AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #1 Skrevet 30. august 2014 Gutten min sliter litt med div. Har presset på å få han på ppt. Barnehagen har holdt på i flere mnd med et papir som dei aldri blir ferdig med.. har masa flere ganger og dei kan fortelle at om ca 2 uker så er papira ferdi skrevet.. men det skjer jo aldri. Etter ferien så spurte jeg igjenn og da måtte dei forandre på litt. Greit nok det men jeg spør om hvordan det ligger ann og får ikke noe tilbake meldinger på hva dei ser og finner ut. Barnehagen anbefalte at vi fikk inn småbarnsteamet slik at barnehagen kunne få litt hjelp og veiledning om hvordan dei skal løyse situasjoner osv med barnet. Småbarnsteamet har hatt oppservasjons i bh, og jeg skulle da få oppdateringer. Har vært på møte med dei 2 ganger men ikke etter at Dei hadde oppservasjon og det er noen mnd siden. I går få sikkert jeg tlf fra bh om at småbarnsteamet ville ha møte igjenn på mandag. Uten at jeg er kalt inn?? Jeg spurte da bh om hva møte gikk ut på og bh tanta trodde det var for å kun ta oppigjenn tråden etter sist.. så sa jeg ag det handler jo om gutten min å jeg vil gjerne være der, så da skulle hun ri Ge meg i går for å gi meg info om møtet og eventuelt om jeg skulle være der. Jeg hørte ingenting så jeg ringte rundt halv 4 tiden og da hadde hun dratt hjem . Hva hadde dere tenkt om dette Anonymous poster hash: c4505...559 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #2 Skrevet 30. august 2014 Jeg føler at jeg må mase til meg informasjon og når jeg gjør det så får jeg ikke noe informasjon engang.. jeg blir gal av hele plassen!Anonymous poster hash: c4505...559
Papirfly Skrevet 30. august 2014 #3 Skrevet 30. august 2014 (endret) Stå på krava. Jeg hadde ringt barnehagen og krevd å bli hørt. Det er DITT barn. Aldri i livet om jeg hadde godtatt at de skulle ha et møte om mitt barn uten meg. Kan du ikke melde ham opp til PPT på egen hånd? Så kan heller de fortelle barnehagen at de skal gjøre jobben sin? Edit: Du skal alltid bli informert om resultat av en observasjon. At de ikke har informert deg om hva som ble gjort/sett på denne observasjonen er et regelbrudd i seg selv. Endret 30. august 2014 av Pisces89
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #4 Skrevet 30. august 2014 Stå på krava. Jeg hadde ringt barnehagen og krevd å bli hørt. Det er DITT barn. Aldri i livet om jeg hadde godtatt at de skulle ha et møte om mitt barn uten meg. Kan du ikke melde ham opp til PPT på egen hånd? Så kan heller de fortelle barnehagen at de skal gjøre jobben sin? Edit: Du skal alltid bli informert om resultat av en observasjon. At de ikke har informert deg om hva som ble gjort/sett på denne observasjonen er et regelbrudd i seg selv. Syns det er ekkelt. Jeg er 24 og gutten min er 4 år føler at Dei kansje ser på meg som ei ung og dum mor. Anonymous poster hash: c4505...559
Gjest C'est la vie:) Skrevet 30. august 2014 #5 Skrevet 30. august 2014 Alder har ingen betydning. Du har rett på det som skjer i forhold til ditt eget barn! Du kan selv kontakte ppt, det har du rett på. Dersom du som forelder ikke får informasjon og involvering om ditt eget barn fra barnehagen, ville jeg anbefalt det.
minister-mio Skrevet 30. august 2014 #6 Skrevet 30. august 2014 Purr på informasjon skriftlig. Det forplikter litt mer til å svare og du kan dokumentere kommunikasjonen. Og slutt og kall de som jobber i barnehage tanter. 1
liv Skrevet 30. august 2014 #7 Skrevet 30. august 2014 Du kan selv ta kontakt med ppt. Henvend deg til styrer i barnehagen om du føler at ped.leder ikke tar ting seriøst.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #8 Skrevet 30. august 2014 Du kan selv ta kontakt med ppt. Henvend deg til styrer i barnehagen om du føler at ped.leder ikke tar ting seriøst. Men når lederen selv har vært med på møtene? ? Hun er jo godt informert selv at vi ikke får informasjon. Jeg syns det er ekkelt at det er slikt. Føler litt at Dei ansatte holder tilbake informasjonAnonymous poster hash: c4505...559
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #9 Skrevet 30. august 2014 Du kan selv ta kontakt med ppt. Henvend deg til styrer i barnehagen om du føler at ped.leder ikke tar ting seriøst. Men når lederen selv har vært med på møtene? ? Hun er jo godt informert selv at vi ikke får informasjon. Jeg syns det er ekkelt at det er slikt. Føler litt at Dei ansatte holder tilbake informasjon Pluss at jeg syns det er rart at jeg ikke får informasjon om utviklingen hans når jeg spørAnonymous poster hash: c4505...559
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #10 Skrevet 30. august 2014 Jeg tenker at det er slapt gjort av de ansatte i deres barnehage. Vi har selv ett barnehagebarn som er inne i pp-tjenesten. Hos oss var det barnehagen som anbefalte det fra begynnelsen. Vi har egentlig hatt en fin dialog med både barnehage og pp-tjenesten omkring dette. Ring småbarnsteamet på mandag morgen for å høre hva de skal gjøre, hvordan etc. Sørg for at du får navnet på alle personene som jobber med dere omkring barnet deres. Her er det åpenbart at du må ta en del tak for at ting skal bli gjort. Det er trasig at barnehagen ikke virker særlig oppdatert. Er det ped.lederen i barnehagen som er så slapp omkring dette? Finnes det andre ped.ledere på ditt barns avdeling som kunne "tatt over saken"? Kanskje du skal snakke med styreren om dette. Det er jo viktig at du får oversikten over de som skal observere ditt barn. Lykke til. Anonymous poster hash: 6c475...ad3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå