke spesielt gode på sparing, men de har andre produkter (som lån og brukskonto, samt et godt kundeforhold) som gjør dem attraktive i mine øyne. Min erfaring er at DnB er ikke så ille som mange skal ha det til, og jeg er svært fornøyd med deres kundebehandling, spesielt ift lån, hvor ingen andre enn nettopp dem ønsket å gi meg lån. Men spareproduktene deres er heller ikke jeg fornøyd med å velger andre banker til dette. Mvh Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #16 Skrevet 31. august 2014 Vi sparer 20 000 til sammen hver mnd. (bor ca gratis) og sparer alt på sparekonto da vi håper å kjøpe leilighet nr. 2 ti neste sommer... Anonymous poster hash: 96273...772
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #17 Skrevet 31. august 2014 Sparer 500 i fond og 300 til sparekonto fast hver måned + 5kr mikrospar for hver gang jeg drar kortet. Også overfører jeg til sparekonto når jeg føler jeg har noe til overs. Dvs når feriepengene kommer setter jeg over alt som er mer enn vanlig lønn på sparekonto, overtid, skattepenger, bonuser osv går rett på sparekonto. Sparekonto i banknorwegian og andre konti i nordea. I fjor resulterte denne "spareplanen" i ca 100.000kr i sparing. Hittil i år har jeg bare spare rundt 25.000 tror jeg, men desemberlønna har jo ikke kommet enda Anonymous poster hash: 6ab45...8d3
AndreasBR Skrevet 31. august 2014 #18 Skrevet 31. august 2014 Hvorfor Dnb? De er dyre, dårlige og har lav sparerente. Anonymous poster hash: be860...dcd 3.45% rente på boliglånet, 4.75% rente på BSU'en, 2.6% rente fra første krone på sparekonto.. ja.. Veldig veldig dyrt... Den dagen du tør skrive under noe annet enn "Anonym" så har du noe du skulle sagt. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #19 Skrevet 31. august 2014 Sparer rundt 5000 i mnd i snitt. Har høyrentekonti i flere ulike banker, og flytter pengene dit det beste tilbudet er til enhver tid. Viktig å bruke forbrukermakten også som sparekunde, siden de fleste banker ser ut til å tenke kun på lånekunder. Jeg har Skandiabanken til lønnskonto, men hver gang jeg logger på griner beskjeden "VI HAR SENKET RENTEN IGJEN" mot meg. Som en fast påminner om at jeg ikke oppbevarer sparepengene mine der Er ellers fornøyd med Skanidabanken som brukskonto. Litt overrasket over at flere skryter over god nettbank hos DNB, synes jeg stadig leser at den er nede. Anonymous poster hash: 12c0b...e28
AndreasBR Skrevet 31. august 2014 #20 Skrevet 31. august 2014 Jeg har Ya-bank. Aldri opplevd at nettbank eller app har vært nede. Og de har høye innskuddsrenter. Jeg prøvde DNB for et par år siden med sa fort opp kontoene mine der da jeg oppdaget Ya.Anonymous poster hash: 9faf8...e39 Fant ikke noe boliglån hos Yabank. Kunne derimot brukt den som sparekonto.. hmm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå