Gå til innhold

Handle dyre ting på ebay

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, skal kjøpe noe som vaneligvis koster 1800 i norge men har bestemt meg for å kjøpe på ebay da det bare koster 1000-1200 der så man sparer jo bare i det.

Har funnet en selger som ser ut som en grei selger, men vil gjerne ha tips fra dere. Har ebay-konto, har bare bestilt fra ebay et par ganger og det bare billige ting som ikke er merker.

Denne fyren har

(5619 )

100% Positive feedback

Virker det trygt utifra det? Jeg gikk innpå og det er ingen negative, og har sett igjennom et par av feedbackene hvor det bare står positivt..

tar gjerne imot tips :)

Anonymous poster hash: a1ace...49a
Videoannonse
Annonse
Gjest auroravictoria
Skrevet (endret)

Husk tollen! Blir kanskje ikke så billig likevel? 100% positiv feedback er så bra det kan være hvis han i tillegg er topp rated seller

Endret av auroravictoria
Skrevet

Husk tollen! Blir kanskje ikke så billig likevel? 100% positiv feedback er så bra det kan være hvis han i tillegg er topp rated seller

Hvor kan jeg sjekke om han er top-rated? Har sjekket på importkalkulatoren og det blir 1200 til sammen så prisen er i stand, er bare det om det er trygt. :)

Skrevet

Vet ikke hvor mye det har å si men vil legge til han at han sender fra USA :)

Skrevet

Har også hørt at man helst bør bruke paypal, men det har jeg ikke mulighet for akkurat nå. Har bare mulighet til bankkort eller spendon hva anbefales?

Skrevet

Har også hørt at man helst bør bruke paypal, men det har jeg ikke mulighet for akkurat nå. Har bare mulighet til bankkort eller spendon hva anbefales?

Da anbefales det at du venter til du har fikset deg paypal. Ikke bruk noe annet. Så lenge bankkortet ditt har en visa/mastercard del kan du koble det opp mot paypal.

Vær sikker på at du kjøper rett størrelse, farge og slike ting. Det koster en del hvis du skal returnere noe siden det må sendes med sporing, og fraktkostnaden får du ikke refundert.

Personlig ville jeg prøvd å finne varen i en nettbutikk i dette tilfellet siden det er sko og vanskelig å vite om du får ekte vare.

Skrevet

Hvor kan jeg sjekke om han er top-rated? Har sjekket på importkalkulatoren og det blir 1200 til sammen så prisen er i stand, er bare det om det er trygt. :)

Du mener du skal slippe unna fortollingsgebyret?

Anonymous poster hash: 74200...e8a

Skrevet

Nei?? Når har jeg sagt det? Jeg sier at det blir 1200 tilsammen!

• Liker 3
Skrevet

...

• Liker 1
Skrevet

Da anbefales det at du venter til du har fikset deg paypal. Ikke bruk noe annet. Så lenge bankkortet ditt har en visa/mastercard del kan du koble det opp mot paypal.

Vær sikker på at du kjøper rett størrelse, farge og slike ting. Det koster en del hvis du skal returnere noe siden det må sendes med sporing, og fraktkostnaden får du ikke refundert.

Personlig ville jeg prøvd å finne varen i en nettbutikk i dette tilfellet siden det er sko og vanskelig å vite om du får ekte vare.

Så du tror ikke at disse er ekte varer? Har prøvd å leite fram til nettbutikker, men jeg finner ingen jeg stoler på og sånn sett vet jeg at ebay er sikker, men er redd for dette med forfalske men mtp prisen antok jeg at de mest sannsynlig var ekte.

Gjest Solsmil
Skrevet

Nei?? Når har jeg sagt det? Jeg sier at det blir 1200 tilsammen!

Det var ikke meg du siterte, men toll/moms og fortollingsgebyr er to forskjellige ting. Fortollingsgebyr er det gebyret de tar for å fortolke varen, i tillegg til toll/moms. Det kan variere, det kan bli ganske høyt og det kommer ikke opp på importkalkulatoren

Skrevet

Så du tror ikke at disse er ekte varer? Har prøvd å leite fram til nettbutikker, men jeg finner ingen jeg stoler på og sånn sett vet jeg at ebay er sikker, men er redd for dette med forfalske men mtp prisen antok jeg at de mest sannsynlig var ekte.

Jeg har ikke kunnskapen nok til å si om de er ekte eller ikke.

Det jeg vet er at de lages mye fake sko og ebay flommer over av fake merkevarer.

