AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #1 Skrevet 30. august 2014 Jeg og kjæresten har vært sammen i 2 år, han er i starten av 30 årene og jeg midten av 20. Han er en ordentlig mann, kjærlig og ikke noe tull med! Uten om dette som kanskje plager meg litt, han ser litt mye på andre damer syns jeg. Kan komme med noen eksempel.. F.eks når vi engang var på trening, så hadde vi pause mellom settene og satt og pratet litt, jeg sitter mot speilet og han med ryggen til, så kommer ei gående fra oss, og da ser jeg at imens jeg prater blir han helt fjern i noen sekunder og glaner på rumpa hennes imens hun går. Samme om vi er på butikken, en gang sto jeg med ryggen mot kassa og vi pratet om noe vi så på, så merker jeg at han ser mye bak meg, imens vi prater, gjentatte ganger, så snur jeg meg og ser selvfølgelig ei i kortshorts stå i køa. Det er bare et par eksempel.. Er ikke bare blikkast, det er at han ser så mye, så mye han klarer helst. Jeg føler det er respektløst, jeg.. Når jeg spørr han om dette og sier ifra så sier han at han er ikke klar over det i det hele tatt, han er ikke klar over at han ser, og han blir skikkelig lei seg... Og det er så rart for han slenger mange blikk her og der hele tiden gjerne på samme dama.. Syns kanskje det er litt flaut.. Det handler jo om disiplin, skal man glane så innmari på andre, spesielt når man er ute sammen med kjæresten sin, hvorfor skal de ha kjæreste da? Kan lik så greit bare være singel spørr du meg.. Aner ikke helt hva jeg skal si til han, han sier bare at han skal prøve å tenke mer over det.. Anonymous poster hash: cda00...f80 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #2 Skrevet 30. august 2014 Jeg har vært i et slikt forhold, og jeg synes ikke det var noe greit når han gjorde dette. Noen menn gjør dette uten å tenke seg om, andre gjør det bevisst. Ja, en kan føle det veldig respektløst. Du må selv se hva du føler deg komfortabel med og hvor grensen din går der. Det kan hende han endrer seg i forhold til det med påminnelser, men dersom det ikke endrer seg tviler jeg på at dette kan være ubevisst... Ingen kvinner skal føle seg ubekvem, og slike situasjoner som du beskriver, skjønner jeg at dette kan være ubehagelig. Anbefaler å ta en ordentlig prat med han, hvor du forteller følelsene bak ubehaget rundt dette, og forteller hva det gjør med deg. Anonymous poster hash: 9a172...1d1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #3 Skrevet 30. august 2014 Jeg ville begynte å gi andre menn oppmerksomhet slik at han får kjent på hva han holder på med selv. Slike personer, som typen din, må kanskje oppdras for å forstå slike ting. Dersom han ikke endrer adferd, ville jeg kanskje funnet meg en annen? En som jeg følte jeg ble verdsatt av og en som jeg ikke trengte å passe på? Anonymous poster hash: 8138e...94f
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #4 Skrevet 30. august 2014 Jeg har vært i et slikt forhold, og jeg synes ikke det var noe greit når han gjorde dette. Noen menn gjør dette uten å tenke seg om, andre gjør det bevisst. Ja, en kan føle det veldig respektløst. Du må selv se hva du føler deg komfortabel med og hvor grensen din går der. Det kan hende han endrer seg i forhold til det med påminnelser, men dersom det ikke endrer seg tviler jeg på at dette kan være ubevisst... Ingen kvinner skal føle seg ubekvem, og slike situasjoner som du beskriver, skjønner jeg at dette kan være ubehagelig. Anbefaler å ta en ordentlig prat med han, hvor du forteller følelsene bak