AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #1 Skrevet 30. august 2014 Har noen av dere hatt en plagsom eks? Hva gjorde dere for å få han til å slutte? Uten å måtte gå til politiet. For han truer ikke, han vil ha kompis kontakt med meg og sender ofte meldinger. Redd han skal begynne oppsøke meg hvis jeg slutter å svare på meldinger på Facebook. Anonymous poster hash: 46315...656
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #2 Skrevet 30. august 2014 Første bud er å slutte å svare på meldinger. Men før du slutter å svare gir du klar og tydelig beskjed om at du er ferdig med personen og kommer til å blokkere personen på alle medier. Vet du at personen ikke truer eller viser tendelser til å opptre voldelig, kan du blokkere alle steder. Er dette en person som kan true og gjøre alvor av truslene sine, holder du en kanal åpen for å kunne følge med på hvor personen befinner seg rent "psykisk". Dvs. Om personen kommer med trusler og alvorligheten av truslene. Straffeloven paragraf 390 A har bestemmelse om plagsom og skremmende opptreden.....Anonymous poster hash: ed0e9...cb3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #3 Skrevet 30. august 2014 Ja okei så du mener at jeg trenger ikke blokkere han helt ennå og vente og se om han gir seg? Eller om jeg blokkerer meg så lar jeg et sted være slik at han kan "oppsøke" meg der først? Jeg vet ikke om han KAN bli voldelig, alle KAN jo plutselig forandre adferd men så langt så har ikke det skjedd noe. Og han kommer ikke med trusler heller. Han mener at han er glad i meg som en kompis og vil gjerne ha kontakt. Vi er ikke venner på Facebook. Går det an å blokkere han på messenger på Facebook men ikke hele profilen? At det et kun meldinger han ikke kan sende? Anonymous poster hash: 46315...656
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #4 Skrevet 30. august 2014 Du skriver en melding til han f.eks. på face og blokkerer han før han får mulighet til å svare. Du blokkerer alle steder med unntak av f.eks. sms. Skriv f.eks. Hallo, jeg er ikke interresert i å ha kontakt med deg. Derfor ber jeg deg vennligst slutte med å kontakte meg. Jeg kommer nå til å blokkere deg på face og andre steder. Dette bør han jo forstå. Hvordan du skal gjøre dette rent teknisk, må du få hjelp av andre til, for der er jeg ikke flink. Lag en tråd under data og spør. Hvor gammel er du og hvor lenge har du kjent denne personen? Bor du alene, bør du være litt obs når du går og kommer hjem, men ikke bli hysterisk.Anonymous poster hash: ed0e9...cb3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #5 Skrevet 30. august 2014 Jeg er 25 år og han er 31. Vi var i lag i 4 år men jeg kjenner han nå i 7 år totalt. Han er dømt for vold tidligere men ikke av sine tidligere damer. Ikke så jeg vet. Og han aldri vært voldelig, bortsett fra ett par ganger på fylla (tvang meg til å ha sex med han) men dette har han beklaget i ettertid så vi er ferdig med det. Nå vil jeg altså bli ferdig med mannen helt. Jeg bor ikke alene. Jeg flyttet nå nylig i lag med min nye kjæreste og han er klar over situasjonen. Men han klarer ikke ta dette alvorlig nok, han mener at vi har ingenting å frykte fordi om eksen min skulle absolutt komme på døren min, skulle han gjort dette for lenge siden. Det et ett år siden. Jeg er på en måte enig med kjæresten min. Så nå må han eksen min bare slutte å ta kontakt. TsAnonymous poster hash: 46315...656
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #6 Skrevet 30. august 2014 Jeg er 25 år og han er 31. Vi var i lag i 4 år men jeg kjenner han nå i 7 år totalt. Han er dømt for vold tidligere men ikke av sine tidligere damer. Ikke så jeg vet. Og han aldri vært voldelig, bortsett fra ett par ganger på fylla (tvang meg til å ha sex med han) men dette har han beklaget i ettertid så vi er ferdig med det. Nå vil jeg altså bli ferdig med mannen helt. Jeg bor ikke alene. Jeg flyttet nå nylig i lag med min nye kjæreste og han er klar over situasjonen. Men han klarer ikke ta dette alvorlig nok, han mener at vi har ingenting å frykte fordi om eksen min skulle absolutt komme på døren min, skulle han gjort dette for lenge siden. Det et ett år siden. Jeg er på en måte enig med kjæresten min. Så nå må han eksen min bare slutte å ta kontakt. TsAnonymous poster hash: 46315...656 Enig med kjæresten din. Du er paranoid, TS. Du oppretter jo 3-4 tråder om dette i uka. Anonymous poster hash: a6431...2e4 1