Ebay er ikke 100% sikker. De gjør et halvhjertet forsøk på å luke ut de åpenbart fake varene, og du er ikke garantert å få tilbake pengene hvis du får en fake vare.

Da må du kunne bevise at den er fake, og i noen tilfeller blir du bedt om å returnere varen for egen regning.

Det er også mulig å finne ekte varer der, men jeg personlig hadde vært skeptisk til å kjøpe nike sko der, selv om selger har 100% feedback og er top-rated (som ikke betyr en dritt).

Om du er villig til å ta sjansen er jo helt opp til deg. Er du usikker på om en nettbutikk er trygg er det jo bare spørre her eller google butikken.

Skrevet

Det var ikke meg du siterte, men toll/moms og fortollingsgebyr er to forskjellige ting. Fortollingsgebyr er det gebyret de tar for å fortolke varen, i tillegg til toll/moms. Det kan variere, det kan bli ganske høyt og det kommer ikke opp på importkalkulatoren

Hva går det ut på da? Tenkte automatisk at det var toll og moms hehe.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Utleggsgebyret varierer fra firma til firma, men jeg vil tippe det er Posten som tar hånd om denne pakken også etetr at de har ankommet landet.

Regn sånn ca 200 kroner i gebyr.

Det er ikke toll på sko, men 25% mva slipper du ikke unna.

Helt riktig at gebyret selvsagt ikke vises i tollkalkulatoren til Tollvesnet.

Skrevet

Jeg har ikke kunnskapen nok til å si om de er ekte eller ikke.

Det jeg vet er at de lages mye fake sko og ebay flommer over av fake merkevarer.

Ebay er ikke 100% sikker. De gjør et halvhjertet forsøk på å luke ut de åpenbart fake varene, og du er ikke garantert å få tilbake pengene hvis du får en fake vare.

Da må du kunne bevise at den er fake, og i noen tilfeller blir du bedt om å returnere varen for egen regning.

Det er også mulig å finne ekte varer der, men jeg personlig hadde vært skeptisk til å kjøpe nike sko der, selv om selger har 100% feedback og er top-rated (som ikke betyr en dritt).

Om du er villig til å ta sjansen er jo helt opp til deg. Er du usikker på om en nettbutikk er trygg er det jo bare spørre her eller google butikken.

Det jeg mente var at det var sikkert og bestille, har lenge hatt lyst på slike type sko men de er vanskelig få tak i i norge i de fargene jeg vil + at det er mye dyrere her.

Er jo vanskelig og vite om de er ekte når man bare ser på bilder men så på den tråden " falske vesker på finn" som postet link til dette http://forum.pursebl...henticate-this/ er det noen som vet om dette finnes for sko? :)

Skrevet

Utleggsgebyret varierer fra firma til firma, men jeg vil tippe det er Posten som tar hånd om denne pakken også etetr at de har ankommet landet.

Regn sånn ca 200 kroner i gebyr.

Det er ikke toll på sko, men 25% mva slipper du ikke unna.

Helt riktig at gebyret selvsagt ikke vises i tollkalkulatoren til Tollvesnet.

Hvorfor har jeg aldri hatt utleggsgebyr tidligere? Kjøpte en genser på ebay for 400 men fikk bare toll ikke noe utleggsgebyr?

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Hvorfor har jeg aldri hatt utleggsgebyr tidligere? Kjøpte en genser på ebay for 400 men fikk bare toll ikke noe utleggsgebyr?

Den kom med posten og du betalte på Posten da du hentet genseren?

Da var nok gebyret og tollen inkludert i det du betalte. Det hender nemlig at Posten kaller alt for toll når du får kvitteringen.

Endret av Lille-pus
Skrevet

Den kom med posten og du betalte på Posten da du hentet genseren?

Da var nok gebyret og tollen inkludert i det du betalte. Det hender nemlig at Posten kaller alt for toll når du får kvitteringen.

Tallet kom på det samme som på importkalkulatoren.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Tallet kom på det samme som på importkalkulatoren.

Ja da må du spørre Posten.

Jeg jobber ikke der så jeg kan desverre ikke si hva som skjedde da din genser gikk igjennom Tollavdelingen i Posten.

Skrevet

Ja da må du spørre Posten.

Jeg jobber ikke der så jeg kan desverre ikke si hva som skjedde da din genser gikk igjennom Tollavdelingen i Posten.

Det er det ikke hensikt i :) men setter pris på svar og tilbakemeldinger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...