ubehaget rundt dette, og forteller hva det gjør med deg. Anonymous poster hash: 9a172...1d1 Ja, det er ubehagelig og jeg blir nesten litt flau også. Stikker i meg hver gang jeg legger merke til det og jeg blir egentlig bare stille, så spørr han hva det er så forteller jeg han det og han blir kjempeleiseg! Han kan til og med begynne å gråte, for han er så lei seg for det og skulle ønske han var klar over det. Han er en følsom mann, det plager meg ikke da. Men... Han blir skikkelig lei seg, og syns det er ekkelt at han gjør det uten å være bevisst over det. Men jeg minner han ofte på nå i forveien, tenk over det, også har jeg lovt å si ifra med en gang han gjør det, og jeg har bedt han om å ikke nekte når jeg sier det. "Jeg gjorde ikke det!", jo, hvorfor ellers skulle jeg sagt det.. Skal ta en prat med han igjen, definitivt. Jeg liker ikke dette iallefall, i det hele tatt.. Jeg ville begynte å gi andre menn oppmerksomhet slik at han får kjent på hva han holder på med selv. Slike personer, som typen din, må kanskje oppdras for å forstå slike ting. Dersom han ikke endrer adferd, ville jeg kanskje funnet meg en annen? En som jeg følte jeg ble verdsatt av og en som jeg ikke trengte å passe på? Anonymous poster hash: 8138e...94f Har tenkt tanken, har til og med sagt det til han. Du sier noe der, om dette ikke endrer seg, så vil jeg ikke dette, jeg orker ikke å føle meg ubekvem og at jeg må følge med han, den følelsen er bare fæl å ha.. Anonymous poster hash: cda00...f80
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #5 Skrevet 30. august 2014 Ja, det er ubehagelig og jeg blir nesten litt flau også. Stikker i meg hver gang jeg legger merke til det og jeg blir egentlig bare stille, så spørr han hva det er så forteller jeg han det og han blir kjempeleiseg! Han kan til og med begynne å gråte, for han er så lei seg for det og skulle ønske han var klar over det. Han er en følsom mann, det plager meg ikke da. Men... Han blir skikkelig lei seg, og syns det er ekkelt at han gjør det uten å være bevisst over det. Men jeg minner han ofte på nå i forveien, tenk over det, også har jeg lovt å si ifra med en gang han gjør det, og jeg har bedt han om å ikke nekte når jeg sier det. "Jeg gjorde ikke det!", jo, hvorfor ellers skulle jeg sagt det.. Skal ta en prat med han igjen, definitivt. Jeg liker ikke dette iallefall, i det hele tatt.. Har tenkt tanken, har til og med sagt det til han. Du sier noe der, om dette ikke endrer seg, så vil jeg ikke dette, jeg orker ikke å føle meg ubekvem og at jeg må følge med han, den følelsen er bare fæl å ha.. Anonymous poster hash: cda00...f80 Hvordan er det mulig å gjøre det ubevisst? Det skjønner ikke jeg... Anonymous poster hash: 980a5...1b6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #6 Skrevet 30. august 2014 Hvordan er det mulig å gjøre det ubevisst? Det skjønner ikke jeg... Anonymous poster hash: 980a5...1b6 Det er i mannens natur, jeg gjør det sikkert ubevisst hele tiden. Det med disiplinen er for at han ikke tar det lenger enn et blikk. Kvinner gjør det ofte også, selv om de ikke er klare over det.Anonymous poster hash: b970d...230
Gjest Pop! Skrevet 30. august 2014 #7 Skrevet 30. august 2014 Det er helt mulig å gjøre sånt ubevisst. Det er folk som lar blikket vandre og så stirrer de ubevisst på folk, uten at det ligger noe bak. Eller sånn som meg- jeg kan "zone" ut hvis noen prater om noe totalt uvesentlig. Men, man kan ikke forandre mennesker sånn uten videre, og hvis man plages av dette så er det bare én vei. Ut.
Bbc_tromvik Skrevet 30. august 2014 #8 Skrevet 30. august 2014 Kunne ikke ha falt meg inn å droppe dama mi bare fordi hun ser/stirre på alt av (mann)folk når vi er ute, eller kjører bil. Ja, det var irriterende i begynnelsen og jeg tok igjen med samme mynt. Men merka selv at det var ikke helt meg. Jeg kiker kun når jeg er sammen med gutta og ja ... Det er en naturlig ting å gjøre. My 2 cents
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #9 Skrevet 30. august 2014 Har samme problem og vet ikke hva jeg skal gjøre med at han stirrer og ikke bare det, han kommenterer og! Anonymous poster hash: da676...cbc
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #10 Skrevet 30. august 2014 Dette er kun et sunnhetstegn, og ikke noe å bry seg om. Alt skal dere kjerringer få til å være et problem :-) Anonymous poster hash: 9f1ad...824
Hulderen Skrevet 30. august 2014 #11 Skrevet 30. august 2014 Det er vanskelig å vurdere ut fra beskrivelsen din om han stirrer for mye. Å titte på noen av motsatt kjønn, er bare naturlig. Men man skal ikke glane eller åpenbart sikle. Klarer du å vurdere om han stirrer mer enn det andre menn gjør? Hvis du selv er overfølsom/sjalu, må du jobbe med deg selv. Men hvis han glaner uhøfflig mye, så må han ta seg sammen.
Gjest Vena Cava Skrevet 31. august 2014 #12 Skrevet 31. august 2014 (endret) Jeg og kjæresten har vært sammen i 2 år, han er i starten av 30 årene og jeg midten av 20. Han er en ordentlig mann, kjærlig og ikke noe tull med! Uten om dette som kanskje plager meg litt, han ser litt mye på andre damer syns jeg. Kan komme med noen eksempel.. F.eks når vi engang var på trening, så hadde vi pause mellom settene og satt og pratet litt, jeg sitter mot speilet og han med ryggen til, så kommer ei gående fra oss, og da ser jeg at imens jeg prater blir han helt fjern i noen sekunder og glaner på rumpa hennes imens hun går. Samme om vi er på butikken, en gang sto jeg med ryggen mot kassa og vi pratet om noe vi så på, så merker jeg at han ser mye bak meg, imens vi prater, gjentatte ganger, så snur jeg meg og ser selvfølgelig ei i kortshorts stå i køa. Det er bare et par eksempel.. Er ikke bare blikkast, det er at han ser så mye, så mye han klarer helst. Jeg føler det er respektløst, jeg.. Når jeg spørr han om dette og sier ifra så sier han at han er ikke klar over det i det hele tatt, han er ikke klar over at han ser, og han blir skikkelig lei seg... Og det er så rart for han slenger mange blikk her og der hele tiden gjerne på samme dama.. Syns kanskje det er litt flaut.. Det handler jo om disiplin, skal man glane så innmari på andre, spesielt når man er ute sammen med kjæresten sin, hvorfor skal de ha kjæreste da? Kan lik så greit bare være singel spørr du meg.. Aner ikke helt hva jeg skal si til han, han sier bare at han skal prøve å tenke mer over det.. Anonymous poster hash: cda00...f80 Høres ut som en liten gutt i puberteten som aldri har sett jenter i shorts eller stramt treningstøy før. Herregud så flaut. Hadde sagt "Slutt å glo, du driter deg ut. Hvor gammel er du egentlig...?" eller noe sånt. Holder øynene mine for meg selv om jeg ser noe pent på gata. Uansett om jeg går sammen med kjæresten eller ikke. Syns sånn sånn stirring er forferdelig frekt. At man ikke skal få gå i fred på gata liksom. Endret 31. august 2014 av Cr'eme
Livet er godt Skrevet 31. august 2014 #13 Skrevet 31. august 2014 Jeg synes dere har funnet en god løsning. Stemmer det at han ikke tenker over det selv, vil det hjelpe etter en tid hvis du sier ifra hver gang. Han viser deg jo hvor ille han synes dette er, og ønsker å endre på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå