Gå til innhold

Dere som var usikre på å få nr 3, hva gjorde utslaget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har barn på 1 og 3 år og ønsker egentlig ett til... men bor på bare 125 kvadrat og har ikke lyst til å flytte på grunn av et svært barnevennlig og trygt nabolag (har ikke råd til større hus i samme område). Jeg jobber 80 % og igjen, vi har ikke råd til å jobbe mindre. Føler at med de to barna vi har nå så har vi det veldig praktisk, enkelt og romslig, mens med nr 3 vil det bli trangere, mer rotete og mindre tid til hvert av barna.. Fornuften vår sier nok at vi bør stoppe på to, mens hjertene våre sier et rungende ja til nok et barn... Hvordan tok dere valget?

Anonymous poster hash: b8a4c...319
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_mann1979
Skrevet

Jeg har en yngre bror, å skulle gjerne sett at jeg hadde et søsken til i tillegg til ham, min kone har tre søsken, kommer du over 3 barn kreves det x tra stor bil, bolig etc kan nevnes at vi bor to voksne og 3 barn på 3, 5 og 8 på ca det samme som dere, å rot blir det uansett om du ha 2 eller 3 .

2 er for lite 4 for mye 3 er akkurat passe.

• Liker 1
Skrevet

Er 125 kvadrat så lite, egentlig?

Anonymous poster hash: 29de3...74d

• Liker 9
Skrevet

125 kvadrat er da ikke lite???

Jeg synes det er galskap å få tre barn, dvs jeg ville aldri i livet gått for det. Det blir jo ikke noe tid tigjen til ekteskap eller egne greier!

Men bare at dere ønsker dere det mens dere er midt i småbarnsmaset ett og tre år, betyr nok at derre ikke er fra samme planet som meg ;)

• Liker 1
Gjest 3.gangsgravid
Skrevet

Really, 125 kvm for lite????? Skal heller ikke si mye, men kanskje vi burde byttelåne våre liv der hvor du er gravid med den tredje bor i en 45 kvm stort leilighet rett ved e18 med to gutter på 2 og 4 år, og du selv sliter med cyste i eggstokken, og ikke har fast utdanning og jobb, og god helse???? For meg så har du et luksusproblem, mens jeg har et fattigdomsproblem!

Skrevet

Really, 125 kvm for lite????? Skal heller ikke si mye, men kanskje vi burde byttelåne våre liv der hvor du er gravid med den tredje bor i en 45 kvm stort leilighet rett ved e18 med to gutter på 2 og 4 år, og du selv sliter med cyste i eggstokken, og ikke har fast utdanning og jobb, og god helse???? For meg så har du et luksusproblem, mens jeg har et fattigdomsproblem!

Hva gjorde et DU valgte å bli gravid igjen?

• Liker 17
Gjest 3.gangsgravid
Skrevet

p-pillen virket ikke.

Skrevet

Jeg syntes det er så rart at i "verdens rikeste" land så har man ofte ikke råd til å få så mange barn man ønsker! Ikke noe negativt om det for sånn er det jo med oss også, men det er litt besynderlig og en tankevekker! Vi har for øvrig 3 stk og det er helt supert!

Anonymous poster hash: 74201...82f

• Liker 4
Skrevet

Det syntes jeg var en frekk kommentar! Du er tydeligvis ikke så interresert i barn og det er greit! Men man trenger faktisk ikke luksus og en haug med materialistiske goder for å oppdra barn! Her i landet har vi helt glemt hva det vil si å virkelig leve og vi begraver oss så dypt i ting som ikke har betydning!

Anonymous poster hash: 74201...82f

• Liker 2
Skrevet

Det syntes jeg var en frekk kommentar! Du er tydeligvis ikke så interresert i barn og det er greit! Men man trenger faktisk ikke luksus og en haug med materialistiske goder for å oppdra barn! Her i landet har vi helt glemt hva det vil si å virkelig leve og vi begraver oss så dypt i ting som ikke har betydning! Anonymous poster hash: 74201...82f

Det var overhodet ikke ment frekt, jeg var bare nysgjerrig! Det må da være lov å spørre?!

