AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #61 Skrevet 31. august 2014 ja jeg lurer liksom på om det er her skoen trykker. at folk ikke liker betalbar fordi det betyr at det betyr at all drikke koster noe. om man har gratis alkoholfritt, men betalt alkohol, er det mer innafor? eller vil det ikke ha noe å si...man er fremdeles gjerrig.. Det er faktisk så enkelt som at du har et budsjett du må holde deg innenfor. 1. Dere prioriterer "drømmebryllupet", som betyr en oppgradering av standard på en eller flere områder (du sier selv at dere prioriterer bedre lokale og mat, og ønsker mange gjester). Dette overskrider budsjettet, og for å få gjennomført "drømmebryllupet" godtar dere at dette blir delvis finansiert av gjestene. 2. Du aksepterer en nedgradering av standard (litt dårligere lokale, billigere mat, og/eller færre gjester) for å finansiere selskapet selv. Du sier som sagt selv at dere har prioritert et bedre lokale og mat, og uansett hvordan du vrir og vender på det, så blir dette delvis finansiert av gjestene om dere velger betal-bar. De fleste gjestene ville hatt det like fint med en lavere standard på lokale og billigere mat, så dette er et valg dere har tatt. Men du kan også tenke på en mellomting. Drikke til måltidet og et glass til kakene, gratis mineralvann, vann og kaffe hele kvelden, og at brudeparet betaler opptil 3 alkoholenheter (øl, vin, drinker) i løpet av festen (Drikkebonger). Ønskes mer alkohol enn dette, betaler gjestene resterende selv. Anonymous poster hash: 06d36...697 3
Jiffi Skrevet 31. august 2014 Forfatter #62 Skrevet 31. august 2014 Jeg synes så absolutt det er innafor. Du vil nok få flere svar om at dere fortsatt er gjerrige, men se bort ifra dem. Gratis alkoholfri drikke er et godt kompromiss ☺ hehe..skjønner jo at dette blir dette eller kutt i gjester, og heller tråkke dem på tærne på den måten;) hehe.. ja er forberedt på alle svar, det er derfor jeg spør. tydelig at folk er engasjert i temaet =)
Jiffi Skrevet 31. august 2014 Forfatter #63 Skrevet 31. august 2014 Det er faktisk så enkelt som at du har et budsjett du må holde deg innenfor. 1. Dere prioriterer "drømmebryllupet", som betyr en oppgradering av standard på en eller flere områder (du sier selv at dere prioriterer bedre lokale og mat, og ønsker mange gjester). Dette overskrider budsjettet, og for å få gjennomført "drømmebryllupet" godtar dere at dette blir delvis finansiert av gjestene. 2. Du aksepterer en nedgradering av standard (litt dårligere lokale, billigere mat, og/eller færre gjester) for å finansiere selskapet selv. Du sier som sagt selv at dere har prioritert et bedre lokale og mat, og uansett hvordan du vrir og vender på det, så blir dette delvis finansiert av gjestene om dere velger betal-bar. De fleste gjestene ville hatt det like fint med en lavere standard på lokale og billigere mat, så dette er et valg dere har tatt. Men du kan også tenke på en mellomting. Drikke til måltidet og et glass til kakene, gratis mineralvann, vann og kaffe hele kvelden, og at brudeparet betaler opptil 3 alkoholenheter (øl, vin, drinker) i løpet av festen (Drikkebonger). Ønskes mer alkohol enn dette, betaler gjestene resterende selv. Anonymous poster hash: 06d36...697 absolutt enig i mye av det du skriver. og gratis alkoholfritt er helt klart prioritert...dette skulle jeg poengtert i første innlegg selvfølgelig. noen som har vært drikkebong bryllup? kjenner liksom at det er litt rart...eller er det bare meg? TS
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 31. august 2014 #64 Skrevet 31. august 2014 (endret) wow her var harda bud for å si det sånn kunne bryllupet vært alkoholfritt for min del...hadde det vært bedre? spør ikke for å være frekk...jeg lurer rett å slett...TS Jeg hadde gjerne blitt med i ett alkoholfritt bryllup da jeg foretrekker alkoholfrie arrangement. Endret 31. august 2014 av Spirrevirrevipp
