Gå til innhold

Hva er passende kostnader for et utdrikningslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye synes dere er passende å betale for et utdrikningslag? Jeg driver og planlegger utdr.lag nå, og er litt opptatt av at folk ikke skal måtte si nei til å være med fordi det er for dyrt...samtidig blir det jo alltids noen kroner på hver...så hva mener dere? Hvor mye kan man "forlange" at folk er villige til å betale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg betalte gledelig 300 kr for et som jeg var med på. Syntes det var helt greit!

Vil jo også si at det kommer an på hva som skjer og slike ting da...

Skrevet

Jeg har betalt opp til 1000 kroner for et utdrikningslag jeg var med på - det synes jeg var for mye, men folk har ulik oppfatning av hva som er riktig sum, avhengig av alder, livssituasjon etc. Et tips er at det kan bli billigere hvis du inviterer mange deltakere - ihvertfall utgiftene til bruden som skal deles på alle. Mellom 300-500 kroner på hver synes jeg er helt greit. Jeg arrangerte nettopp et utdrikningslag og det koster en del hvis man skal gjøre morsomme ting som bruden har utbytte av...

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg ville nok ikke betalt mer enn 300 kr, men så har jeg ikke så god økonomi heller. Greit nok at det skal være en dag bruden ikke skal glemme, men en skal jo ikke blakke seg totalt heller.

Skrevet

Har vært med på 2-3 utdrikningslag. På 2 kom vi unna med 300-400 kr hver, på 5-6 jenter, tror jeg. Det kommer helt an på hva man vil gjøre. Vi lot bruden handle for ca halve summen i en fancy butikk, og så var planen å spise middag hjemme, og så gå ut og betale drinker til bruden når resten var brukt opp. Men så ble vi så mette og gode av alle maten og vinen, at vi kom oss ikke ut. :)

Sambo har vært med på gutte-utdrikningslag med 10-15 stk til 500 kr pr snute. Da ble det flyving i ordentlig fly, middag på restaurant, stripper og en del andre dyre ting.

Middag med jentene kan være minst like artig som strippere, tror jeg. SPesielt hvis man er venninner som ikke har sett hverandre på en god stund.

Catzy

Gjest Poirot
Skrevet

Jeg synes 3-500 kr.

Vet om noen som hadde til 1200 kr, og da ville jeg ikke gått.

Skrevet

Det kommer jo litt an på hva som er inkludert. Har som regel betalt 5-600 og opptil 1000 kr for et utdrikningslag men da har gjerne alt vært inkludert, som mat til alle når vi er ute og spiser, ikke bare bruden, overnatting for alle, nattmat og frokost. Vår vennegjeng bruker alltid og overnatte sammen. Vi har alltid en eller annen aktivitet pluss masse alkohol. En del taxi er også med i dette beløpet.

Skrevet

Kan godt betale mellom tre og fem hundre for bruden, men det avhenger jo litt av hva opplegget innbærer og hva man må betale for seg selv. Var i et utdrikningslag i våres hvor det ikke ble opplyst noe om hva vi måtte regne med å betale i forkant, og fikk på stedet tilfeldigvis høre at der vi skulle spise ville det koste ca 700 kr per hode + at vi skulle dele på utgifter til bruden. Dette reagerte jeg på og synes jeg kunne fått vite på forhånd. Ikke alle kan bruke tusen kroner sånn uten å blunke, liksom.

Skrevet

I vår vennegjeng har vi lagt oss på 500.-

Skrevet

Jeg håper for all del min forlover ikke legger opp til et utdrikkingslag som er så dyrt. Da kommer jeg til å bli skikkelig flau :oops:

Alt over 300 syns jeg er for mye.

Skrevet

Med mindre en venninne gifter seg mange ganger så er det mest sannsynlig hver sin tur, så det blir egentlig bare hver sin tur å få påspandert fest, og det er da ikke flaut. Vi legger alltid opp til at alle skal være deltagende hele dagen så alle får det like gøy, ikke bare en dag for bruden.

Vi har riktignok gått mere opp i pris ettersom vi er ferdig og studere.

Skrevet

Det er ikke flaut å få en fest, men det trenger vel da ikke bli _så_ dyrt. 1000,- pr snute er helt horribelt i mine ører. Nære venner er jo som regel også invitert i bryllupet, og da ventes det at de skal gi en skikkelig gave. Blir dyrt til sammen det.

For å være helt ærlig så betyr ikke utdrikkingslaget så mye for meg at ikke noe hverdagslig og billig ikke er godt nok. En behøver ikke bestille privat flytur eller fallskjermhopp eller gå på den dyreste restauranten i byen for at det skal bli en minnerik og vellykket dag.

Skrevet

Fint å høre hva dere tenker om dette! Jeg regner med at det blir ca. 300 kr. pr. pers. for det jeg skal arrangere. I tillegg kommer penger til mat for hver enkelt, men jeg tenkte å kjøpe inn grillmat til kvelden, og ha picnik på dagen hvor hver enkelt tar med litt mat, så jeg tror ikke maten blir så dyr. I de 300 kr. inngår et lite linedance kurs for alle, massage for bruden og så LaserX for alle etterpå. Ut fra det dere sier, høres det ut som om dette burde gå greit sånn prismessig...