Jeg er faktisk veldig interessert i mitt eget barn og barna rundt meg. Men jeg er nysgjerrig på andres valg.

• Liker 1
Skrevet

125 kvm lite? Altså, det må være et hus med veldig dårlig rominndeling hvis du mener det er lite. Selv har jeg vokst opp i et hus på 100 kvm og har aldri tenkt tanken på at det er lite.

Skrevet

Reagerte egentlig også mest at 125 m^2 er lite. Uansett dere har det godt sammen som familie og har et svært hus i nabovennlig nabolag. Hvis det bare er 3 soverom så kan dere eventuelt la søsken dele rom og når de blir tenåringer ofre soverommet og sove i stua. Det viktigste er at alle har det bra sammen som familie og vokser opp med kjærlighet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner godt at TS synes 125 kvadratmeter er lite om man skal være to voksne og tre barn. Det kommer jo veldig an på hvor man bor og hva man er vant til, så for de som har vokst opp i en liten leilighet synes sikkert at 125 kvm er svært. Vi var også tre søsken, og vokste opp i et hus på litt under 200 kvm. Da hadde vi ganske store soverom og god plass til alle, men savnet en lofts- eller kjellerstue!

TS, du kan lure fornuften din til å tro at tre er mer fornuftig enn to :-) Selvfølgelig er det både mer slitsomt, dyrere og mer tidkrevende å ha tre enn to, men jeg hadde i alle fall en så bra oppvekst med to søsken (tre inkludert meg) at jeg ønsker helst å få tre unger selv også! :-) Noen har ikke energi eller interesse av å ha mer enn to, men det er jo veldig individuelt.

Mangler dere soverom nok til tre unger? I så fall kan jo to av barna dele rom mens de er små, og så kan dere kanskje kjøpe nytt hus senere - økonomien bedrer seg jo ofte når man har eid hus i en del år. Eventuelt går det kanskje an å bygge på eller å dele av et rom i huset dere har nå?

Kjør på, gå for tre :laugh:

Anonymous poster hash: 9ca2d...8ee
  • Liker 5
Skrevet

Jeg skjønner godt at TS synes 125 kvadratmeter er lite om man skal være to voksne og tre barn. Det kommer jo veldig an på hvor man bor og hva man er vant til, så for de som har vokst opp i en liten leilighet synes sikkert at 125 kvm er svært. Vi var også tre søsken, og vokste opp i et hus på litt under 200 kvm. Da hadde vi ganske store soverom og god plass til alle, men savnet en lofts- eller kjellerstue!

TS, du kan lure fornuften din til å tro at tre er mer fornuftig enn to :-) Selvfølgelig er det både mer slitsomt, dyrere og mer tidkrevende å ha tre enn to, men jeg hadde i alle fall en så bra oppvekst med to søsken (tre inkludert meg) at jeg ønsker helst å få tre unger selv også! :-) Noen har ikke energi eller interesse av å ha mer enn to, men det er jo veldig individuelt.

Mangler dere soverom nok til tre unger? I så fall kan jo to av barna dele rom mens de er små, og så kan dere kanskje kjøpe nytt hus senere - økonomien bedrer seg jo ofte når man har eid hus i en del år. Eventuelt går det kanskje an å bygge på eller å dele av et rom i huset dere har nå?

Kjør på, gå for tre :laugh:

Anonymous poster hash: 9ca2d...8ee

Ja her var det slik at mine foreldre, min søster og jeg vokste opp i et hus på nesten 200 kvadrat så jeg syns vi har det lite nå med 125 kvadrat :) Både søsteren min og jeg hadde store egne rom i tillegg til en loftsstue hvor vi hang som tenåringer sammen med kjærester og venner uten at foreldrene våre "tråkket oppå oss". Sikkert derfor jeg ønsker samme luksus for egne barn, selv om jeg ser at økonomien ikke strekker til det. Mannen min er oppvokst i en liten byleilighet sammen med moren sin og syns vi har det stort nok for tre barn :) Vi er litt usikre på om vi har lov til å bygge ut pga at grunnflaten allerede nesten er max utnyttet, kommer an på om vi får lov til å kle inn en terrasse eller ikke slik at barna kan få hvert sitt soverom.