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #65 Skrevet 31. august 2014 nei ingen kaffigjester. der man kan ta med selv, blir det ikke aktuelt med 3 retters, i de bryllupene du var, var det 3 retters da, eller var det mer tapas el. koldtbord?? Det var jo bra. Treretters i alle bryllup til familien. Anonymous poster hash: 23e73...f6c 1
Tøytigern Skrevet 31. august 2014 #66 Skrevet 31. august 2014 Jeg har lest litt rundt her nå, og sett at dette med betal bar er et ømt punkt for mange gjester. vil jo selvfølgelig at våres gjester skal sitte igjen med en god opplevelse etter dagen. tanken er nå at de to plassene vi har som alternativ ikke tillater å ha med egen alkohol til etterfesten. vi tenker derfor å la gjestene drikke de de vil til maten, så det ikke blir skåling i tomme glass. men etter maten må det bli betal bar..... skjønner da at det er lurt å opplyse om dette i invitasjonen?, da vi ikke kan legge inn 20-30 tusen ekstra i alkohol. en del av gjestene får et stykke reisevei, ca 5 timer, samt at de da må overnatte, hva tenker dere om dette? føler litt at jeg forlanger for mye med både reisevei, overnattings utgifter og betalbar. skal sies at gjestene er voksne med godt betalte jobber, og ikke fattige studenter..det er bare meg hva mener dere ? ville dere reist? Vettuka. Det er ikke din jobb å sjenke gjestene dritings. Når de får drikke til maten, kan de gjerne betale for alkohylene sjøl, etter det. Medbrakt alkohol i et bryllup er så trashy som man kan få det. Sorry. 1
Tøytigern Skrevet 31. august 2014 #67 Skrevet 31. august 2014 Da får dere kutte ned på kjolebudsjettet eller pynt eller gud vet hva. Betalbar er en skam. Vent med å gifte dere til dere har råd. Har du råd til bryllup til 100 000 har du også råd til de 20 000 ekstra til fri bar. Fint skal det vær' selv om ræva e bær'!Anonymous poster hash: 6ad30...83d Man kutter ikke ned på kjolebudsjettet!
Jiffi Skrevet 31. august 2014 Forfatter #68 Skrevet 31. august 2014 Vettuka. Det er ikke din jobb å sjenke gjestene dritings. Når de får drikke til maten, kan de gjerne betale for alkohylene sjøl, etter det. Medbrakt alkohol i et bryllup er så trashy som man kan få det. Sorry. mente ikke at gjestene skulle ta med alkohol, om du forstod det slik...mente at vi som brudepar kunne kjøpe inne i stedet for å kjøpe fra lokalet.. =)
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #69 Skrevet 31. august 2014 det er et godt poeng, vi har uansett snakket om at vi ikke ønsker sprit. som sagt kunne det vært helt alkoholfritt for vår del, så den "på seg selv kjenner man andre " passer ikke heeeelt jeg tror nok at å fikse alkohol til 100 kr flaska kontra 100 kr glasset, dette er bare et eksempel...ville lønt seg.... Jeg burde ha poengtert at det ikke var deg jeg sikta til med den uttalelsen men alle de som kommenterer om at fribar er viktig for de som skal på flatfylla, for det er ikke det det handler om.Anonymous poster hash: e5db4...900 2
Jiffi Skrevet 31. august 2014 Forfatter #70 Skrevet 31. august 2014 Man kutter ikke ned på kjolebudsjettet! det er kuttet i for leeeenge siden =) TS
Jiffi Skrevet 31. august 2014 Forfatter #71 Skrevet 31. august 2014 Jeg burde ha poengtert at det ikke var deg jeg sikta til med den uttalelsen men alle de som kommenterer om at fribar er viktig for de som skal på flatfylla, for det er ikke det det handler om.Anonymous poster hash: e5db4...900 skjønner =) ts
Tøytigern Skrevet 31. august 2014 #72 Skrevet 31. august 2014 mente ikke at gjestene skulle ta med alkohol, om du forstod det slik...mente at vi som brudepar kunne kjøpe inne i stedet for å kjøpe fra lokalet.. =) Ah, oki. Da stiller det seg jo annerledes. Stryk trashy. Men jeg syns de kan betale etter maten, om dette er budsjettet dere har. Så skriver man i invitasjonen hva de får. Ikke at de skal ha med cash. AKA "Hver gjest får to glass vin til maten og valgfri alkoholfritt drikke resten av kvelden. Det er anledning til å kjøpe drinker i baren." 4
