Gå til innhold

Lurt på Finn.no - hardt mot hardt

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei dere!

Skulle kjøpe ei veske for 3800,-.

Hun mistet klart sporingsnummer og kollinummer, etter gjentatte forsøk på å få dette. Etter flere henvendelser påstår hun at veska har blitt sendt, men den har lite overraskende IKKE dukket opp -selv nå 3 mnd etter avtalen.

Har all kommunikasjon skriftlig på facebook og meldinger, har fullt navn, adresse og bilde av dama.

Gikk til politiet for å anmelde henne, og de mente jeg hadde en sak siden jeg har alt mitt på det rene, også skriftlig hvor hun LOVER at hun ska tilbakebetale meg pengene.

Hva ville dere gjort? Ska jeg bare levere anmeldelsen?

Har også fri advokathjelp via forsikring på jobb..

Endret av Ljhh
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei dere!

Skulle kjøpe ei veske av MCT fra Tønsberg for 3800,-.

Hun mistet klart sporingsnummer og kollinummer, etter gjentatte forsøk på å få dette. Etter flere henvendelser påstår hun at veska har blitt sendt, men den har lite overraskende IKKE dukket opp -selv nå 3 mnd etter avtalen.

Har all kommunikasjon skriftlig på facebook og meldinger, har fullt navn, adresse og bilde av dama.

Gikk til politiet for å anmelde henne, og de mente jeg hadde en sak siden jeg har alt mitt på det rene, også skriftlig hvor hun LOVER at hun ska tilbakebetale meg pengene.

Hva ville dere gjort? Ska jeg bare levere anmeldelsen?

Har også fri advokathjelp via forsikring på jobb..

JA! lever!

Anonymous poster hash: 96042...c01

• Liker 14
Skrevet

Har du varslet Finn.no om svindel? Det er første bud.

Klart du leverer anmeldelsen. Men har du betalt så står sum rett inn på konto til henne ? Det ville jeg aldri ha gjort, selv på småbeløp betaler/overfører jeg fra Mastercard kontoen min.

Skriv og en Forliksklage mot henne, det koster deg et gebyr, men det får du tilbake hvis/når du vinner saken. Dette menneske trenger å forstå at sånn som dette gjør man bare ikke. De aller fleste på finn.no er ok.

Har du rettshjelpsdekning så må du ha en tvist for å få dekke advokatutgifter, tvist er d et her, men du må vel betale en egenandel?

Anonymous poster hash: 91f52...004

• Liker 8
Skrevet

Glemte at du bør undersøke om dama er "søkegod" før du leverer Forliksklage. Dvs. Ommhun har midler til å betale med.

Skrevet

Glemte at du bør undersøke om dama er "søkegod" før du leverer Forliksklage. Dvs. Ommhun har midler til å betale med.

Tror hun klarer seg greit. Har mer enn nok midler til å forsørge hundene sine i allefall. Googlet henne og hun driver/har drevet oppdrett med chihuahuaer, reiser land og strand på utstillinger med dem og "flasher" alt hun kjøper på instagram...

Synes bare det er så drøyt at hun har dratt det SÅ langt..

Forbanna irriterende og slitsomt. Men når hun først har gjort det og sagt flere ganger jeg skal få pengene, så ser jeg ikke annen mulighet..

Jeg kan ikke finansiere hennes hobbyer med hunder.

Skrevet

Har du varslet Finn.no om svindel? Det er første bud.

Klart du leverer anmeldelsen. Men har du betalt så står sum rett inn på konto til henne ? Det ville jeg aldri ha gjort, selv på småbeløp betaler/overfører jeg fra Mastercard kontoen min.

Skriv og en Forliksklage mot henne, det koster deg et gebyr, men det får du tilbake hvis/når du vinner saken. Dette menneske trenger å forstå at sånn som dette gjør man bare ikke. De aller fleste på finn.no er ok.

Har du rettshjelpsdekning så må du ha en tvist for å få dekke advokatutgifter, tvist er d et her, men du må vel betale en egenandel?

Ja finn er varslet for lenge siden men fikk bare automatisk svar.

Var nok dum og naiv nok til å overføre rett til kontoen hennes. Men har screenshottet kvittering av transaksjonen, og all annen kommunikasjon med henne. Kontonr og alt har jeg.

Skrevet

Anmeld, uten tvil. Slike trenger ingen veldedighet.

Selv hadde jeg vel troppa opp på døra hennes......

• Liker 7
Skrevet

Anmeld, uten tvil. Slike trenger ingen veldedighet.

Selv hadde jeg vel troppa opp på døra hennes......

Leverer anmeldelsen, ja. Men lurer på om jeg noen gang kommer til å se noe til de pengene?

Skal tilfeldigvis til Tønsberg til min søster og dem om ikke så altfor lenge, så har vurdert ulike scenarioer da men er redd for hva som kan skje.

Dama er jo kriminell, og går tydeligvis drastisk til verks for å lure folk for penger.

Vil bare ha en stopper på alt og på henne. Ønsker overhode ikke hun skal lure flere!!

Skrevet

Klart ting kan ta tid, men har du all dokumentasjon, så får du i alle fall en dom på at hun skal betale tilbake.

• Liker 3
Skrevet

Det er lett og være etterpåklok men hvorfor fikk du ikke søsteren din til å hente vesken når de bor på samme sted?

Både for å unngå og sende penger på forhånd og for å se at vesken var hel og fin.

Anonymous poster hash: e388b...e8e

• Liker 2
Skrevet

Det er lett og være etterpåklok men hvorfor fikk du ikke søsteren din til å hente vesken når de bor på samme sted?

Både for å unngå og sende penger på forhånd og for å se at vesken var hel og fin.

Anonymous poster hash: e388b...e8e

Som du selv skriver.. ETTERPÅKLOK.. Tenkte ikke på det, og var vel for godtroende på at dette ville gå smertefritt. Enkelt og greit.

Skrevet

Klart ting kan ta tid, men har du all dokumentasjon, så får du i alle fall en dom på at hun skal betale tilbake.

Ja, plusspluss! Nå spiller ikke pengene den store rollen lengre men prinsippet, og det faktum at hun ikke slipper unna!!

Sånne folk må få en lærepenge!

• Liker 2
Skrevet

Hmm... er det ulvolig å gå ut med fult navn på sosiale medier? Du kunne jo evt. skrevet en advarsel om denne dama, og bedt folk om å dele det.

Skrevet

Ta deg en tur på adressen hennes og se om hun bor der.

Skriv gjerne et brev der du viser til at hun vil bli politianmeldt og der du varsler henne om at du tar ut forliksklage mot henne dersom hun ikke tilbakefører pengene inne x frist.

Få enten noen andre til å levere brevet personlig til henne eller legg dte i postkass hennes. Unngå konfrontasjon.

• Liker 1
Skrevet

Lever anmeldelsen, håper drittkjerringa får smake på konsekvensene av svindleriet sitt. Du er neppe den første, og jeg tviler sterkt på at du blir den siste som blir lurt. Anmelder du henne ikke, blir det bare lettere for henne å fortsette.

Anonymous poster hash: 6d159...ba4
  • Liker 1
Skrevet

Lever anmeldelsen, håper drittkjerringa får smake på konsekvensene av svindleriet sitt. Du er neppe den første, og jeg tviler sterkt på at du blir den siste som blir lurt. Anmelder du henne ikke, blir det bare lettere for henne å fortsette.

Anonymous poster hash: 6d159...ba4

Ja er det som er grunnen til at jeg nå leverer den i stedet for å bare la alt fare. For da vil hun trolig bare fortsette, siden hun åpenbart ikke eier noen skam.

• Liker 2
Skrevet

Hmm... er det ulvolig å gå ut med fult navn på sosiale medier? Du kunne jo evt. skrevet en advarsel om denne dama, og bedt folk om å dele det.

Skulle mer enn gjerne gjort det, men ønsker ikke noe anmeldelse på meg for sjikane eller offentlig uthengning. Men hun hadde absolutt fortjent det!

Tviler på at jeg er den første, og ei heller den siste så lenge ingen anmelder..

• Liker 1
Skrevet

Ta deg en tur på adressen hennes og se om hun bor der.

Skriv gjerne et brev der du viser til at hun vil bli politianmeldt og der du varsler henne om at du tar ut forliksklage mot henne dersom hun ikke tilbakefører pengene inne x frist.

Få enten noen andre til å levere brevet personlig til henne eller legg dte i postkass hennes. Unngå konfrontasjon.

Takk for tips :)

Skrevet

Håper dette har lært alle at kjøper man et annet sted, bruk alltid FINN betalingsgaranti!!

Anonymous poster hash: cf0ff...a57

• Liker 1
Skrevet

Du har lagt så mye info ut om denne Tønsbergdama at jeg ve litt googling mener å ha funnet frem til hvem hun er.

Dette kqn gi deg langt mer alvorlige konsekvenser enn å tape 38 kr. Fordi det er i strid med gjeldende lover. Hun er ikke anmeldt så dette blir bare uthengign av en person som er uskyldig inntil det motsatte er bevist.

Vet ikke om du har tenkt på dette selv, og om det er mulig å få slettet tråden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...