Ja det kommer jo an på hva man ønsker her i livet. Kjærestetid, utenlandsreiser og egentid eller bo litt trangt, masse familietid og droppe dyre utenlandsferier. Men man vet hva man har og ikke hva man får.. Hva om vi får tvillinger eller et multihandicappet barn, da er livet virkelig snudd på hodet for alle for alltid.....

Skrevet

Ja her var det slik at mine foreldre, min søster og jeg vokste opp i et hus på nesten 200 kvadrat så jeg syns vi har det lite nå med 125 kvadrat :) Både søsteren min og jeg hadde store egne rom i tillegg til en loftsstue hvor vi hang som tenåringer sammen med kjærester og venner uten at foreldrene våre "tråkket oppå oss". Sikkert derfor jeg ønsker samme luksus for egne barn, selv om jeg ser at økonomien ikke strekker til det. Mannen min er oppvokst i en liten byleilighet sammen med moren sin og syns vi har det stort nok for tre barn :) Vi er litt usikre på om vi har lov til å bygge ut pga at grunnflaten allerede nesten er max utnyttet, kommer an på om vi får lov til å kle inn en terrasse eller ikke slik at barna kan få hvert sitt soverom.

Ja det kommer jo an på hva man ønsker her i livet. Kjærestetid, utenlandsreiser og egentid eller bo litt trangt, masse familietid og droppe dyre utenlandsferier. Men man vet hva man har og ikke hva man får.. Hva om vi får tvillinger eller et multihandicappet barn, da er livet virkelig snudd på hodet for alle for alltid.....

TS her, forresten.

Skrevet

Vi har hus på 250 kvm og råd til at jeg jobber deltid. Likevel valgte vi å stoppe på to.

For oss handler det mest om tid og overskudd. Vi vil nyte ohg sette pris på barna våre, ikke bare rekke over dem.

Nå er de 4 og 6 og vi har bare blitt sikrere og sikrere på at dette var det riktige valget for oss. Nå har vi begynt å reise mer, og ungen har ulike fritidsaktiviteter. Slik vi har det nå er livet bra :)

Anonymous poster hash: 41de2...c6e

• Liker 2
Skrevet

Vi har hus på 250 kvm og råd til at jeg jobber deltid. Likevel valgte vi å stoppe på to.

For oss handler det mest om tid og overskudd. Vi vil nyte ohg sette pris på barna våre, ikke bare rekke over dem.

Nå er de 4 og 6 og vi har bare blitt sikrere og sikrere på at dette var det riktige valget for oss. Nå har vi begynt å reise mer, og ungen har ulike fritidsaktiviteter. Slik vi har det nå er livet bra :)

Anonymous poster hash: 41de2...c6e

Så deilig å føle seg ferdig med to da! :) Er jo det som er problemet, vi føler oss liksom ikke ferdige... Slitsom følelse :P hehe

• Liker 1
Skrevet

Vi har det likt som deg TS, veldig i tvil om vi skal gå for barn nr.3. Jeg forstår godt at du synes 125kvm er lite, det har nok med vane å gjøre. Vi disponerer nå 140kvm, og gleder oss til å få dobbelt så stor plass snart. Får ihvertfall ikke nr.3 før vi har bedre plass.

Jeg er redd for at det skal bli for slitsomt med tre, og at den minste vil gi begrensninger for de største om det går for lenge mellom ungene. Våre to barn er tette, og det er veldig praktisk synes vi. Ellers har jeg veldig lyst på et tredje barn etterhvert.

• Liker 1
Skrevet

Vi har også diskutert å få tre barn men vi har valgt å stoppe på to. Huset vårt er stort nok og jeg har veldig lyst på en til. Men mannen min har ikke fått fast jobb (han har et vikariat) og har passert 40 år. I tillegg sliter han psykisk. Så i vår situasjon må vi konsentrere oss om de to fine barna vi har.

Anonymous poster hash: c994f...4b2

Skrevet

Har hus på 150 kvm, og gravid med nr 4 :-) Små rom, alle 4 kan få sine egne rom.

Anonymous poster hash: 5a97e...d94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...