Gå til innhold

Hvor godt 'leser' ungene oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 3 år. I dag har vi igjen truffet noen mennesker jeg kjenner, men som hun ikke har møtt før. Denne gangen noen kolleger av meg. Noen jeg liker godt, andre jeg ikke kommer helt overens med i varierende grad. Noen jeg godt kan møte på fritiden, andre jeg bare hilser såvidt på før jeg unnskylder meg og går videre.

Og igjen legger jeg merke til at hun møter dem på ulikt vis. Noen åpner hun seg kjapt for, andre trenger hun mer tid før hun riktig 'tør' å hilse på. Det pussige er hvor ofte det faller sammen med mine preferanser!

Så da begynner jeg å undre... Er hun en god menneskekjenner, eller 'leser' hun meg så godt at hun ser om jeg er høflig eller oppriktig og agerer deretter? Hva er andres erfaring?

Anonymous poster hash: b1ddf...2c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De leser oss som en åpen bok og kopierer oss. Ihvertfall gjør sensitive barn det, de lukter nærmest hva du tenker.

Skrevet

Jeg har merket det samme med mitt barn som er noen måneder yngre enn ditt, ts. Jeg tror nå sikkert at barn leser oss voksne bedre enn vi ofte tror. Men så har jo barn ofte en del likhetstrekk med foreldrene sine, om det skyldes at de er mye sammen eller at de deler en del gener. Jeg ser jo at jeg og barnet mitt ligner en del i personlighetene våre, og det er jo da ikke så rart om vi foretrekker en del av de samme menneskene.

Skrevet

Sånn er lillegutt og :) Men det er vel egentlig ganske naturlig at de merker hvem vi kommer best overens med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...