Skrevet

Det høres ganske greit ut. Jeg var i utdrikkningslag på lørdag der allt var inkludert og tror vi ender på en 6-700 (men da fikk jeg altså mat og drikke for det).

Det er jo også noe med at selv om jeg ikke har noe problem med å betale 1000+ for dagen (er i full, godt betalt jobb) så er det ikke så lett å forutsi alle deltagernes omstendigheter. En av de andre jentene på lørdagen (som er i omtrent samme situasjon som meg økonomisk) har 7 utdrikningslag hun skal på i sommer (9 bryllup...!) - det sier seg selv at selv om man greit kan betale 1000+ for ett kan man ikke legge ut 1000+ hver eneste helg (og presang/antrekk for bryllupet i tillegg)...

Skrevet

Jeg har vært i ett utdrikkningslag nå i sommer og der betalte vi 300 kroner. Vi var 6 jenter som delte på utgiftene.

I det beløpet var all drikke til bruden, middag til alle på kvelden og utgifter til CD-innspilling. Jeg synes det er en passende pris.

Skrevet

Jeg ble invitert til et utdrikningslag som kom på rundt tusenlappen, pluss drinker til bruden og mat. Pengene skulle brukes til å dra halve fylket rundt med karaoketaxi. :roll:

Jeg dro selvsagt ikke. Det skulle tatt seg ut.

Skrevet
....ikke betalt mer enn 300 kr' date=' men så har jeg ikke så god økonomi heller. Greit nok at det skal være en dag bruden ikke skal glemme, men en skal jo ikke blakke seg totalt heller.[/quote']

Det var også oppfatningen til min forlover. Ikke mer en max 350,- (vet ikke presist hvor mye de enkelte betalte men noe a la den prisen)

Hun sa at; klart - kan jo alltids ta 800-1000 for å være med men da er det jo færre som KAN (og gidder)være med på den festen.

Mitt utdrikningslag var HELT superb. Vi var 13 gærne jenter som styra og festa og hadde det KNALL fra kl 13 til 0400!! DA var jeg sliten!!

De 300 (ca) inkluderte utstyr til meg (så helt jævlig ut ja hehehehe) maxi-taxi, bowlingtur, middag for alle (drikke måtte jentene betale sjøl), et kjevle med rødt silkebånd på som jeg fikk på restauranten(der alle jentene hadde skrevet navnet sitt på) + 2 pils på pub. Etterpå dro vi på diskotek og der betalte folk sin egen drikke. Siden vi var utdrikningslag (og siden vi var så søte og sjarmerende *HOSTHOST* fikk vi gratis inngang) :sjarmor:

På bryllupsfesten hadde forlover'n min laga en kjempeflott bilde-perm med bilder fra dagen og hilsninger etc fra alle jentene. Minner jeg for ALLTID kommer til å huske :) Et meget vellykket utdrikningslag.

Så, mitt "råd" er å ikke "utprise" seg for den festen. Legg heller lista lav (av hva dere skal gjøre) så blir desto flere med :)

Skrevet

blir det for dyrt, kan du risikere at folk trekker seg i siste liten, sånn at det blir enda dyrere for de som blir igjen...

var en gang i et utdrikningslag der forloveren hadde sendt brev til oss på forhånd med alle tingene vi trengte å vite (hva ta med, hva gjør vi, hvor er vi) samt kontonr og prisberegning på forhånd. Så hadde alle betalt på forhånd, og vi slapp å stå på slutten av kvelden og spørre hverandre om vi kunne veksle.

Digg! Ok, halve gjengen var gravide, så det var et ut-og-gjøre-forskjellige-stunt-og så-spise-luksusmiddag-hos-forloveren, så det var ingen overraskende utgifter som feks drinker på byen, drosje osv.

M

Gjest Poirot
Skrevet
vi slapp å stå på slutten av kvelden og spørre hverandre om vi kunne veksle.

Smart med kontonummer!

Men da jeg var forlover tok jeg uanset inn pengene på begynnelsen. Å vente til slutt er nok ikke så lurt.

Skrevet

Syntes absolutt pris må avtales på forhånd, og at penger må betales inn til forlover på forhånd.

Har vært i 2 utdrikningslag, og infobrev om hva som vil skje + kontonummer har blitt sendt ut på forhånd.

Veldig kjedelig om en hel haug plutselig ikke dukker opp selve dagen, og resten blir sittende med uforutsette utgifter.

Da vet man også hvor mye alt vil komme på. For da har man ofte kun seg selv og sine utgifter å tenke på selve dagen.

Syntes 300,- + utgifter til meg selv er en grei pris for bekjente.

For nære venninner ville jeg betalt mye mer.

Det er ofte dette som blir et dilemma. Syntes man kan vurdere hvem som betaler hva også i visse tilfeller. Noen ting kan jo være til bruden fra kun de nærmeste osv. Kunne fint betalt 600,-/800,- for en nær venninne, men skjønner jo at hennes kollega ikke ville gjort det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...