Tøytigern Skrevet 31. august 2014 #73 Skrevet 31. august 2014 det er kuttet i for leeeenge siden =) TS Eeek! Neida. Så lenge bruden er fornøyd er bruden fornøyd. Men en brud som må nøye seg med den billige kjolen og ikke får stråle, så gjester kan få vin.. Never. 2
Jiffi Skrevet 31. august 2014 Forfatter #74 Skrevet 31. august 2014 Ah, oki. Da stiller det seg jo annerledes. Stryk trashy. Men jeg syns de kan betale etter maten, om dette er budsjettet dere har. Så skriver man i invitasjonen hva de får. Ikke at de skal ha med cash. AKA "Hver gjest får to glass vin til maten og valgfri alkoholfritt drikke resten av kvelden. Det er anledning til å kjøpe drinker i baren." Takk for et konstruktivt og praktisk svar =) =)
Tøytigern Skrevet 31. august 2014 #75 Skrevet 31. august 2014 Takk for et konstruktivt og praktisk svar =) =)
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2014 #76 Skrevet 31. august 2014 Problemet er ikke mangelen på fri flyt av alkohol. Jeg drikker ikke selv. Men når folk må enten betale dyre dommer for et glass vann eller stå og drikke av krana på dass har all skikk og bruk forsvunnet i mine øyne. Og det er mer enn ett bryllup det har skjedd i. I tillegg til kombinasjonen kaffegjester og betalbar som er direkte frekt.Anonymous poster hash: 23e73...f6c Nemlig. 1
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2014 #77 Skrevet 31. august 2014 fordi vi ønsker å gifte oss..og i stede for å ha middels lokale, middelsmat osv...blir alkoholbudsjettet kuttet i.. Hva om dere gifter dere på tinghuset og bare holder fest om kvelden, inneforstått for alle at det er fest, ikke noe matservering overhodet, tror det kan bli like artig det.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #78 Skrevet 31. august 2014 Jeg ville ha droppet spriten og hatt vanlig øl og pappvin i baren etter middagen. Det har jeg sett flere ganger, og det er en god mellomting. Jeg synes det er en uting å invitere til fest man ikke har råd til, men det betyr ikke at folk må ha champagne, drinker og årgangsvin for det. Bonger synes jeg er kleint, det er bare en annen måte å skjule at man egentlig ikke har råd til festen sin på. (Og før noen kommer med 'alle vennene våre har store alkoholproblemer og drikker seg dritings hver gang de er i nærheten av alkohol, skal vi liksom la det skje, da?', så ja: sørg for at noen passer på dem og la baren nekte mer servering. Ikke la alle gjester lide fordi dere har idiotvenner.)Anonymous poster hash: 1423a...8e3 1
Gjest Ciegus Skrevet 31. august 2014 #79 Skrevet 31. august 2014 nei ingen kaffigjester. der man kan ta med selv, blir det ikke aktuelt med 3 retters, i de bryllupene du var, var det 3 retters da, eller var det mer tapas el. koldtbord?? Hvorfor kan dere ikke ha 3-retters der dere tar med alkohol selv? Er jo bare å leie en kokk. Det skal vi. Jeg er ikke noe fan av betalbar rent prinsipielt, men syns heller man skal ha det enn å utsette bryllupet i lang tid. Folk må få lov å gifte seg når det passer dem, i stedetfor å måtte spare i flere år. Men har man betalbar må resten av bryllupet også være nøkternt, syns ikke noe om betalbar hvis festen er på en flott herregård for eksempel, det blir helt feil.
Jiffi Skrevet 31. august 2014 Forfatter #80 Skrevet 31. august 2014 Hva om dere gifter dere på tinghuset og bare holder fest om kvelden, inneforstått for alle at det er fest, ikke noe matservering overhodet, tror det kan bli like artig det. vi ønsker kirkevielse...og at det skal være et bryllup..ikke bare et party
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå