Gå til innhold

Hjelp - vippefarge har festet seg til vasken. Hvordan fjerne?

Hjertefisk

Anbefalte innlegg

Farget vippene mine med slik kolokrem fra vita her om dagen.

Var visst ikke så flink til å rengjøre vasken etterpå, for i morrest oppdaget jeg at vasken på badet er full av mørke små flekker som er umulige å vaske bort!

Jeg leier leiligheta så må nok erstatte vasken om jeg ikke får dette fjernet. :(

Tror ikke det er 100% ekte keramikk for har aldri hatt dette problemet før.

Noen som har noen ideer til hvordan jeg kan få fjernet flekkene?

Har prøvd vanlig ajax, jif skurekrem og nå i dag gnudde jeg en klut med ren salmiakk på men de er fortsatt like mørke!

Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine forsvinner om jeg gnir med jif skurekrem med tørr klut. Du kan prøve klorin blandet 50/50 med vann. Drypp på litt bare på flekkene og la virke noen minutter. dette forutsetter av benken din er hvit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom vasken ikke er keramikk, så er det et slags plastmateriale og da skal du være forsiktig med hva du prøver å fjerne dette med. Ellers får du en større og styggere flekk av flekkfjerningen enn av den opprinnelige flekken.

Prøv å kontakte en butikk som selger kjøkken eller baderomsinnredning og be om råd.

De vaskene er laget for å ikke kunne knuses, brukes mye på hotel, og er steindyre.

Ikke bruk eddik på plast!

Anonymous poster hash: e0593...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde et forsøk til med skurekrem, og denne gangen funket det. Måtte bare skure ekstra hardt og ekstra lenge. Til armen ble øm. Jammen forsvant de ikke til slutt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjorde et forsøk til med skurekrem, og denne gangen funket det. Måtte bare skure ekstra hardt og ekstra lenge. Til armen ble øm. Jammen forsvant de ikke til slutt. :)

Så bra! :)

Et annet tips: våtservietter til baby fjerner det meste (inkl maling(!) :sjokkert:

Anonymous poster hash: edeb1...009

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :)

Et annet tips: våtservietter til baby fjerner det meste (inkl maling(!) :sjokkert:

Anonymous poster hash: edeb1...009

Det gjør kokosolje også. ;) Det er supersunt likevel. Jeg bruker bare kokosolje når jeg skal fjerne maling som ikke er vannløselig. Oljen fjerner malingen med en gang. At noe har samme bruksområde som sterke kjemikalier, betyr ikke at det er tilsvarende det sterke kjemikaliet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør kokosolje også. ;) Det er supersunt likevel. Jeg bruker bare kokosolje når jeg skal fjerne maling som ikke er vannløselig. Oljen fjerner malingen med en gang. At noe har samme bruksområde som sterke kjemikalier, betyr ikke at det er tilsvarende det sterke kjemikaliet.

Et gammelt råd min døde bestefar brukte var å få en smørklatt i hendene som han gnidde godt inn før han vasket seg. Da forsvant malingen lett i vask. Tror det er fettet i produktene som løser opp.

Anonymous poster hash: e0593...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 år senere...

Tenkte bare å legge inn et tips på denne. Smørte på THE PINK STUFF. Gnukket litt på flekken, som var stor og helt svart, og alt forsvant. Dette rosa greiene er helt fantastisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...