Gjest C'est la vie:) Skrevet 30. august 2014 #7 Skrevet 30. august 2014 "Hei. Jeg ønsker ikke lenger at vi har noe videre kontakt. Jeg har ikke noen ønsker om å være venner med deg, så ønsker at du ikke lenger tar kontakt med meg. Farvel". Så enkelt kan det gjøres. Dersom du ikke ønsker å ha kontakt, så ikke svar på meldinger. Da vil han forstå det. Om han ikke gjør det, skriv noe liknende som meldingen over. Skulle han kontaktet deg videre, ikke svar, for da har du gitt beskjed, noe han må respektere.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #8 Skrevet 30. august 2014 På mandag tar du kontakt med familievoldskoordinatoren på politihuset. Der diskuterer du saken. I helga kan du finn nummeret til Krisesenteret i Oslo og få en vurdering fra dem på situasjonen. Anonymous poster hash: ed0e9...cb3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #9 Skrevet 30. august 2014 Krisesenter? Hva kan de hjelpe meg med da? Han er hverken voldelig eller truende... Jeg ser ikke vitsen å ta kontakt med de. Og hva med familievold koordinator? Hva gjør de? Jeg tenker også det at med tanke på kjæresten min så burde jeg kanskje latt det ligge? Får han mener at vi ikke skal foreta noe som helst ang saken. TsAnonymous poster hash: 46315...656
Gjest Coolaid Skrevet 30. august 2014 #10 Skrevet 30. august 2014 Det er en grunn til at du skriver her og spør etter råd. Du føler deg tydeligvis ikke helt trygg. Ta det selv og skriv ham en melding som nevnt i tråden her. Da bør du være bestemt og ærlig - og ikke svare på noe som helst om han kontakter deg. Gjør du dette skriftlig så kan det ikke bestrides i ettertid. Du bare mater og mater slik at kontakten opprettholdes. Dersom han ikke får mer oppmerksomhet går han videre til slutt. Mest sannsynlig finner han noen andre å bruke tid på. Prøv det, så ordner det seg.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #11 Skrevet 30. august 2014 Skjønner ikke hvorfor jeg er redd. Han har aldri gjort meg noe og ikke truet meg. Paranoid ? Ja kanskje men hva kan jeg gjøre med det? Jeg sliter. Jeg hater denne mannen og håper han bli overkjørt av en traktor eller noe. Tenk at jeg var så dum at jeg ble i lag med han. Hadde jeg vist det jeg vet idag så hadde jeg heller funnet me en mye bedre mann. Jeg vil spy bare jeg tenker på han nå. Han gir meg så mye frykt av å bare eksistere at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger! TsAnonymous poster hash: 46315...656
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #12 Skrevet 30. august 2014 Har noen av dere hatt en plagsom eks? Hva gjorde dere for å få han til å slutte? Uten å måtte gå til politiet. For han truer ikke, han vil ha kompis kontakt med meg og sender ofte meldinger. Redd han skal begynne oppsøke meg hvis jeg slutter å svare på meldinger på Facebook.Anonymous poster hash: 46315...656 Har du sagt at du ikke vil ha kontakt lengre? Det kan da tenkes at det holder i massevis.... Eller er det noen grunn til at du er redd? Anonymous poster hash: cb429...63d
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #13 Skrevet 30. august 2014 Jada, jeg har sagt at jeg ikke vil ha kontakt men han sender meldinger når han er full derfor gjentar jeg det samme dagen etter og da er han enig at vi ikke skal ha kontakt. Vel, jeg er redd kanskje fordi han er en idiot? Og var en kuk mot meg på fylla da vi var i lag. Derfor er jeg redd han vil fortsette å være kuk mot meg. at han ikke er "ferdig" med meg på en måte. TsAnonymous poster hash: 46315...656
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #14 Skrevet 30. august 2014 Du kan vel bare skrive at du ikke vil ha mer kontakt med han, og at han må respektere det. Du trenger ikke å skrive at du blokkerer han, det kan du bare gjøre. Anonymous poster hash: a06d5...492
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #15 Skrevet 30. august 2014 Få han til å slette ditt nr og. Anonymous poster hash: a06d5...492
Lettkverulerende Skrevet 30. august 2014 #16 Skrevet 30. august 2014 Snakk nå bare til han. Si ting som de er, og ikke pakk inn noe. Menn flest setter umåtelig stor pris på at det ikke blir snakket i koder, og de aller fleste føyer seg dersom du bare gir klar beskjed. Er han fremdeles forelsket i deg, vil han muligens benytte enhver setning som kan tolkes i favør av at det fremdeles er håp, til å prøve å få dine følelser for ham til å blomstre igjen. Lite sannsynlig at du trenger å kontakte politi, krisesenter, PST eller andre. Lykke til - til dere begge.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #17 Skrevet 30. august 2014 Kutt kontakten tvert om, hadde jeg gjort. Anonymous poster hash: c99f9...448
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #18 Skrevet 30. august 2014 Jeg gjorde et forsøk for to dager siden, har ikke hørt noe på de to dagene ihvertfall. Men det gikk faktisk 6 måneder mellom enkelte ganger, så var liksom veldig overrasket. Nå er det vel 6 måneder igjen til neste gang. TsAnonymous poster hash: 46315...656
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå